• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gmail laadt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

De laatste tijd valt mij op, dat de Gmail veel trager oplaadt wanneer ik de Applicatie open, om mijn Post te bekijken. Heeft iemand een idee hoe dat komt, of beter; hoe ik er voor kan zorgen dat Gmail weer sneller oplaadt.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ik zie ze graag tegemoet.

met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
 
Welke browser gebruik je om Gmail te laden? Heb je het probleem ook met een andere browser? Ten laatste kan je altijd nog eens een reset van de browser proberen om te kijken of dat effect heeft.
 
Bedankt voor jouw reactie Rubenski; mijn standaard Browser staat ingesteld op Explorer 11, maar desondanks laadt Gmail op met Chrome.

Cor
 
Heb je toevallig Chrome ingesteld als standaard browser? Als je dat niet wilt ga dan naar het configuratiescherm en dan standaard programma's en protocollen. Daar kan je de standaard browser aanpassen.
 
Nee, ik heb toevallig Edge vanmorgen ingesteld als Standaard, daarvoor had ik Explorer 11 ingesteld. Voor een goede werking van Gmail is het dan nodig dat ik Chrome gebruik en als standaard Browser instel?

Cor
 
Nee hoor. Gmail zou naar behoren moeten werken in alle browsers.
 
OK Ruben, dat mijn Gmail momenteel traag laadt, kan natuurlijk ook een ander oorzaak hebben, zoals de Internetsnelheid b.v. Wanneer jij zo 1 2 3, geen voor de hand liggende reden weet, dan zal ik het maar zo laten, want dat Gmail momenteel niet zo snel laadt is natuurlijk niet zo heel erg. OK?

Groet,
Cor
 
Graag de twee logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 2
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Hallo abraham, dank voor jouw reactie. Afgaande op jouw reactie, heb jij het vermoeden dat Malware een oorzaak zou kunnen zijn en dat is inderdaad nooit uit te sluiten. Ik weet echter, dat jouw voorstel een nogal tijdrovende procedure inhoudt, daarom houd ik dat nog even in beraad.

Groet,
Cor
 
Adwcleaner is binnen 5 a 10 minuten klaar en jrt duurt hoog uit 15 minuten.
Als je tijdens het scannen de antivirus uitzet ( dit moet al bij jrt) dan gaat het nog sneller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan