• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst geeft Island hele goede adviezen. Alleen heb ik gemerkt dat op gamen niet de nadruk is gelegd door jou. Hierdoor volstaat jouw systeem ook met een mindere GPU, waardoor je sterker bent met een Intel Core i7-5820K wat sterker bent in workstation applicaties door de extra cores, maar bij gamen is de i7 6700K sterker door de hogere clock. Ook is de geadviseerde mobo niet sufficint genoeg i.v.m. aantal sata aansluitingen. Je kan ook je opzet behouden, maar dan met een van deze mobo`s: https://tweakers.net/pricewatch/compare/457410;457418/

Met een RX 470 is ook geen enkel probleem bij GTA V: http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Grand+Theft+Auto+V&p_make=Intel&p_deriv=Core+i7-6700K+4-Core+4.0GHz&gc_make=ATI&gc_deriv=Radeon+RX+470+4GB&ram=16&checkSubmit=#systemrequirements

Wat behuizing betreft heb ik hier een vergelijk staan met de R5. Let op deze is niet de Window versie, waardoor het lijkt alsof de Silencio minder stil is, maar een window scheelt wel in hoeveelheid decibellen. lees meer geluid: Vergelijkingstabel 1 van Anson
Fractal Design is zeer goed. Ik heb alleen meer nadruk op kosten door iets goedkoper kast, SD kaartlezer en inbouw schijven gelegd, waardoor extra Akasa kaartlezer eventueel overbodig of goedkoper extern model ook mogelijk zal zijn bij je keuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je vele tips die je mij wil geven.

Zoals je wellicht merkt is het bij mij echt een langdurig proces waarbij ik alles afweeg en bekijk en meerdere meningen vraag. Hieronder zal ik eens de specs van mijn huidige pc plaatsen:

Overzicht
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz 33 C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
16,0GB Single-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Intel Corporation DZ77GA-70K (SOCKET 0) 29 C
Grafisch
PL2290 (1920x1080@60Hz)
PL2274HD (1920x1080@60Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTS 450 (ASUStek Computer Inc) 35 C
Opslag
1397GB SAMSUNG HD154UI (SATA) 18 C
232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SSD) 32 C
Optische schijven
TSSTcorp DVDWBD SH-B123L

Dit zou de mand worden zoals jij hem nu hebt aangegeven? Ik denk het wel maar dan is deze in prijs bijna gelijk met die van Island en ga ik er ten opzichte van mijn huidige specs niet veel op vooruit ik denk ook niet qua design. (het moet ook nog mooi zijn ik weet het ik ben best lastig.)

Denk ik nu verkeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die pc probeer ik te verkopen. Het zou mooi zijn als ik die cpu kan houden maar ik wil de pc door de winkel in elkaar laten zetten dus dat is lastig denk ik.

--- Update ---

Als je daar een oplossing voor hebt zou dat mooi zijn :) maar ik denk niet dat ze het accepteren als je hem even opstuurt.

Met mijn huidige pc is het dit en daarom ben ik bezig voor een ander: als ik mijn pc aanzet duurt het starten langer dan een minuut door dat hij 42 seconden op het Intel scherm blijft hangen. Er zitten 2 kapotte RAM banken in. en 2 defecte sata poorten. Daarnaast een selecte videokaart en een mega voeding 750 watt, en de boel maakt herrie.

Maar ik zou het wel leuk vinden als de processor kan worden behouden. Dan kan ik voor dat geld een SSD 1 tb nemen (met VM handig) en misschien die door Island voorgestelde videokaart).
 
Kan je dan niet beter je oude pc repareren.
 
Nee hoor. Ik denk dat ik voor 1 van de door jou samengestelde manden ga. Wat Anson aangeeft is ook interessant maar dan blijf ik met deze boel zitten en die wil ik verkopen.

Ik denk dat ik voor jou advies met de gesloten kast ga omdat er dan meer geluidsreductie plaatsvindt.
 
Je huidige PC: ik denk dat je moederbord kapot is. Veel zou je ook niet voor kunnen krijgen dan.

Je zou ook een nieuwe/goedkope mobo kunnen aanschaffen en misschien een makkelijke behuizing erbij voor het inbouwen en je hebt weer een pc.
Moeilijk te vinden, maar ik vond deze bijvoorbeeld: https://www.dealstunter.nl/info/1/127/B75M-Dash/ASRock_B75M-Dash
 
Dat kan ook maar eigenlijk wil ik een degelijke verbetering voor wat ik nu heb staan. De boel is toch 5 jaar oud.
 
Ik vind het bovenste mandje wel erg duur worden als ik eerlijk ben.

2 je hebt in mandje 2 niet gekozen voor de 6700k processor?
 
Klopt, dat komt omdat het een ander chipset/socket gebruikt.

Dat was een foutje hierbij een goede.
 
Die pc probeer ik te verkopen. Het zou mooi zijn als ik die cpu kan houden maar ik wil de pc door de winkel in elkaar laten zetten dus dat is lastig denk ik.

IK weet niet waar je woont en ik weet niet waar je je PC gaat bestellen.
Maar dit weekend wil ik ook een nieuwe PC gaan bestellen bij Azerty
Met hun heb ik mailcontact gehad over dat ik hem in elkaar wil laten zetten door hun, maar ook nog graag dingen van mijn vorige pc er in wil hebben.
Ik werk in Raalte (Azerty gevestigd in Raalte).
Azerty heeft aangegeven dat ik dit gewoon aan kan geven bij de bestelling, en dat ik dan wanneer die klaar is met mijn oude PC langs kan komen, zij zullen dan de gewenste producten overzetten. Dit brengt geen extra kosten met zich mee en wordt gewoon gezien onder de eenmalige assemblage kosten.
 
Dat is een mooie optie alleen woon ik ongeveer 200+km bij Raalte vandaan.
 
@Island, lees mijn post #41 nog eens. Je gekozen mobo is niet toereikend genoeg i.v.m. aantal sata aansluitingen. oplossing is ander mobo of een goedkoper bord en een dockingstation erbij. Ook is vele VM nodig, dan zou ik vragen of 16 Gb ram genoeg is.

Voor een moederbord met genoeg sata aansluitingen moet je ook voldoende kabels hebben. Ik weet niet of er genoeg sata kabels zijn in je bezit.
 
Ik heb niet veel verstand van sata aansluitingen. Dus het uitzoeken van een goed moederbord met voldoende aansluitingen is denk ik beter als jij dat doet.

Hierbij wel een mandje met 32gb.
 
Dank voor de aanvullingen. Sata kabels heb ik in legio in mijn bezit. Zijn er ook voldoende voedingsaansluitingen voor de schijven op de voeding?
 
Het wordt ongeveer deze mand zo heb ik besloten. Zijn er mensen die nog aanvullingen hebben dan wel zaken anders zouden doen? Ik zoek nog een blueray drive.
 
TS zei:
Er zijn namelijk nog een paar zaken:

1 De draadloze kaart die erin zit die heb ik nog en moet dus passen. Hij past dat weet ik maar gaat dat ook als ik zou kiezen voor de 8gb videokaart?
2 Ik wil drie of vier schijven in de pc 1 SSD is dat qua kabels met de voeding haalbaar?
3 ik heb een Samsung 840 250 goede SSD is het verstandig die te herplaatsen of kan ik voor de performance beter een nieuwe kopen?
4 Wat voor DVD brander zouden jullie doen? De keuze is namelijk Legio. Ik heb gekeken maar ook in blue ray dvd brander wereld heb je veel verschil.

Rubensky zei:
Ik begrijp dat ik veel vraag maar wil het goed doen. (Het gaat tenslotte niet om 100 euro.)

En dan toch niks met de meerdere keren gegeven adviezen doen. Hint:mobo
 
Je bedoelt dat ik beter dit moederbord kan nemen?

https://azerty.nl/0-6462-844352/asr...thernet-hd-audio-usb-3-0.html?channel_code=40 en dan in combinatie met een PCI SSD?

Ik dacht even dat dit gold voor de andere configuratie. Kan je me even verder helpen dan?

--- Update ---

En kan ik dan verder alle, door Island voorgestelde componenten gebruiken?

--- Update ---

Anson,

Zit er ook verschil in snelheden wat betreft de moederborden? het moederbord wat ik nu in mijn pc hen zitten blijft bijvoorbeeld 40 seconden op het, ja hoe noem je dat, BIOS scherm staan voor het doorstart.

Zijn er verschillen is eigenlijk de vraag.

--- Update ---

Ik vul maar even aan wat betreft de zaken die ik aangepast wil zien. Zit toch te denken om een betere videokaart te nemen bijvoorbeeld deze Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G. Of is voor maximaal 320 een betere te verkrijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan