• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heeft iemand een suggestie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Vandaag vruchteloos geprobeerd een Windows backup van Windows 10 op mijn externe harde schijf te zetten. Het gekke was dat ik de melding kreeg dat ik niet dezelfde schijf mocht gebruiken als die waar Windows 7 op staat. Hoe kan dit nou? Bovendien was het niet mogelijk om op de manier van Windows 7 een systeem backup te maken.

Weet iemand misschien een liefst Nederlandstalig (freeware) alternatief voor me? (s.v.p niet te ingewikkeld?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik redo back-up hier voor.
http://redobackup.org/
Een back-up moet wel op een externe schijf - usb - of partitie gezet worden.
Dit werkt echt allemaal heel simpel en is nog gratis ook.

Download de image en brand deze.
Start de pc op van af de cd en volg het menu.
Klik op back-up en selecteer het gedeelte waar je een back-up van wilt maken.
Kies daarna de bestemming waar de back-up naar toe moet .
Dit kan wel een 45 minuten duren ligt er aan hoe groot alles is.
back-up terug zetten werkt in het zelfde menu met restore
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt cashje. Ik ga het proberen. Ik begrijp alleen niet waarom de backup van Windows 10 niet werkt.
 
Hallo Hans, even een weetje.
Indien je met Windows zelf een image wil opslaan, kan dit nooit op een HD waarop al een Windows staat.
Dat heeft te maken dat met het terugzetten ervan middels de Windows Rescue-CD, eerst de hele HD gewist wordt en daarna wordt het image teruggezet in de originele grootte.
Het is daarom dat je dus een image niet op dezelfde HD kan zetten.
 
Ok, dat wist ik inderdaad niet dank je wel Abraham

--- Update ---

Wat een ellende. Doordat ik geen andere externe harddisk heb kan ik van Windows 10 blijkbaar geen systeem back-up wegschrijven naar mijn externe harde schijf. Daarop staat immers mijn oude systeem back-up van Windows 7 nog.

Daarom in Windows 10 met het interne brandprogramma geprobeerd de image van Redo-backup naar een dvd te branden. Dat leek gelukt te zijn, maar na een test bleek de net gebrande dvd niet bootable te zijn.... In eerste instantie zag ik dat de bestanden wel weggebrand waren maar het viel me op dat het bootbestand van Ubuntu NUL bytes bevatte. Dat klopt dus niet. Nadat ik de dvd later in de lade had gelegd om alles nog eens te bekijken was de dvd plotseling niet meer leesbaar. Met andere woorden: "nu heb ik helemaal niets meer"

Oh ja het brandprogramma XP-burner werkte nadat ik naar Windows 10 was overgegaan k al niet. Ik hou mijn hart vast voor de komende updates aangezien die mij in Windows 7 al geruime tijd flinke problemen bezorgde. Dit beloofd in iedere geval niet veel goeds.

Hieronder de foutmeldingen die ik kreeg:
foutcode 0x80040304 de backup kan niet worden gestart vanwege een interne fout (lekker duidelijk). Uitvoeren vanaf de server is mislukt.
Het schijfkopiebestand kan niet worden gebrand omdat er een fout is opgetreden (foutcode 0x80004005)

Hoe maak ik in hemelsnaam een schijfimage van mijn systeem ?

Fantastisch dat Windows 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet op de externe schijf de Win7 back-up in eigen map.
Maak voor Windows 10 ook een map aan en zet daar de image-back-up in.

Zo doe ik dat zelf en ik gebruik daarvoor het back-up programma van Paragon.
Ik heb inmiddels Paragon back-ups van Windows 7 en Windows 10 en binnenkort komt er een map bij van Windows 8.1, die ik nu met veel plezier gebruik.
 
Abraham en Veng, bedankt.

Echter ik heb de manier van Abraham geprobeert maar die werkt bij mij dus niet. Ik heb de windows7 backup inderdaad in een aparte map geplaatst, maar desondanks kan ik geen backup (schijf image) van windows 10 maken. Dan krijg ik de reeds genoemde errors.
 
Hoeveel ruimte heb jij nog vrij op die externe HD?
 
Heb je redo al geprobeerd .
Dan het je met een fluitje van een cent een complete back-up
 
Cashjue, hierboven staat dat het branden van Redo niet lukt...

--- Update ---

Abraham, nog ongeveer 100 Gigabyte. Dat moet ruim voldoende zijn toch?
 
Je moet het ook op een cd branden ipv een dvd
 
Haaaa, daar heb ik wat aan. dank je wel. Ik ga dat zsm proberen maar eerst een doosje kopen. De cd's zijn op maar dvd had ik nog liggen :wink:
 
Toppie.
Redo branden.
Dan pc laten opstarten vanaf die cd.
Ff in de bios veranderen als het nodig is.
 
Yep, dat is bekend. Dank je wel

--- Update ---

Veng, jij ook bedankt natuurlijk.
 
:biggrin: Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan