• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Franse Waakhond tikt Microsoft op de vingers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Wat ik in beide artikelen mis en waar de Fransen ook over vallen, is dat commercile apps heimelijk cookies in Windows zetten!
Dus zonder dat de gebruiker dit weet en dit dus ook niet kan voorkomen.
 
Dat ben ik niet in zijn geheel met je eens. Het heeft namelijk ook wel degelijk te maken met hoe je Windows instelt. Neem bijvoorbeeld de instellingen die je aan het begin krijgt daar staat standaard alles aan en mag Microsoft dus ook alles. Daarom kan je die beter uitzetten. En dan ook nog eens de live-tegels die info verzamelen ook die kan je aan banden leggen en allemaal uitzetten.
 
Eens of niet eens.
Lang niet alle Windows 10 gebruikers zijn zo goed onderlegd als wij - maar normale digibeteten die een werkende Windows hebben en verder nergens bij stilstaan!
 
Inderdaad. En daarom heb ik juist dit topic gemaakt om ervoor te zorgen dat men zich dit wel bewust gaat worden, of er in elk geval nog een keer goed over na denken. Neem nu het topic over DWS_Lite hierin worden meningen uitgewisseld en de handleiding gedeeld. (ik kan de link nu even niet vinden.)

Of de tool waar Emi van de week over sprak waarmee je met 2 rukken op de knop de Live tegels kunt uitzetten.

Deze tool is dat: WinAeroTweaker te downloaden: http://winaero.com/download.php?view.1796
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan