• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe moet ik downloads opslaan als......

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Toen ik met Windows 7 een bestandje van internet wou downloaden (i.e.11) kreeg ik altijd de optie opslaan als......
En dan kon ik kiezen waar ik de download ging opslaan.
Maar in Windows 10 (edge) slaat ie alles op in de map downloads.
Weet iemand wat ik kan instellen zodat ik kan kiezen waar ie de download plaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik steeds Google Chrome als browser daar kun je instellen waar de downloads worden opgeslagen, sla mijn downloads nooit op mijn C schijf (SSD) op, weet niet of je dit kunt in Edge.
 
Ik denk dat ik maar even niets in het register verander voor de zekerheid.
Hier staat (als ik het goed begrijp) dat je alleen de bestemmings map kan wijzigen.
En niet dat je een keuze krijgt waar je de download wil opslaan.
Dan ga ik voor veiligheid want Chrome heb ik er ook op staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind ik een goeie browser, vind Edge zelf niet zo bijzonder, als je als leek al het register moet induiken om de opslaglocatie van je downloads te wijzigen, is niet meer voor de gewone gebruiker, maar dat willen ze net bij Microsoft, dat de gewone gebruiker niks meer kan wijzigen, in win 7 kon je nog zelf beslissen wat je wilde updaten, in win 10 is het allemaal automatisch.
 
Ik vind edge ook niets en gebruik al jaren chrome, bevalt altijd goed voor mij.
Bij chrome ga je naar -> instellingen -> downloads -> download locatie wijzigen.
Kunt ook aanvinken dat hij elke keer vraag waar je het naar toe wilt hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik nu ook gedaan.
Dank je wel
 
Geen dank!
 
Naar aanleiding van dit topic kom ik later vanavond of volgende week met een handleiding om dit te wijzigen. Ik maak dan een register tweak die je allen maar hoeft te kopiren en uitvoeren.
 
Dat is helemaal top.
Kan ik dan ook kiezen waar ik de download opsla?
 
Ik hoor niemand over Firefox? Die is minstens zo goed als Chrome en ook daar kun je je eigen download locatie kiezen :)
 
Heel veel Chromegebruikers die ook Firefox in Windows hebben zitten.
Echter - als het om surfsnelheid gaat is Chrome nog altijd de snelste.

De Firefox ontwikkelgemeenschap heeft inmiddels een nieuwe browserengine ontworpen, die heel veelbelovend is als het om snelheid gaat en mogelijk straks tot de snelste browser leidt.
Echter het toepassen in Firefox zelf gaat nog met haken en ogen, dus het zal nog even duren eer Firefox2 er is.
 
Ik moet zeggen dat ik edge best wel een fijne browser vind.
Het enige minpuntje vind ik dat opslaan als.... Ontbreekt
 
Ik moet zeggen dat ik edge best wel een fijne browser vind.
Het enige minpuntje vind ik dat opslaan als.... Ontbreekt

Jij zal ongetwijfeld niet de enigste gebruikster zijn, die dat ondervind - ongetwijfeld zal dit nog wel weer veranderen/verbeterd gaan worden.
Je kan je alleen afvragen waarom Microsoft die mogelijkheid zelf nog niet geschapen heeft.

En wat Firefox betreft, mijn favoriet, daarin kan je aangeven indien een nieuwe tab geopend wordt, dat er meten naar toe gegaan moet worden.
en dat scheelt op jaarbasis onnoemelijk veel kliks, die in andere browsers wel gemaakt moeten worden.
 
Abe, Bedoel je met de tabs dat je graag hebt dat bij het openen van de browser bepaalde tabs worden geopend? Want dat is natuurlijk in bijna iedere browser mogelijk tegenwoordig.

Wat betreft het aanpassen van de download locatie in Edge. Microsoft lijkt te streven naar een meer gesloten systeem waarbij alleen de experts nog aanpassingen kunnen doen.
 
Abe, Bedoel je met de tabs dat je graag hebt dat bij het openen van de browser bepaalde tabs worden geopend? Want dat is natuurlijk in bijna iedere browser mogelijk tegenwoordig.

No.
ik heb net dit topic geopend in een nieuwe tab en Firefox gaat er dus automatisch naar toe.
Andere browsers doen dit niet, dan moet je eerst op die nieuwe tab klikken.
 
O, handig ik ga de optie eens onderzoeken.

--- Update ---

Voor de mensen die in Edge de Download locatie willen aanpassen is er de handige (door Emi gevonden WinAeroTweaker)
Je download een zip bestand en dient deze uit te pakken naar een map die je de naam geeft WinAeroTweaker .
Je opent deze map nadat alles werd uitgepakt en je klikt op de toepassing winaero tweaker om deze te starten ( installeren is niet nodig )

Als de tool is gestart ga je naar de optie: Microsoft Edge Download folder en pas je de locatie in het rechter venster aan.

579f12f6b568b-2016-08-01_11_11_56-.png
 
Waar vind ik die WinAreoTweaker?
 
Voor de mensen die in Edge de Download locatie willen aanpassen is er de handige (door Emi gevonden WinAeroTweaker)

Hier kan je deze downloaden: http://winaero.com/download.php?view.1796

Je download een zip bestand en dient deze uit te pakken naar een map die je de naam geeft WinAeroTweaker .
Je opent deze map nadat alles werd uitgepakt en je klikt op de toepassing winaero tweaker om deze te starten ( installeren is niet nodig )

Als de tool is gestart ga je naar de optie: Microsoft Edge Download folder en pas je de locatie in het rechter venster aan.

579f12f6b568b-2016-08-01_11_11_56-.png
 
Rubensky, bedankt voor de link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan