• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Boot failure detected

Status
Niet open voor verdere reacties.

Island

Gevestigd lid
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Hallo,

Vandaag wou ik mijn pc opstarten maar kreeg ik het scherm(zie foto) te zien. Ik heb voor de optie Load optimized defaults then reboot gekozen. De computer is toen goed opgestart maar ik wou toch nog voor de zekerheid checken of alles goed is.ncf.jpg Dit is de eerste keer dat ik dit zie. Ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn computer. Ik heb net nog een keer opnieuw opgestart en had geen problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik de fout melding lees, zie ik staan dat er iets is met de bios settings en hardware.
Misschien dat je daar eens naar kunt kijken of alle drivers up to date zijn.
Kijk ook een in apparaat beheer naar gele driehoekjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had geen gele driehoeken maar ik heb met Driver Booster free gecontroleerd op drivers en heb er 14 kunnen updaten. Heb verder ook geen problemen ondervonden. Ik denk dat alles goed is nu of moet ik nog meer dingen controleren in bijvoorbeeld de BIOS.
 
Je kunt het even afwachten of het nu beter gaat en blijft.
Hoe lang gebruik jij windows 10 al?
 
Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik heb begin maart mijn laptop gepdatet en ik gebruik deze pc sinds midden juni.
 
heb je ook drivers voor de laptop zelf van de site van de maker gehaald? (mochten er windows 10 drivers zijn voor jou laptop)
want dit soort dingen doet windows niet zelf.
 
De laptop is een paar weken geleden gecrasht en is niet meer te repareren. Bij mijn huidige pc heb ik toen ik hem kreeg drivers genstalleerd met de meegeleverde cd's. Daarna heb ik gecheckt voor de gele driehoeken en die waren er niet. Ik heb vandaag met de driver update utility van Intel gecheckt voor drivers en met driver booster.
 
Oke want de drivers voor een computer/videokaart enz komen niet met de windows update mee.
Toevallig gezien of de videokaart ook is geupdate door driver booster?
Maar het lijkt mij dat jij alles al na hebt gekeken, dus dan wachten we af of het weg blijft.
 
Drivers werken of niet, nieuwe voegen niets toe aan de bestaande hardware en over die driver booster, dat is op zijn zachts gezegd onzin om die te gebruiken.
Drivers die werken, afblijven.

Maar goed, dat heeft niets met een melding van de bios te maken, bios backup batterijtje kan te weinig spanning hebben, datum staat niet goed, harde schijf of ander device wordt niet goed herkend zijn een paar dingen waardoor je dat scherm krijgt.
 
@aarie25 Ik gebruik de iGPU Intel graphics 530. Ik ga binnenkort pas een videokaart kopen. Daarvan heb ik de drivers gepdatet. Tot nu toe heb ik het niet nog een keer gekregen.

@Lange Pier Is het verstandig om de dingen die jij opnoemt ook te controleren of is dat onnodig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan