• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ook Windows 10 kan traag worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig vind je jezelf erg wijs en weet je van jezelf dat je altijd gelijk hebt.......... hulpvragen is geen teken van zwakte maar een teken van kracht!
 
Gelukkig vind je jezelf erg wijs en weet je van jezelf dat je altijd gelijk hebt.......... hulpvragen is geen teken van zwakte maar een teken van kracht!

Hou toch eens aub op, het gaat hier niet om het gelijk hebben, maar om de regelmatige onzin van temp bestanden verwijderen en opschoningsprogramma's
Opschoningsprogramma's doen echt geen wonderen, alles wat zo n programma doe kan je zelf ook, zolang je maar hoe en wat.

Een opschoningsprogramma kan een hoop verwijderen, maar ook te veel verwijderen zodat heel je systeem verneukt is.

En nogmaals voor de gemiddelde gebruiker op dit forum zijn temp files niet zo erg, maar het lijkt wel of er hier een soort van smet vrees heerst.
Of wassen jullie soms iedere 10 minuten je handen? kom op zeg.
 
Bedankt voor uw informatie en adviezen.
Ik had gelezen op de website van SeniorWeb dat Windows 10 de meeste onderhoudstaken automatisch uitvoert. Vandaar mijn opmerking.
Ik heb inmiddels Ccleaner toegepast en dat heeft wel iets geholpen. U heeft 3 mogelijke acties opgegeven die ik verder niet ken. Is voldoende gebleken dat die veilig zijn ?? Want echt vlot loopt de computer nog niet.
Bedankt
Henk
 
De drie dingen die Abraham als advies gaf, zijn zijn veilig in gebruik, die wordt door meerdere mensen hier gebruikt.
 
En het kan ook zijn dat misschien wel iets het werkgeheugen is, of er is iets met je harddisk.

Het hoeft niet altijd softwarematig te zijn.
 
Bedankt voor uw informatie en adviezen.
Ik had gelezen op de website van SeniorWeb dat Windows 10 de meeste onderhoudstaken automatisch uitvoert. Vandaar mijn opmerking.
Ik heb inmiddels Ccleaner toegepast en dat heeft wel iets geholpen. U heeft 3 mogelijke acties opgegeven die ik verder niet ken. Is voldoende gebleken dat die veilig zijn ?? Want echt vlot loopt de computer nog niet.
Bedankt
Henk

Kijk in Ccleaner bij gereedschap en opstarten, haal daar alles weg wat niets met de drivers of virusscanner heeft te maken.
Kan ook via msconfig.
Of;
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Van al dat schoonmaken wordt niets sneller wat ze hier ook je willen doen geloven.
Zijn processen die de recourses opsoeperen wat de boel vetraagt maar als je hier leest zijn er heilig van overtuigd dat schoonmaken van niet ter zake doende files de boel versnelt.
 
Inderdaad Lange Pier, het versnelt de boel niet. Maar het levert wel degelijk ruimte op!
 
Inderdaad Lange Pier, het versnelt de boel niet. Maar het levert wel degelijk ruimte op!

Sorry hoor ook dat valt reuze mee, als iemand het een half jaar niet opgeschoond en als er aan mij gevraagd of er veel bestanden inzitten die weg kunnen, dan zijn de temp files gemiddeld totaal zo n 1.5 gb groot.
Op een harddisk van bijv 500 gb is dat ook weer verwaarloosbaar.
 
Daar heb je wel gelijk in. Maar nu het, tegenwoordig voorkomende scenario, van de kleine SSD's dan kan 1,5 gb of meer wel verschil maken.
 
Tuurlijk heb ik hier gelijk in, zit hier niet om onzin te schrijven
 
Zo, dit lijkt wel een echte discussie te worden...:biggrin:

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Op 14 juli j.l. een SSD gemonteerd in mijn desktop pc en daarop Windows 7 vers genstalleerd. Daarna een paar programma's genstalleerd en de software voor mijn 2 printers. Gisteren besloot ik de gratis upgrade naar Windows 10 uit te gaan voeren. Maar voorafgaand besloot ik CCleaner te laten draaien.
Het onderdeel Cleaner van CCleaner was wel erg lang bezig met analyseren van Temp mappen,vond ik. De oorzaak zag ik toen de analyse klaar was: ruim 14 GB (nee, dit is geen typfout) aan tijdelijke bestanden.
14 GB aan tijdelijke bestanden in slechts 11 dagen tijd. Dat vind ik toch flink wat. Ik weet dat dit normaal niet zo is, maar na een verse installatie van Windows kan dit.
De SSD is volgens de fabrikant 240 GB groot. Omdat fabrikanten van harde schijven anders rekenen dan Windows, is die SSD volgens Windows slechts 223 GB groot. Dan moet je toch een beetje zuinig zijn met de beschikbare ruimte, te meer omdat er tijdens de upgrade naar Windows 10 ook nog een map Windows.old wordt aangemaakt, die nodig is wanneer ik binnen een maand terug zou willen naar Windows 7. En die map Windows.old blijkt bij mij 23,6 GB groot te zijn. Dat tikt hard aan, vind ik.

Kortom, ik geef pdexie gelijk (want meestal is het hooguit 1,5 GB aan temp files), maar ook Rubensky, want de ruimte op een SSD is meestal toch wat kleiner dan op de traditionele HDD en dan wil je zuinig omgaan met de beschikbare ruimte.
 
Zo, dit lijkt wel een echte discussie te worden...:biggrin:

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Op 14 juli j.l. een SSD gemonteerd in mijn desktop pc en daarop Windows 7 vers genstalleerd. Daarna een paar programma's genstalleerd en de software voor mijn 2 printers. Gisteren besloot ik de gratis upgrade naar Windows 10 uit te gaan voeren. Maar voorafgaand besloot ik CCleaner te laten draaien.
Het onderdeel Cleaner van CCleaner was wel erg lang bezig met analyseren van Temp mappen,vond ik. De oorzaak zag ik toen de analyse klaar was: ruim 14 GB (nee, dit is geen typfout) aan tijdelijke bestanden.
14 GB aan tijdelijke bestanden in slechts 11 dagen tijd. Dat vind ik toch flink wat. Ik weet dat dit normaal niet zo is, maar na een verse installatie van Windows kan dit.
De SSD is volgens de fabrikant 240 GB groot. Omdat fabrikanten van harde schijven anders rekenen dan Windows, is die SSD volgens Windows slechts 223 GB groot. Dan moet je toch een beetje zuinig zijn met de beschikbare ruimte, te meer omdat er tijdens de upgrade naar Windows 10 ook nog een map Windows.old wordt aangemaakt, die nodig is wanneer ik binnen een maand terug zou willen naar Windows 7. En die map Windows.old blijkt bij mij 23,6 GB groot te zijn. Dat tikt hard aan, vind ik.

Kortom, ik geef pdexie gelijk (want meestal is het hooguit 1,5 GB aan temp files), maar ook Rubensky, want de ruimte op een SSD is meestal toch wat kleiner dan op de traditionele HDD en dan wil je zuinig omgaan met de beschikbare ruimte.

Ook nog gekeken wat voor temp files werden verwijderd? want zoals je het nu zo beschrijft is het onmogelijk 14 gb aan temp files te krijgen
 
Nee, niet gekeken wat voor temp files dat waren. Achteraf had ik gewenst dat ik dat wel had gedaan en ook nog een paar screenshots had gemaakt. Gewoon leuk om te bewaren. Want het klinkt inderdaad ongelooflijk. Ik zat er dan ook met grote ogen naar te kijken. Dit kan niet, dacht ik, en ik ging het aantal cijfers tellen: 14.139.865.322 bytes. Ik geef nu even willekeurige cijfers, maar het was echt ruim 14 miljard bytes. Heel jammer dat ik niet verder gekeken heb, maar dat is nu te laat.

Doorgaans vind CCleaner op niet bijgehouden pc's niet meer dan 2,5 GB aan temp files.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan