• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Perfect Disk werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Andere vraag over een windows 10 installatie:

Is het bij de installatie vanaf de D: partitie naar C: raadzaam je externe harde schijf aangesloten te hebben? (voor latere herkenning daarvan).
 
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

Is niet nodig, nog raadzaam.
 
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

Hartelijk dank !

--- Update ---

Bij mij werkt Perfectdisk niet meer na het installeren van Windows 10. Bij jullie ook niet? Of ligt het aan mijn harddisk? Werkt al jaaaren prima maar nu ineens niet meer.
 
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

Welke versie PD is dat bij jou?

Versie 14 werkt namelijk wel in Windows 10.
 
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

De Free Version van Perfectdisk 1.0.0 Abraham

Nog een andere vraag: Ik heb van Windows 7 een backup op een externe HD gemaakt. Nu wil ik ook een Backup van Windows 10 maken, gaat dit wel op dezelfde externe schijf? Die schijf is 1 partitie en voor 50% vol (1 Tbyte schijf)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

Die is alleen compatibel tot/met Windows 7!
 
Laatst bewerkt:
Re: Helaas kan Windows 10 niet op deze pc worden uitgevoerd

Ok Abraham, wat is het beste alternatief?

O ja, er werd zojuist een alternatief voor backup gegeven. Maar kan ik de backup maken met het programma van windows zelf zonder dat de backup van windows 10 wordt overschreven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al jaren bekend dat defragmenteren van NTFS partities voor de snelheid geen ruk uitmaakt, waarom zo halsstartig daar aan vasthouden?
Past goed bij al die andere overbodige onzin handelingen die hier als heiligmakend worden verkondigd.
Maar ja, in het land der blinden is eenoog koning, net een religie dit forum, zou niet mogen kunnen maar broodjes aap zijn lekker.
 
Dank voor de mededeling Lange Pier.

Heb je misschien ook een suggestie voor de bijgevoegde vraag over de (voorheen) windows backup?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou niet uit mogen maken maar zou hem eraf halen.
Met de laatste build zou de USB weer goed moeten werken en de schijf later weer benaderbaar moeten zijn, de schijfletter zou misschien moeten worden toegewezen of veranderd, de schijf wordt dan zeker niet gewist als die niet is aangesloten wat heel soms wel gebeurde.
 
Ik heb geen probleem met mijn harddisk of externe disk, ik wil graag weten of ik de windows 10 backup ook op de externe schijf kan zetten waarop mijn windows 7 backup staat. Ik ben bang dat de windows 7 overschreven gaat worden! Zo ja, wat kan ik dan het beste doen naast de hier al eerder aangegeven oplossing?
 
Je moet enkel zorgen dat er op de externe schijf een aparte map staat (vb met datum) waar je de W10 backup in steekt (doelmap, bladeren).
 
Inderdaad - schuif de Windows 7 back-up ook in een map die je als zodanig benoemt.
Zodoende weet je het verschil tussen beide back-ups.
En voor het terugzetten maakt het niet uit, dat de back-up in een map zit.

Nu wat over defragmenteren.
De mening van Lange Pier over niet defragmenteren staat haaks op de mening van Microsoft daarover.
Maar ja, in het land der blinden is eenoog koning, net een religie dit forum, zou niet mogen kunnen maar broodjes aap zijn lekker.
Oftewel: Lange Pier weet het beter dan Microsoft!

En dit forum als religieus betitelen slaat echt helemaal nergens op - dat is nu echt een broodje aap.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/305781

https://www.schoonepc.nl/windows7/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html

https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc778212(v=ws.10).aspx
 
Mijn ervaring met defragmentatie (uiteraard bij de klassieke HD niet op de SSD!!) is dat het wel degelijk een snelheidswinst oplevert maar dat dit ook niet lang duurt voor alles terug door mekaar staat en de snelheidswinst weg is. En dan nog alleen op de programma-partitie, niet op de data-partitie (=zeker niet nodig). Daar komt nog bij het onderhoud van de pc (wisedisk, ccleaner, enz) in mijn visie niet echt voor snelheidswinst dient maar meer voor de veiligheid van de pc. 90% (misschien wel meer) van de spyware, hackware, trojans, enz worden pas actief na afsluiten/herstarten van de pc. Als je dan telkens voor het afsluiten even een snelle kuising kan doen, tja, beter voorkomen dan genezen. Ik werk al jaren met ccleaner en dan ook nog de ccleaner gadget op mijn bureaublad. Het is ondertussen een automatisme, eerst schoonmaken en dan pas afsluiten. Ik ben ook al jaren (even hout afkloppen) virus, trojan, hack, enz -vrij.
 
Dat is ook het punt, niets wordt sneller al wordt dat wel steeds beweert, maar blijf het lekker doen, die tijd die je erin steekt ten spijt maar zo te zien heeft iedereen tijd zat en maakt het al helemaal niet meer uit dat 1 honderste van een seconde de file sneller is gevonden.:)
Schijven in file servers en in een virtuele omgeving hebben er baat bij maar voor thuisgebruikers maakt het geen ruk uit.
 
Artstudiog en Abraham, bedankt voor de tips welke betrekking hebben op de Windows Backup. Nu weet ik dat ik mijn externe harddisk wel kan gebruiken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan