• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beste realtime virusscaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvdv

Vaak hier
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
677
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop die ik vooral voor mijn studie ga gebruiken.
Een goeie virusscanner is erg belangrijk voor een laptop, en al helemaal voor een laptop die ik toch echt nodig ga hebben.
Nu zoek ik een virusscanner die altijd aan staat, en niet 1 die je aan het scannen moet zetten, en dat hij dan pas de virussen onderschept.

Het maakt niet uit of deze scanner gratis is of zoveel euro per jaar, zolang hij mag goed presteert!

Alvast bedankt!
 
Hallo Gijs, als je een top antivirus wil hebben, is de keus behoorlijk groot.

Ga naar https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ en klik dan boven de blauwe kolom op "Protection".
Dan staan de best geteste antivirusprogramma's op alfabetische volgorde gegroepeerd en kan je zien dat de keuze betaald of gratis wat makkelijker wordt.
Hoe meer bolletjes - hoe beter.

Ik zelf gebruik Panda Free en ook op mijn werk zijn de notebooks die door medewerkers en gasten worden gebruikt - met Panda uitgevoerd.
Tussentijdse controles zijn tot nu vruchteloos geweest - alle notebooks zijn tot nu malware vrij gebleven.

Overigens: indien je een SSD gebruikt, is Panda ook de beste oplossing omdat dit een cloud gebaseerde antivirus is en mede daardoor kleiner van omvang is in Windows dan de andere programma's.
 
Ik gebruik zelf Bitdefender de betaalde versie, de betaalde versies zijn wel uitgebreider.
Maar een veilige laptop ligt voor het grootste deel aan de gebruiker zelf.
 
Ik gebruik ondertussen al ruim 2 jaar "360 total security" op al mijn pc's/laptop/tablet. Dit is een volledig gratis programma waar tevens de Avira en de Bitdefender scan-engine in zit. Hier zitten nogal wat tools voor verder onderhoud van je pc/laptop/tablet. Deze monitort je pc volledig automatisch alsook je externe toestellen en internet. Ben er zeer tevreden van en komt in vele tests toch ook als een van de besten eruit. Ik heb deze toen op aanraden van Abraham54 getest en na enige tijd definitief in gebruik genomen. Is trouwens ook geen al te "zwaar" programma. Voorheen had ik de betaalversie van Bitdefender.
 
@Artstudiog
Ik heb de 360 security als gratis scanner voor de telefoon en die is super.
Normaal ging een batterij 2 dagen mee nu 3 tot 4 dagen (booster functie)
Heeft een opruim functie en virus scanner.
Dus de computer versie zal ook goed zijn. komt volgens mij ook vaak in de top 5 tussen de betaalde scanner.
 
Ik heb jaren Avast Free gebruikt. Dit blijf ik een goede scanner vinden. Maar panda free met een cloud versie is fijn vanwege de ruimte.
 
In combinatie met SSD zeer zeker, niet alleen is Panda kleiner in omvang dan ander virusscanners - maar ook het aantal schrijfbewingen naar de SSD is veel minder dan met andere antivurusprodukten in verband met de vele updates.
 
Even een vraag over Panda Free: ik werk ook alweer jaren met Avast free, op zich geen klachten, maar de laatste tijd lijkt het aantal ongevraagde meldingen over upgrades en aanverwante veiligheidszaken toe te nemen. Als ik b.v. bankzaken ga regelen komt Avast direkt met zo'n pop-upje: pas toch op! Dat soort dingen begint me toch wel te storen als het te vaak gebeurt en te opdringerig wordt. Is dat met Panda net zo erg?
 
Je zou eens de tijd kunnen verlagen, die staan standaard op 20 seconden.
Open avast en klik op instellingen.
Klik vervolgens in het scherm wat geopend wordt op Uiterlijk.
Bij de optie Pop-upvensters kunt u de tijdsduur van het tonen van de avast! pop-ups en waarschuwingen geheel naar wens instellen.

Wat betreft panda weet ik niet of het daar ook gebeurd, ik heb op het forum er nog nooit iemand over gehoord.
Maar je zou panda eens kunnen downloaden en dan avast eens uit kunnen zetten, mocht panda bevallen kun je avast altijd verwijderen.
 
Even een vraag over Panda Free: ik werk ook alweer jaren met Avast free, op zich geen klachten, maar de laatste tijd lijkt het aantal ongevraagde meldingen over upgrades en aanverwante veiligheidszaken toe te nemen. Als ik b.v. bankzaken ga regelen komt Avast direkt met zo'n pop-upje: pas toch op! Dat soort dingen begint me toch wel te storen als het te vaak gebeurt en te opdringerig wordt. Is dat met Panda net zo erg?

Nu ik heb hetzelfde ervaren. En ben daarom van Avast afgestapt. Heb de tijd ook verlaagd naar 1 seconden. Dit blijkt in de praktijk niet te werken voor de gratis versie.
 
Bedankt voor de tip, die optie was me ontgaan. Zal alles eens op 2 seconden zetten, kijken of dat minder storend is. Los daarvan is Panda free proberen natuurlijk een goeie optie, ik zal 's kijken.
 
Zou je de verbindingen even kunnen melden? Ben benieuwd of je hetzelfde ervaart als ik.
 
Bedankt voor de tip, die optie was me ontgaan. Zal alles eens op 2 seconden zetten, kijken of dat minder storend is. Los daarvan is Panda free proberen natuurlijk een goeie optie, ik zal 's kijken.

Anders is er ook nog de gratis 360 security, is goede een goede scanner.
 
@Rubensky: OK.
Bij nader inzien heb ik trouwens alleen de pop-ups van 'belangrijke Avast-activiteiten' op 2 sec. gezet, de rest komt veel minder vaak voor en stoort me ook minder omdat de info ervan wel nuttig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik Kaspersky Internet Security 2016 op 3 pc's, waaronder een 9 jaar oude XP-machine.
Bevalt prima en voor een paar cent per dag per pc uitstekend beschermd.
 
De meeste Nederlanders gaan voor gratis h :smile:
 
Hier nog een vergelijking tussen virusscanners. Zoals te verwachten maakt elke test site zijn eigen afwegingen over welke de beste is.
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
Bitdefender scoort toch best wel goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan