• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ook Windows 10 kan traag worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skyphof

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
651
Waarderingsscore
0
[B]Ik had begrepen dat Windows 10 automatisch cleaned en daarom niet opgeschoond hoeft te worden. Dat is bij mij niet het geval. Ik gebruik Windows 10 bureauversie al bijna vanaf het begin, maar de laatste tijd wordt hij behoorlijk traag, met name met internetten.
Weet iemand wat voor Windows 10 mogelijk is om hem zonder gevaar weer op gewone snelheid te krijgen ???

Bij voorbaat hartelijk dank.

Henk
[/B]
 
Verkeerd begrepen inderdaad.
Ik vraag mij af wie jou die des-informatie heeft gegeven.
Zo lang Windows 95 de stamvader van elke nieuwe Windos versie is, blijft Windows zichzelf vervuilen.


Dan gaan we nu kijken of het tempo van Windows verbeterd kan worden.

Optimaliseringstips
Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Nodige programma downloads:

a) Auslogics Disk Defrag
b) Wise Disk Cleaner
c) Wise Registry Cleaner

Na downloaden alle drie de tools installeren via rechtsklik "Als administrator uitvoeren".

Bij de installatie van de Wise tools wel even opletten: bij het aanbod van Spyhunter klik je op de Decline-knop.

Als eerste: opruimen met de Wise Disk Cleaner:
Dit is een perfect opschoontool; schrik niet mocht Wise Disk Cleaner de eerste keer een hoop troep vinden.
Windows zelf houdt namelijk ervan een hoop bestanden in de tijdelijke mappen aan te houden en laat dan alleen de oudste bestanden eventueel verwijderen.
Wise Disk Cleaner zorgt er nu voor dat alles wordt opgeruimd.
En dat alleen al bevordert het tempo van Windows, want dan hoeft die troep niet meer meegedragen te worden.
Overigens: hetzelfde geldt voor al die programma's die je niet meer gebruikt!



Als tweede: defragmenteren met Auslogics Disk Defrag
Na opstarten van Auslogics Disk Defrag zal meteen worden begonnen met het defragmenteren.

Zie ook de afbeelding: ondanks dat de defragmentatie is gestart zet je de instelling op Defrag & Optimize.
Daarbij worden dan veelgebruikte bestanden naar het snelste gedeelte van de harde schijf verplaatst.
Dit proces kan overigens de eerste keer langere tijd duren - doe in die tijd dan ook geen andere dingen met de PC, want wat opgestart wordt kan niet gedefragmenteerd worden.

Auslogics-Disk-Defrag_1.png



Als derde en laatste: het Windows register optimaliseren met Wise Registry Cleaner
Start dit tool met administratorrechten.

Klik nu eerst rechtsboven op instellingen en zet het vinkje bij Veilig.

Klik daarna op de op de groene knop Start Scan.
Daarna op Start Opruimen.

Vervolgens klik je bovenin op Register Defrag en start deze.
Is het tool klaar dan zal het aangeven dat Windows opnieuw opgestart dient te worden, zodat het register weer als n blok op de harde schijf komt te staan.

Let op: tijdens de register-analysefase mag er geen enkel programma openstaan of gebruikt worden; laat de computer tijdens die fase met rust.
 
Misschien dat je internet onstabiel/traag is geworden, dan zou je je modem eens kunnen resetten.
Heb je al eens gekeken of dit ook zo is met een andere browser?
 
Misschien dat je internet onstabiel/traag is geworden, dan zou je je modem eens kunnen resetten.
Heb je al eens gekeken of dit ook zo is met een andere browser?

Als de internetcache van de webbrowser vol zit wordt internet vanzelf trager en trager.
 
Ja daar heb je gelijk in, maar soms is een modem ook een beetje van slag.
 
Windows 10 is een NT uitvoering en W95 een grafische interface die op DOS draaide, toch echt 2 heel verschillende OS'en.
En wat is het probleem van "vervuiling"?

Overigens draag ik een bril en heb die idioot grote letters niet nodig.

Als de internetcache van de webbrowser vol zit wordt internet vanzelf trager en trager.
Heb wel een 20 gig erin gehad en werkte nog net zo snel, hoe kom je er elke keer weer op?
Vraag ik vaker maar echte antwoorden krijg ik nooit.
 
En ja hoor, daar is 'ie weer - verwachtte ik al.
Dat jij met twintig gB in die cache nog net zo snel internet had alleen mogelijk doordat die cache dan door jou zo groot ingesteld is geweest!
 
Doet toch ook helemaal niet ter zake of er veel in de cache staat of in de temp, alleen wat er is geladen als proces zou mogelijk de boel kunnen vertragen.

Bestanden op de PC of teveel registersleutels doen verder niets als het uitvoerend bestand niet is geladen..

Auto's, fietsen en scooters in een schuur, garage of geparkeerd verstoppen niet de wegen maar vrachtwagens, begrafenis stoeten of landbouw werktuigen op de openbare weg kunnen de boel vertragen.
 
Dat is allemaal jouw mening - anderen hebben allang laten weten dat de computer van hun met sprongen sneller werd.
En mocht je weer weten wie, dan zoek jij zelf maar op dit forum!
 
Gewoon weten hoe het zit, meningen doe ik niet aan.
Je verstand gebruiken mag best hoor.

Fijn dat je religie zo sterk is, hoef je niet te tweifelen...
 
Een en ander heeft niets met religie te maken.
Als je zoiets zoekt, zoek dan maar een of ander religieus forum.
 
Leuke topic , goede info zeg en de ts heeft topic gestart en daarna nooit meer gereageerd.
 
Wise disk cleaner.... volgens de virussoftware is de download niet veilig.
 
Dat komt doordat de malwarescanner van Enigna in de setup aanwezig is.
Ondanks dat Spyhunter niet meer tot de roguesoftware behoort regageren sommigen AV's alsnog negatief op dat tool.
Daarom en mede ook, dat ik in de handleiding heb staan dat je bij het aanbod van die meelifter op de Decline knop klikt!
 
@Lange Pier,

Misschien moet je eens op Google zoeken. Dan kan je jezelf verdiepen in het feit dat tijdelijke bestanden de pc wel degelijk vertragen!
 
@Lange Pier,

Misschien moet je eens op Google zoeken. Dan kan je jezelf verdiepen in het feit dat tijdelijke bestanden de pc wel degelijk vertragen!

Of dat je zelf eens inleest dat tijdelijke bestanden ook er voor kunnen zorgen dat een website sneller laadt als je weer op desbetreffende site komt.
Verder kunnen tijdelijke bestanden er ook voorzorgen dat een programma sneller opstart.

Lange Pier weet best wel waar hij het overheeft.

Verder de TS van deze topic heeft nooit meer gereageerd dus doel van dit topic gaat voorbij waarvoor hij bedoelt was.

En hier bijvoorbeeld wat leesvoer: http://answers.microsoft.com/en-us/...r/f2d3ada9-b8fa-43f7-a202-58f80f8f185f?auth=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klopt dat hij voor een deel gelijk heeft, tijdelijke bestanden kunnen ervoor zorgen dat zaken sneller laden. Maar tijdelijke bestanden die je niet gebruikt zullen voor vervuiling blijven zorgen.
 
Heb niet voor een deel gelijk maar helemaal.:cool:
Regel 1, ik heb altijd gelijk.
Regel 2, heb ik het niet dan treed regel 1 in werking......

Maare, blijf lekker die schoonmaak progjes gebruiken, zou niet willen dat je er ongelukkig van wordt als je ze niet meer gebruikt.
 
Heb niet voor een deel gelijk maar helemaal.:cool:
Regel 1, ik heb altijd gelijk.
Regel 2, heb ik het niet dan treed regel 1 in werking......

Maare, blijf lekker die schoonmaak progjes gebruiken, zou niet willen dat je er ongelukkig van wordt als je ze niet meer gebruikt.

High five :biggrin:
 
2 roependen in de woestijn, ben ik niet meer uniek, wel een fijn gevoel.:smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan