• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2x D scijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Nieuwe Laptop,ik wilde partities aanmaken(C schijf is 940 Gb groot) dus ging ik naar Schijfbeheer en daar tref ik 2 x D schijf aan tw
D schijf Recovery 13.61 Gb groot 1.63 Gb in gebruik 12% en
D schijf Recovery NTFS 13.61 Gb groot 1.63 Gb in gebruik 12%
Kan ik een van deze verwijderen??
Als ik 1 D schijf aanklik licht dezelfde schijf op als ik de ander aanklik!!
Als ik partities maak kan ik dan de D schijf een ander label nummer geven??Zonder dat de Recovery gevaar loopt??
Als ik met Mini Parition Tool 9 kijk wordt er maar 1 genoemd!

Mvg schorpioen40
 
Ik zou niks verwijderen, want het is wel heel apart wat je beschrijft, porrelaar heeft al om een printscreen gevraagd en daar ben ik zelf ook benieuwd naar
 
579896936d694-Schijfbeheer.jpg


Ik hoop dat het lukt!!

--- Update ---

Het vreemde is dat ik hiervoor een andere Laptop had aangeschaft maar deze vertoonde kuren dus retour en deze ervoor in de plaats.
De eerste had in schijfbeheer hetzelfde probleem en ook de tech dienst van dat bedrijf kwam er niet uit!!
Deze Laptop is: HP 15-ba021nd,Amd quadcore A8.7410 APU 2.2 Ghz tot 2.5 Ghz 2 Mb cache. 8 Gb DDR3-l,1 TB
 
Het plaatsen van je schermafbeelding is prima gelukt!

Inderdaad apart. De partitie Recovery (D:) wordt alleen in het overzicht bovenaan twee keer genoemd.
Daaronder zie je de (D:) partitie slechts een keer, zoals het hoort.
Het ziet er vreemd uit en de oorzaak ken ik niet, maar ik zou er helemaal niets aan doen. Je hebt er immers geen last van. Gewoon zo laten dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een typische Windows 10 indeling.
De 980MB partitie behoort bij Windows 10 zelf en is geen onderdeel van de Systeemherstelpartitie.
Dat deze partitie geen schijfletter heeft, is al zo sinds Windows 7.
 
Maar kan ik de D partitie wel een ander schijfletter geven (bv F)?Zonder dat dit gevolgen heeft voor de Recovery??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK nu is het mij duidelijk!!Ik wilde de C schijf houden voor het besturingssysteem en de andere bestanden (die los staan van het besturingssysteem) plaatsen op de partitie E om te voorkomen dat alles door elkaar komt te staan op de C schijf!

Iedereen BEDANKT!!!
Mvg schorpioen40
 
Ik heb dan wel een tip voor jou.

Persoonlijke mappen verplaatsen naar een andere partitie dan wel een andere HD, heeft als voordeel dat bij een crash van Windows of een herinstallatie daarvan er niks kan gebeuren met die persoonlijke mappen.
Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde mappen aan die je straks verplaatst wil hebben.
Dus in ieder geval maak je de volgende mappen aan:
  • Downloads
  • Mijn afbeeldingen
  • Mijn documenten
  • Mijn muziek
  • Mijn video's


Ga vervolgens naar C:\Users\Schorpioen.
  • Klik nu met rechts op de map "Afbeeldingen".
  • Kies voor eigenschappen
  • Klik op de tab "Locatie"
  • Klik op de knop "Verplaatsen"
  • In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de E-partitie.
  • Selekteer daar nu de map "Afbeeldingen" en klik op de knop "Selekteren".
  • Klik daarna op de knop "Toepassen"
  • Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
  • Hetverplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
  • Meestal krijg jedaarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.

Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen.

Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Abraham,Bedankt ik ga dit zeker uitvoeren!(maar dan naar de E partitie!!,D partitie is Recovery)

Mvg schorpioen40
 
Ik werk al een eeuwigheid met dit systeem enkel, ik heb alle mappen ONDER "mijn documenten" gezet. Dus op de andere schijf/partitie een mapje Mijn documenten met daaronder mapjes Contactpersonen, Desktop, Mijn afbeeldingen, Mijn muziek, Mijn video's, outlook-bestanden. (Het mapje "downloads" zet ik apart omdat die niet mee moet in mijn backup) Zo kan je met het programma SyncToy van Microsoft zeer gemakkelijk gaan back-uppen naar een externe schijf, je hoeft maar 1 map te configureren en alles is mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan