• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na enkele uren pc opnieuw tot leven roepen, endan ook geen internetverbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Hoewel ik nu in "energiebeherer"alles van 2 uren naar 4 uren ingesteld heb blijkt toch na enkele uren (heb het niet getimed, ik denk al na een uur of zo, want je zit dan niet achter de pc) de pc op zwart te staan. Klikken op enter geeft dan die bekende fraaie kustfoto (Algarve? Portugal?) en dan een volgend scherm. Dan wel weer bureaublad, maar internet is afgesloten. Dat krijg ik alleen maar het snelst terug met opnieuw opstarten. Inmiddels zijn we 2 3 minuten verder. Voor een gloednieuwe Windows 10 valt mij dat wel tegen. Kan ik iets aanpassen of verbeteren?
 
Heb je het scherm en slaapstand op 4 uur gezet?
Het kan zijn dat je het van 1 heb gedaan en dan gaat hij als nog op zwart.

--- Update ---

Als hij bij mij op zwart gaat, dan wil het internet er ook wel eens af zijn, dan moet je even op het internet icoontje klikken en dan komt het weer terug.
 
nee, van meet af aan op 2 uur gezet, maar ik ben ook wel eens meer dan 2 uur niet achter de pc! Klikken op interneticoontje heb ik nog niet geprobeerd, maar de normale opties (herstellen, zoeken etc )helpen niet. Ik hou het in de gaten.
 
Ik denk dat het internet icoontje wel gaat werken, het lijkt mij een klein foutje in windows,
want zodra hij op zwart is geweest gaat niet altijd het internet erop. (bij mij dan het geval)
 
@Rubensky: vraag 1: als ik in "energiebeheer"kijk kan ik dat instellen vanaf 1 minuut tot 5 uur of zelfs "nooit". Als ik "nooit" kies, heeft dat dan iets te maken met het spontaan verdwijnen van de internetverbinding? Ik vind het vervelend dat als ik even koffie ga drinken de pc daarna op zwart staat. Op zich niet zo erg, maar het na enige tijd uitvallen internet is veel vervelender. Mijn mailwasher heeft ondertussen nieuwe mail gemeld, maar Outlook moet het daarna ook kunnen ophalen (na herstart).
vraag 2: wat is het verband tussen de door jou gesuggereerde registerwijziging / aanpassing en mijn oorspronkelijke vraag? Van dat inlog-icoon bij de start (als dat bedoeld wordt) heb ik niet zo veel last.

@aarie25: klikken op internet-icoontje in de werkbalk als de verbinding weg gevallen is helpt bij mij niet. Komt pas weer tot leven als ik de pc herstart.
Maar misschien begrijp ik al die zaken verkeerd. Ja, en een klein Windows-foutje, hoe regel je dat?
 
Het gaat mij om het volgende: Als je de instellingen even op NOOIT zet dan kan je even kijken of de internetverbinding dan wel actief blijft als je even weg bent. Daarna kunnen we kijken hoe de instellingen te verbeteren.

Daarnaast mijn suggestie over de afbeelding, dit was meer bedoeld als tip. Zo van, vind je die vervelend. Dan kan je ham uitschakelen. Maar dat hoeft natuurlijk niet ik gaf hem alleen even mee als tip.
 
Dank je wel. Ik schakel nu "nooi"in. En bij opstarten heb ik heztelfde logo als in dit forum: gele ligstoel met blauw-witte parasol, als je dat bedoelt.
 
Nee, even ter informatie, die bedoel ik niet ik bedoel de afbeelding die je eerst moet weg klikken voordat je kan inloggen. Deze afbeelding is schermvullend.
 
Ik had die register tweak ingevoerd, maar bij een echte herstart van deze nieuwe W10 kijk ik ruim n minuut (!) tegen een zwart scherm aan met de naam AsRock (Mobo/bios?) en dan heel even dat blauwe W10-venster dan dan floept mij bureaublad aan. Een scherm wegklikken hoef ik dus niet.
(terzijde: ik herken het wel toen ik wat heb zitten hannesen met dat kleine logootje en vooral met de naam van de computer = door Azerty "eigenaar"genoemd. Kon ik even helemaal niks meer, maar uiteindelijk door met ww op te moeten uit te schakelen weer goed gekomen)
 
Dat BIOS beeld zo lang duurt is niet normaal. Is dat nadat je de tweak hebt toegevoegd? Zo ja verwijder deze dan eens en kijk wat er dan gebeurd. Wat er ook in de handleiding staat soms krijg je hem niet bij het opstarten maar wel als je de pc lockt of uit slaapstand haalt.
 
nee, van het eerste begin af aan. Ik zal volgende week met Azerty overleggen. Zelfs mijn veel oudere laptopjes en desktopje starten sneller op. Slaapstand en zo gebruik ik nooit.
 
Ok zeker als de pc nog binnen de garantie valt natuurlijk een goede optie om met Azerty hierover in overleg te treden.
 
Ik had die register tweak ingevoerd, maar bij een echte herstart van deze nieuwe W10 kijk ik ruim n minuut (!) tegen een zwart scherm aan met de naam AsRock (Mobo/bios?) en dan heel even dat blauwe W10-venster dan dan floept mij bureaublad aan. Een scherm wegklikken hoef ik dus niet.
(terzijde: ik herken het wel toen ik wat heb zitten hannesen met dat kleine logootje en vooral met de naam van de computer = door Azerty "eigenaar"genoemd. Kon ik even helemaal niks meer, maar uiteindelijk door met ww op te moeten uit te schakelen weer goed gekomen)

Heb je toevallig een AMD videokaart erin zitten?
 
Nvidia Geforce GT 730 (zegt me niks)
 
Hoi, gaat het hierbij om de draadloze internetverbinding die het dan niet meer doet?
 
nee, gewoon bedraad op mijn desktop. Maar na het instellen van energiebeheer in configuratie op "nooit" heb ik tot dusverre nog een uitvallers. En - wat heel prettig is - ik krijg emailbericht als er een nieuw antwoord is! Maar dat is een andere kwestie.
 
Ga via het Configuratiescherm en dan naar Apparaatbeheer.
Klik nu Netwerkadapters open en klik met rechts op de adapter voor de ethethernetverbind en kies dan Eigenschappen.
Klik de tab Energiebeheer open en haal dan het vinkje weg bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Daarna zal geen enkele energiebeheer instelling die adapter uitschakelen.
 
@A54: ook nu pas zag ik je antwoord. Inmiddels (nu) uitgevoerd, dank je wel.
 
Is het probleem nu ook opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan