• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft Browser Edge werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Sinds kort (laatste grote Update) werkt de browser Edge niet meer, wanneer ik hem probeer te activeren verschijnt hij weliswaar eventjes, maar verdwijnt dan weer direct daarop. Ik heb ook al geprobeerd om Edge op te starten vanuit het Startscherm, maar ook daar werkt hij niet. Hopelijk weet iemand een goede raad of advies voor mij. Ik hoor het heel graag,

met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
 
Ik neem aan dat je de pc al een keer opnieuw hebt opgestart? Zou je ook eens even kunnen kijken of de logboeken van de computer iets vermelden en of je in de veilige modus hetzelfde probleem hebt.
 
Hallo Ruben, bedankt voor jouw reactie, het lukt mij helaas niet om in de veilige modus op te starten en het van het logboek weet ik niet hoe ik daar naar moet kijken, om de bewuste meldingen/signaleringen te bekijken.
 
hoe ga je te werk om de Microsoft Edge browser terug werkende te krijgen ...
en dit zonder een herinstallatie ...indien het terug plaatsen van een herstelpunt niet helpt !

open het configuratiescherm ...kies opties voor verkenner .
kies de tap "weergave " scrol naar "verborgen mappen , bestanden en stations weergeven "
zet dit vinkje aan en bevestig deze keuze met toepassen en ok .

op nu de C:\gebruikers\eigen naam\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe
*verwijder de gehele map "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe"

rechts klik op start nu en kies opdrachtprompt ( adminstrator )
type " powershell " ( zonder haakjes ) en druk op enter ...

geef dan deze volgende opdracht in ....
Get-AppXPackage -AllUsers
-Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage
-DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}

en klik op enter...

herstart je systeem ...en de edge zou nu weer te gebruiken moeten zijn !

hier onder zie je een afbeelding van de powerschell met de opfracht om de edge te herstellen ...

56b88b47764dc-Ashampoo_Snap_2016.02.08_13h27m06s_001_.png
 
Zeer bedankt Emi, ik ga er straks mee aan de slag en ik laat je nog weten on het is gelukt....
 
Emi, ik ben er mee aan de slag geweest en het is gelukt. Blij toe en ik wil nogmaals mijn groot respect voor jouw kennis en kunde uitspreken voor jou Emi.
Geweldig:worship:

Groetjes,

Cor Jansen
 
fijn dat het je gelukt is ..ene graag gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan