• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ssd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeer86

Junior lid
Lid geworden
27 jul 2016
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe ssd. Heb een lenovo z50-75 laptop met amd fx7500, 16gb ram en 1 tb hdd. wilde mijn odd eruit halen en de hdd daar plaatsen en de ssd op de plek van hdd. Mijn ssd is van kingspec en hij is zichtbaar in de bios en als ik hem naast de hdd plaats is er ook geen probleem. Hij is gewoon zichtbaar in windows. Het probleem begint als ik windows 10 wil installeren op de ssd. Hij installeert, start daarna de laptop opnieuw op en gaat apparaten voorbereiden, daarna komt t scherm "voorbereiden" en daar gaat hij niet verder. Wat ik ook doe.
Heb ssd met diskpart leeggemaakt, minitool partition wizard gebruikt om er gpt of mbr van te maken. Uefi geboot, legacy geboot., secure boot uitgezet. Hij staat op ahci. Verder alleen ide keuze. Boot volgorde natuurlijk ook veranderd. Zelfde problemen met windows 7 en 8.1. Heb m ook gecloned met minitool en acronis en dan start hij op maar loopt na 10 min vast en geeft daarna blue screen. Het enige wat ik nog niet kon doen is windows installeren met de ssd en hdd tegelijk erin want bij de windowsinstallatie zie ik alleen de eerste sata schijf, en niet waar de optische drive eerst zat. Ook niet als ik de amd sata driver laad tijdens de installatie. Eenmaal in windows zie ik hem wel.

Sorry voor t hele verhaal maar probeer t zo goed mogelijk uit te leggen. Als je nog wat informatie wilt, laat maar weten. Alvast bedankt!
 
Het voorbereiden van de Windows kan wel een uurtje duren zo heb ik eerder gemerkt. Hoelang heb jij er op gewacht?
 
Het voorbereiden van de Windows kan wel een uurtje duren zo heb ik eerder gemerkt. Hoelang heb jij er op gewacht?

Dat heb ik nog nooit meegemaakt - ondanks de vele installaties die ik al gedaan heb.
Zoals onlangs met Uefi, SafeBoot on en boot enkel ingesteld op Uefi en daarna in no time Windows 8.1 Pro genstalleerd vanaf USB op SSD (Crucial MX200 512GB - voorbehandeld met KillDisk).

Overigens: indien SafeBoot actief is, kan je de installatie van Windows 7 vergeten, want Windows 7 kent SafeBoot niet.
En nog wat anders: enkel 64 bit Windows is geschikt voor de instellingen.
 
Heb lang gewacht..en ook gekeken hoelang t duurde voordat het bij mn hdd gebeurde door daar opnieuw windows op te zetten. Daar ging t vrij snel maar mss moet k t nogmaals doen en dan nog langer wachten ofzo ..Gebruik eigenlijk altijd 64 bit en in de meeste gevallen stond mijn secure boot uit, enkel n x met testen heb k m ff aangezet. Snap er echt niets van..ssd getest met progs en de snelheid is gewoon wat je zou verwachten en geen errors op de disk.
 
Met welke Windows ben je begonnen te installeren?

Om terug te komen op afgelopen weekend, na dus mijn SSD te hebben overschreven via KillDisk (dan is ook de MBR of GPT instelling verdwenen) heb ik de UEFI boot op USB-stick ingesteld en in het bios opgeslagen. Na een reboot begon meteen daarna de installatie via de USB-stick.
 
Uhm met windows 10 64 bit via uefi. Mn standaard in de bios is ook uefi en mn hdd staat standaard op gpt. Installeer het ook met usb. In het begin niets veranderd omdat ik toen nog dacht dat het zo wel zou gaan. Mijn installatie begint ook wel en de setup word gewoon uitgevoerd maar zodra hij daarmee klaar is en opnieuw moet opstarten begint het gezeik. Wellicht moet ik het vanaf dvd proberen,zou dat t zijn?
 
Hoe heb je die stick aangemaakt?
En was deze stick FAT32 of NTFS geformatteerd?
 
Ik heb diskpart gebruikt met t commando "clean". Weet niet of je dan hetzelfde effect hebt als met killdisk
 
trek na de eerste herstart de usb stick los ...de installatie gaat vervolgens verder daar waar hij eerder gestopt was ...
*dit heb ikzelf al meerdere keren moeten doen daar hij anders wederom vanaf nul wilt beginnen ..
 
Met verschillende tools....rufus, win7 usb tool en microsoft mediatool om win10 usb te maken. Heb meestal nfts gebruikt. Zeker als het bestand groter was als 4 gb

--- Update ---

Dat heb ik al geprobeerd emi...usb eruit en dan moet hij booten vanaf de ssd. Het probleem is ook niet dat de installatie opnieuw begint
 
Maak de stick opnieuw met Rufus en Windows 10 ISO.

In de eerste secte bij MBR kies je voor "Enkel Uefi"
Bij bestandssysteem kies je voor FAT32

Kies de Windows 10 ISO en controleer daarna of de beide gemaakte instellengen niet veranderd zijn.
Indien wel , de instelling eerst terugzetten naar wat hierboven staat en klik dan op Start.
 
doet niets meer terzake ...sorry !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verse installatie. Abraham54, en dan wel n mbr indeling of gpt?

--- Update ---

Tot nu toe had ik alleen uefi gpt gedaan en mbr bios maar nog geen mbr uefi
 
K ga t proberen. Je hoort t resultaat
 
Mocht het om de een of andere reden toch niet helemaal lukken via de USB dan kan je er altijd voor kiezen een cd te branden.
 
Helaas is t nog niet gelukt. Zal binnenkort nog eens met dvd proberen.
 
Je moet dan een ISO branden met bijvoorbeeld ISO burner.
 
Yes i know:)... Zal als ik de kans heb t eens proberen in andere pc. Als t daar wel gaat pakt mijn laptop die ssd gewoon niet. Bedankt voor jullie reacties tot dusver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan