• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vandaag komt er een grote windows 10 update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier via de link geprobeerd, zit alleen ergens waar ik maar 5 mb snelheid heb, deed over 20% 1,5 uur dus heb ik hem maar afgebroken en doe ik het thuis wel.
 
Voor diegene die waarde hechten aan de privacy op hun computer en eerder al eens een tool hebben gebruikt zoals bijvoorbeeld DWS_Lite is het zeer verstandig deze na de grote update van heden opnieuw uit te voeren.
 
Voor de derde keer de update proberen uit te voeren, gaan uren overheen, pc reageert nauwelijks meer, heb weer afgebroken!
 
De duur van de update is ook afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding. Probeer het anders eens op een nacht of een dag dat je de pc niet gebruikt en laat de pc dan gewoon zijn "ding" doen.
 
je kan ook via het media creation tool14393.0 een usb stick aanmaken ...
de inhoud van deze stick plaats je vervolgens in een map op je bureaublad ...geef deze desnoods een naam " windows 10 upgrade 1607"
open deze map en klik de setup.exe aan ...
er word je gevraagd om ook naar mogelijke updates te laten zoeken ... dit doe je dus niet ( dit vertraagt enkel het upgraden )
daarbij als de upgrade voltrokken is heb jij dus de Windows 10 versie 1607 build 14393.0 en dien je via de update functie in de Windows 10 zelf naar updates te laten zoeken ...er word dan een melding gedaan dat er een cumulatieve update beschikbaar is en deze haal je dus ook op ..
als deze geinstalleerd is is je systeem up2date en beschik je over de Windows 10 versie 1607 build 14393.10
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel ruimte moet er vrij zijn op die usb stick?

Ik heb vlak naast elkaar 2 computers staan: een met Windows 10 32 bit en eentje met Windows 10 64 bit staan. Heb op geen van beide nog een update gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je heb een lege stick nodig indien je deze laat aanmaken met het media creation tool
de stick dient minstens 4 gb te zijn ...
 
Ok Emi, nog een vraag: Waar en hoe kan ik checken welke Windows 10 versie ik heb?
 
in het zoekvenster geef je " winver " in (zonder haakjes ) en je start deze dan op ..
ook kun je via start>instellingen >systeem > scrol in systeem naar beneden en klik op "info "
 
Ik heb Windows 10 versie 1511 build 10586.494

Ik las dat de laatste versie 1607 build 14393.19 was, ik heb het bestandje Windows 10upgrade 28084 op mijn D partitie gedownloaded. Kan ik dit nu gewoon runnen?
 
Ja, dat is mogelijk! Tenzij je Windows niet is geactiveerd want dan kan het niet.
 
je huidige versie is dus de build 10586.494 wat dan ook normaal is ...indien je nu het eerder vermelde tool " Windows 10upgrade 28084 " gebruikt dan verkrijg je dus build 14393.10 ...de opmerking van Rubensky is inderdaad juist maar overbodig aangezien 10586.494 de laatste build versie was voor deze anniversary update windows 10 versie 1607 build 14393.10
 
OK, bedankt Emi. Helaas ben ik nu al bezig de Mediacreation tool op een USB-stick te zetten maar dat is nu in feite nutteloos en tijd verspilling. Ik had dus beter meteen het bestand Windows 10upgrade 28084 kunnen runnen... (daar was ik niet zeker van). Ik zal moeten wachten tot de installatie naar de USB-stick klaar is. Daarna start ik de andere tool vanaf de D: partitie op.
 
Zo vanmorgen ook de grote update gedaan,kreeg gewoon via de Windows update binnen.
4 maanden oude laptop Asus met Windows 10 Home.
Al met al zo ongeveer 2 a 2,5 uur geduurd voordat het in gestalleerd was.
Problemen,
Alleen Bitdefender Security 2016 moest ik in schakelen,want via beveiliging gaf het
aan dat beide firewals waren uitgeschakeld + de virusscanner.
Dat is in tussen weer goed.

Gebruik standaard Firefox hier op,en alles is nog zo als voor de update.
Inclusief de bureaublad.
Maar verder heb ik geen problemen ondervonden.

Standaard de Windows mail en Edge gebruik ik niet op deze Laptop.

Dus opzich goed verlopen deze update.
 
We zijn al weer uren bezig. Ik heb geen stick. Doe het via Windows 10 upgradeassistent.
57a34dfeda751-Naamloos2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag de map of Dir "Windows10Upgrade" verwijderd worden? Of moet die voor een bepaald doel blijven staan? En hoe krijg ik de map of Dir "Windows.old" verwijderd. Heb toch al beslist bij de nieuwe versie 1607 te blijven? Thanks.
 
Heb beide mappen verwijderd, windows old kun je via schijf opruiming verwijderen. En als laatste systeembestanden opschonen, hier windows old aanvinken.
 
Ik heb het volgende waargenomen: Mijn instellingen in het register zijn allemaal verdwenen. Zo krijg ik dat irritante lockscreen niet weg. Dat is de extra afbeelding voor je kan inloggen. En mijn toegevoegde Windows update was weer vertrokken dus dat heb ik moeten aanpassen.

Ook stond het hyberfill bestand weer aan. Wat dus weer extra ruimte kost.
 
Heb ik gedaan. Helaas zonder het gewenste effect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan