• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, maar dat hoeft ook niet.
 
OB1 als iemand liever nieuwe schijven koopt dan is dat toch goed. Het past ook ruim binnen het budget dus als Rubensky dat liever wilt is dat geen probleem. Geen reden om er zo op in te gaan.
 
Zit nu alleen nog te denken om er echt iets moois van te maken met een beetje licht en zicht in je kast.
 
OB1 als iemand liever nieuwe schijven koopt dan is dat toch goed. Het past ook ruim binnen het budget dus als Rubensky dat liever wilt is dat geen probleem. Geen reden om er zo op in te gaan.

Ik hou hem natuurlijk niet tegen maar om een stel nieuwe schijven te kopen omdat je ze zelf er niet in kan zetten is nogal overdreven, OP zal vast wel vrienden of familie of iemand anders in de buurt hebben die het wel kan doen..
 
Dat is natuurlijk ook zo. Maar als je goed hebt gelezen had je gezien dat ik twijfel voor een 1tb SSD dus dan neem ik die er natuurlijk bij.
 
@Rubensky Dat is een leuk idee. Ik las veel positieve dingen over HUE+. Een voorbeeld Is wel wat prijzig dus als het te duur is kan dit een alternatief zijn. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad is het wel leuk. Dan moet ik alleen nog even opzoek naar een goede kast met daarin een open wand zodat er ook iets van te zien is. :smile:
 
Omdat jij aangaf niet te willen overklokken. De k versie kan worden overgeclockt maar de non k versie niet. De i7 6700 non k heeft een turbo naar 4ghz en is eigenlijk net zo snel. Ik heb zelf de i7 6700 met k om de optie voor overklokken altijd open te houden. Het scheelt uiteindelijk maar 25 euro. En dat is niks vergeleken met het geheel.
 
Dan ga ik denk ik daarvoor en houd ik de optie open. Zou je ook nog even kunnen kijken naar de videokaart? Hoe krachtig is deze?
 
Een review van de 8gb versie(scheelt misschien 2fps met de 4gb versie)
Bij bijna alle games heb je op full HD 60fps of meer. Met een paar uitzonderingen. Op de wat lichtere games flink meer natuurlijk.
 
Oke maar waar in het spectrum valt deze videokaart? goed middelmatig slecht?
 
Ik denk van goed. Moet het nog even uitzoeken. Zo te merken heb jij ook verstand van hardware wat vind jij van de nu voorliggende configuratie?

--- Update ---

Mensen,

Ik heb dit mandje samengesteld (laten stellen). Zouden jullie er nog een keer naar willen kijken? Past alles? Gaat het soepel lopen? Er zit een Corsair voeding in en elders in een topic zag ik een reactie dat dit slechte voedingen zijn?

Er zijn namelijk nog een paar zaken:

1 De draadloze kaart die erin zit die heb ik nog en moet dus passen. Hij past dat weet ik maar gaat dat ook als ik zou kiezen voor de 8gb videokaart?
2 Ik wil drie of vier schijven in de pc 1 SSD is dat qua kabels met de voeding haalbaar?
3 ik heb een Samsung 840 250 goede SSD is het verstandig die te herplaatsen of kan ik voor de performance beter een nieuwe kopen?
4 Wat voor DVD brander zouden jullie doen? De keuze is namelijk Legio. Ik heb gekeken maar ook in blue ray dvd brander wereld heb je veel verschil.

Natuurlijk zijn aanvullingen dan wel verbeteringen altijd welkom.

Ik begrijp dat ik veel vraag maar wil het goed doen. (Het gaat tenslotte niet om 100 euro.)
 
Zou iemand mij alstublieft willen helpen met de laatste uitdagingen? Dat zou ik appreciren!
 
Hoi Rubensky,
Ik heb tijdens mijn vakantie toch nog goed Internet gevonden waardoor ik je alsnog kan helpen.

1.Ja als jij de 8 gb kaart neemt past alles nog net zo goed.
2.Dat weet ik niet zeker. Maar als het goed is wel maar dat kan je beter aan iemand anders vragen nog.
3.Ja dat is een prima SSD, met andere krijg je niet veel betere prestaties.
4. Zou je liever een blue ray brander willen hebben of is dvd genoeg?

Verder is alles goed en past alles. Er zijn slechte voedingen van corsair maar dat is deze zeker niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank! Vind het fijn dat je me wil helpen! Ik ga mijn SSD hergebruiken. (deze is ongeveer 1 jaar oud dus dat moet kunnen.)

Ik ga denk ik voor de 8gb kaart en ja, ik wil blue ray.
 
Ik wil drie of vier schijven in de pc 1 SSD is dat qua kabels met de voeding haalbaar?
2. 6 x 15-pens serile ATA-voeding-> geen probleem met de voeding, maar denk aan de sata data kabels: aantal schijven + 1 voor dvd/Blu Ray brander

Let op:
-moederbord heeft deze aansluitingen voor opslag: 4 x SATA-600 (RAID), 1 x SATA Express port, 1 x M.2
-Videokaart is overkill voor genoemde games
Daarnaast speel ik 2 games: Fifa en heel af en toe need for speed.
-videokaart levertijd is onbekend
denk dan aan veel virtuele machines
Hoe belangrijk is dit? Belangrijk, misschien 2x 16Gb ram dan?

-Welke kaart ga je allemaal lezen? Een Cooler Master Silence behuizing heeft bijvoorbeeld standaard SD kaartlezer en is een stuk goedkoper. De Akasa is dan niet nodig.

-CPU koeler kan ook een cost down opleveren als je toch niet gaat overklokken.

Als gamen minder van belang is, opslag wel en wat aanpassen met bovenstaande is socket 2011-3 ook een optie. bijv: Intel Core i7-5820K + ASRock X99 Extreme4(met 10 sata600 aansluitingen)
 
Anson,

Allereerst fijn dat je even met me meedenkt. Nu kom ik weer tot een paar nieuwe inzichten. Wel heb ik naar aanleiding van het geschreven een paar vragen. En dat vind je vast niet erg :smile:

Die kast die jij voorstelt hoe stil is die? Want dat vind ik erg belangrijk
Wat je videokaart betreft wat zou bijvoorbeeld een n zware game als GTAV doen?

En waarschijnlijk ga ik mij later wel verdiepen in overklokken.

Als je het ziet zitten zou je dan eens een mand willen maken van jou voorstel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan