• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Alvorens de vragen te beantwoorden wil ik eerst even een introductie doen van hetgeen hieronder gaat geschieden: ik heb verstand van pc's maar niet echt van de hardware. En daarom weet ik ook dat het geen enkele zin heeft nu een pc samen te stellen voor over een paar maanden. En toch is dat wel een beetje wat er gaat gebeuren. Dit omdat ik er nog niet helemaal uit ben maar toch alvast een klein beetje wil kijken waar ik heen wil en wat daar de kosten en consequenties van zijn.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

1000 Maar met een goede argumentatie is 1500 zeker mogelijk

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

Alle randapparatuur en software

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)

Ik zal de pc hoofdzakelijk voor IT doeleinden gebruiken. denk dan aan veel virtuele machines e.d. Daarnaast speel ik 2 games: Fifa en heel af en toe need for speed.


- Welke software/games ga je erop gebruiken?

Windows 10
Fifa 17
Need for speed.

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)

Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)

Kaartlezer aan de voorzijde. Schijven heb ik dus die zijn niet van toepassing. De pc moet erg stil zijn.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
N.V.T.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
2
3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Graag
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee absoluut niet!
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Nee

Extra toevoeging: Ik hecht erg veel waarde aan de snelheid en de betrouwbaarheid van de onderdelen. Ook moet de pc erg stil zijn. Daarnaast ben ik niet van gaat net dus bijvoorbeeld een voeding van 500 watt is net genoeg dan graag 750 watt. e.d.
 
Is er niemand op dit forum met gedegen hardware kennis die mij kan helpen?
 
En daarom weet ik ook dat het geen enkele zin heeft nu een pc samen te stellen voor over een paar maanden. En toch is dat wel een beetje wat er gaat gebeuren.

Mogelijk omdat het tijdverspilling is? Ga zelf wat rondneuzen op sites als hwi, tweakers, etc. Lees wat reviews, bekijk de pc adviezen, etc. Daar doe je veel meer kennis mee op, dan een toegespitst advies nu.
 
Nu tijdverspilling is het zeker niet, want die nieuwe pc gaat er komen.
 
Je kan beter kijken 1/2 weken voor je daadwerkelijk dat ding gaat kopen, want prijzen, levertijd etc. veranderen toch..
 
Nu eigenlijk ben ik op dat punt, want is hij niet voor mij dan voor een kennis die hetzelfde beoogt.
 
Snap niet dat zo'n beterweter advies over hardware hier vraagt, altijd commentaar op kloppende antwoorden van anderen en zelf geen beste indruk over de kennis erover achterlaten.
Waarom zit je eigenlijk op dit forum?
 
@Lange Pier beetje onnodige reactie... Rubensky geeft toch aan dat hij minder verstand heeft van hardware en daar graag hulp bij heeft.

@Rubensky Ik heb gelezen dat bij virtuele machines een goede cpu van pas komt vandaar een i7, ook dat 16gb ram een echt verschil maakt. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus je kan dat altijd nog aanpassen. Ik weet niet of Azerty het accepteert als jij je eigen harde schijven laat monteren. Kan je natuurlijk ook nog zelf doen. De voeding is wat duurder maar is ook een stuk stiller en is ruim voldoende voor het systeem. Een wat dure kaartlezer maar heeft wel veel aansluitingen. De gpu is nog niet goed leverbaar omdat deze nog niet lang uit is. En de pc is zeker stil :)https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837547%5D=1&product%5B927207%5D=1&product%5B848775%5D=1&product%5B945599%5D=1&product%5B755873%5D=1&product%5B855714%5D=1&product%5B888746%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B820059%5D=1
P.S.: Er stond een tag bij de i7 nu met 3 games misschien leuk om even naar te kijken.

--- Update ---

Ik had de window versie van de kast toegevoegd. Bij deze zonder window, scheelt 12 euro.https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837547%5D=1&product%5B927207%5D=1&product%5B848775%5D=1&product%5B945599%5D=1&product%5B855714%5D=1&product%5B888746%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B820059%5D=1&product%5B755862%5D=1
 
Dank voor je hulp en antwoord!

Toch zijn er nog een paar dingen waar rekening mee moet worden gehouden en die te overwegen zijn:

1 Ik heb deze draadloze controller Die moet er in kunnen.
2 Als ik het goed begrijp is er geen CD speler in de kast. Nu heb ik die los dus dat is niet zo erg.
3 Wat jij zegt over de schijven is waar. Maar ik twijfel nog of ik een andere SSD zal nemen of een 1tb of 1 die werkt over PCI-E.
 
Het door mij gekozen moederbord heeft volgens Hardware infohttps://nl.hardware.info/product/320233/msi-h170-gaming-m3/specificaties geen pci e 8x slot. En omdat het h170 chipset maar 16 pci e sloten ondersteund kan je nu beter een z170 moederbord nemen. Normaal zou je de videokaart in het 8x slot doen omdat je nog andere dingen wil aansluiten via de pci e sloten, maar die is dus niet aanwezig. Een ssd via pci e is eigenlijk overkill. Alleen als je op de benchmark resultaten de hoogste scores wil halen heb je er wat aan of je moet hele speciale eisen hebben. Dan kan je dus beter een normale ssd nemen. Er is inderdaad geen CD speler. Het mandje met een z170 moederbord en kast met window:https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837547%5D=1&product%5B927207%5D=1&product%5B945599%5D=1&product%5B755873%5D=1&product%5B855714%5D=1&product%5B888746%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B820059%5D=1&product%5B843617%5D=1
Zelfde mandje maar dan de kast zonder window:https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837547%5D=1&product%5B927207%5D=1&product%5B945599%5D=1&product%5B855714%5D=1&product%5B888746%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B820059%5D=1&product%5B843617%5D=1&product%5B755862%5D=1
 
Zal me erin verdiepen en er verder naar kijken. En natuurlijk mijn reactie laten weten.
 
Die SSD is inderdaad wel een beetje overkill denk ik. Daar kan je ook een SSD van 1 tb voor nemen.
 
Klopt, welke schijven heb jij zelf nog die je zou willen gebruiken?
Ik zag trouwens weer een tag dit keer bij het moederbord. Je kan er gratis DOOM bij krijgen.
 
In elk geval een Samsung 840 EVO SSD en nog 2 500gb sata schijven.
 
Ik denk dat je het best deze drie schrijven kan gebruiken en als het nog nodig is er ooit een bij kopen. Het enige probleem is dat Azerty de schijven waarschijnlijk niet wil assembleren maar dat geldt ook voor de netwerkkaart. Of zou je liever nieuwe schijven kopen(Die dan wel worden geassembleerd)?
 
Met alle respect maar als je niet eens een paar disks en een Pci-e kaart kan installeren.. als je nieuwe schijven daarvoor moet kopen dan ben je vrij diep gezonken denk ik..
 
Ik geef alleen de optie en misschien wil Rubensky de schijven nog wel bewaren voor iets anders. De SSD is prima maar misschien zijn de andere twee 5400 rpm schijven dus het gaat niet alleen om het assembleren van de schijven.
 
Met alle respect maar als je niet eens een paar disks en een Pci-e kaart kan installeren.. als je nieuwe schijven daarvoor moet kopen dan ben je vrij diep gezonken denk ik..

Er zijn ook mensen die fysiek wat meer problemen hebben en daarom hulp nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan