• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe videokaart GTX 970 of 1070

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannemanb

Gewaardeerd
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
1.825
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Het binnenkort weer eens tijd om mijn videokaart te upgraden, momenteel heb ik een Sapphire radeon HD7850 2GB.
Als OS heb ik Windows 10 en ik game in 1920 x 1080, en mijn vraag is dan of het echt nut heeft om de 1070 te kopen aangezien de 970 ook nog wel alles aankan? Ik ben in de toekomst van plan de niewegames te spelen (FarCry 4, Fallout 4 etc.) dus ik kan nog wel een tijdje wachten, als dit aan te raden is.

Dus in het kort
1) Wachten op prijsverlaging huidige kaarten
2) 970, aangezien hij op 1080p alles stabiel aankan
3) Futureproofing met de 1070

Verdere specs:
CPU: FX-6300 black edition 6x3,5GHz
8GB RAM
550 Watt power supply

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1070 is veel te duur dus geldverspilling voor 1080p. Koop een RX480 4GB, presteert voor minder geld dan de GTX970 gelijk en draait vrijwel alles op 1080p. Wacht een paar weken tot er meer non reference versies uitkomen (MSI gaming, Asus Strix etc.). De 8GB is niet nodig, het verschil in framerate op 1080P ultra is ongeveer 2%..
 
Wat is eingelijk het doel van de 8GB RAM, is dit echt nodig? Of is dit alleen voor de hardcore gamers die alles op ultra willen spelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Men zegt dat het meer future proof is, maar ik betwijfel het. Als de tijd er is dat 4GB Vram niet meer genoeg zal zijn dan is de GPU zelf wss ook al te zwak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan