• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vandaag komt er een grote windows 10 update

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog maar eens een ervaring met deze Jubileumupdate...
Vandaag besloot ik deze update uit te voeren op mijn HP Mini netbook. Ik had ingeschat dat de update op dit netbook wel eens 4 uur zou kunnen gaan duren. De processor in dat netbook is namelijk een Intel Atom N450, en er zullen heden ten dage weinig processors gebruikt worden die nog trager zijn...:eek:

Het viel me nog mee. De totale duur (download, voorbereiden en installatie) nam 3 uur en 12 minuten in beslag.
Wat kun je tegenkomen bij zo'n traag geval?
1. De installatie lijkt soms vast te zitten. Zo bleef bij dit netbook de installatie zeker een kwartier hangen op 91%. Niet in paniek raken, maar het ding gewoon zijn gang laten gaan.
2. Soms zit je een tijdje tegen een zwart scherm aan te kijken. Dat gebeurde bij mij na 'Uw instellingen voltooien'. Ik zag echter wel het led lampje dat de activiteit van de harde schijf aangeeft, nog druk flikkeren. Dus rustig afwachten. Dat zwarte scherm duurde in werkelijkheid maar 3 4 minuten, maar dat lijkt in je beleving al gauw langer te duren.
 
Ik gebruik een Pentium Dual-core CPUT4400 @ 2,20 GHZ EN 4 GB RAM.
Volgens mij is dit ook niet 1 van de snelste laptop`s, maar voor een uur en 3 kwartier voor de upgrade, vond ik het snel genoeg.
 
@porrelaar: Sorry voor de verwarring, al ging het mij ook meer om de informatie dan dat ik een hulpvraag heb. In elk geval is de update bij mij nu ook goed gegaan. Oplossing was het de-installeren van AVG 2015 free.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oplossing was het de-installeren van AVG 2015 free.

raar aangezien ik hier steeds de upgrade voltrek met mijn beveiliging aan ..
-op mijn hoofd pc (SSD)is dit de AVG Internet Security +Malwarebytes premium ..
-op mijn reserve Windows 10(HDD) is dit dezelfde beveiliging als op de SSD
-op de 1ste virtuele Win10 staat dan de Avira +Malwarbytes premium
-op de 2de virtuele Win10 staat dan Panda +Malwarbytes premium
 
Ik heb de update nog steeds niet.
Mijn pc zegt als ik naar updates zoek dat ie up to date is..
Maar ik wacht geduldig af en ga niets geforceerd doen.
 
Het uitrollen van de update via Windows update kan enige tijd duren. (een paar weken.) Aan het begin van dit topic op pagina 1 staat een link waar je de update al kan downloaden. Dit is niet slecht voor de computer oid. Je hebt hem alleen iets eerder binnen.
 
@cashje je dient dan ook niet te laten zoeken naar deze update deze komt hier nog niet binnen en dit omwille dat de servers overbelast worden .
Microsoft zal dit stelselmatig aanbieden per regio ..

*hoe denk je dat de meerderen hier de upgrade voltrokken hebben !
juist ja door het gebruik van de Windows10Upgrade28084 of te wel door het gebruik van het Media Creation Tool 14393.0

--- Update ---

sorry zie nu dat er al gereageerd werd terwijl ik nog aan het typen was !
 
Inderdaad en zo werkt het ook hoor gewoon proberen om te kijken wat wel en niet gaat. En af en toe een keer de fout ingaan. Daarnaast hier je vragen stellen daar leer je altijd van.
 
@cashje
k heb de update nog steeds niet.
Mijn pc zegt als ik naar updates zoek dat ie up to date is..
Maar ik wacht geduldig af en ga niets geforceerd doen.

Acer Aspire XC-605 ( Desktop )
Heb nu ook al 3 x de tool gebruikt van jubileumupdate,maar hier doet de update ook niet.
Steeds in het laatst van ( Herstel naar de vorige windows versie dus 1511 ).

Dus ik wacht nu gewoon af,dat hij bij de gewone updates er bij komt.
Ik steek hier geen tijd meer aan.

P,s
Op mijn Asus Laptop is het wel goed verlopen.
 
@Emi en aarie25.
Ik heb de update gedaan met behulp van de link van aarie25.
Alles is goed gegaan en heeft 1 uur en 45 minuten geduurd alles bij elkaar.
Ik begin windows 10 steeds leuker te vinden.
Nogmaals dank hier voor.
 
mooi dat het dan toch gelukt is .. veel plezier ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij liep hij ook vast tijdens installeren, maar zoals al eerder gezegd, na het de-installeren van AVG free liep alles prima. Of er een relatie met de andere klachten is weet ik natuurlijk niet.
 
Bij de 1 met Avg lukt het wel, bij de ander weer niet, waar dit door komt is een raadsel.
Maar het is gelukt.
 
meestal omdat de versie avg verouderd is maar wel nog up2date met zijn beveiliging
 
Oke dat wist ik niet, maar dat verklaart misschien waarom het bij iemand anders niet lukt, er is iemand die bitdefender 2015 gebruikt, waar het niet lukt terwijl ik de 2016 versie gebruik en het wel is gelukt.
 
dat bedoelde ik dus ..
 
Voor een grote update alleen Defender laten draaien en de rest (tijdelijk) verwijderen lijkt mij verstandiger.
Die AV's grijpen behoorlijk in het systeem blijkt wel.

-Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan