• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schijf heeft GPT-partitiestijl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ondoorgrondelijk, maar ik vermoed ondertussen dat die Acer PC een heel raar fenomeen is.
 
Het UEFI Boot Medium dient namelijk al aanwezig te zijn als je de PC start.

Ik heb nog eens eventjes door het BIOS gestruind doch nergens enige vermelding van UEFI te bekennen!
Als ik de 1e Boot activeer krijg ik 4 keuze meldingen:
Windows Boot Manager / CD&DVD / Removable Device / LAN
Als ik "Hard Disk Drive Priority" activeer krijg ik de keuze 1e Boot Device: Windows Boot Manager / Disabled

't zal beteren als ik nog wat ouder ben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij eerder dat het bios gecorrumpeerd is.
Want alleen al het gegeven dat Safe Boot aanwezig is - duidt op Uefi.

Kijk of je een biosupdate kan vinden via de eerder gegeven link voor de drivers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je link. Ik heb de update gedownload, heb de handleiding gelezen, maar ik ga de bios laten voor wat hij is.
Eigenlijk heb ik er schrik voor dat we nog verder in de problemen kunnen komen.
Momenteel heb ik een systeemkopie op de data partitie gezet alsook n d.m.v. Macrium.
Met de CD van Macrium kan ik de data partitie benaderen.
Dus in het echte geval van nood heb ik je update van het Bios nog bij de hand!
Bedankt aan allen voor de goede raad en zorgen!!

--- Update ---

Volgend probleem!!
Ik heb vanmorgen geprobeerd om toegang te krijgen tot het BIOS, maar dit is nu onmogelijk.
Ik heb verscheidene keren op de "DEL" toets gedrukt, doch hij start gewoon op in Win 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal snel opstarten aanstaan, pc dient eerst van de spanning te zijn geweest.
 
Zal snel opstarten aanstaan, pc dient eerst van de spanning te zijn geweest.

Pech!!
Ik heb hem een paar maal afgezet en de voedingsstekker achteraan zelfs uitgetrokken 1 minuut gewacht, om zeker te zijn dat de restspanning word afgebouwd.
Hij start evengoed spontaan op.
 
Heb je wel de aan knop een poosje ingehouden? Toen de pc van de spanning af was?
 
Pech!!
Ik heb hem een paar maal afgezet en de voedingsstekker achteraan zelfs uitgetrokken 1 minuut gewacht, om zeker te zijn dat de restspanning word afgebouwd.
Hij start evengoed spontaan op.
Gelijk na aanzetten constant F2 intrommelen, dus de morse code manier.
Zag dat je DEL gebruikte maar bij Acer is het F2.
 
In de handleiding staat inderdaad dat F2 dient om de BIOS te benaderen.
Maar bij deze PC is het wel degelijk de "DEL" toets!

--- Update ---

Vanmorgen heb ik dan maar eens op F2 getrommeld, met hetzelfde resultaat.
Terug spontaan opgestart.
 
In de handleiding kijken wat een USB 2.0 poort is, vermoedelijk zit het tokkelbord in een USB 3.0 poort en die werkt niet als windows nog niet is gelaten.

Wel een vreemd verhaal want je bent er eerder gewoon in geweest.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan