• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 10 Backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik wilde backup laten maken en op externe schijf plaatsen,dat lukt, maar krijg de melding dat hij 3 bestanden niet kan vinden.(deze zijn overgeslagen)
Deze zijn C:/Users/H..../Pictures/Camera Roll
C:/Users/H.../Documents
C:/Users/H.../Pictures/Saved Pictures
Het systeem kan de opgegeven bestanden niet vinden(0x80070002)
Alles afgezocht maar ik vind ze ook niet!
Kan ik dit zodanig wijzigen dat ze niet meer gezocht worden voor een nieuwe backup???

Mvg schorpioen40
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar wordt gesproken over Win 7,echter ik draai Win10 Home
Kan ik daar dan ook voor gebruiken??
 
Ja.
 
Rubensky,
Ik kan geen gebruik maken van Instellingen -Backup(met Bestandsgeschiedenis),als ik die wil gebruiken krijg ik de regelmatig de melding:Station opnieuw aansluiten , dit regelmatig gedaan maar geen resultaat!!Ik heb de externe schijf opnieuw geformatteerd in de hoop hiermee het probleem opgelost te hebben maar Geen Resultaat!!
In Deze PC wordt hij wel herkend!!
Kan ik geen backup maken met de Win10 instelling??Doe ik iets verkeerd??

Mvg schorpioen40
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je dient een ander programma te gebruiken ...
waarom dit ?

ik zag hier toen ik trachte een backup aan te maken ( systeemkopie) dat er standaard al meerdere stations zijn aangevinkt behalve de C welke ik dus wilde backuppen ... zo was jier het station G standaard aangevinkt en kon ik zelf deze dus niet uitvinken omdat deze dus in het grijs aangevinkt stond ... concreet "backup maken en terug zetten (Windows 7) werkt dus niet meer naar behoren in de laatste build van de Windows10



de onderstaande afbeelding laat dus zien wat ik hier bedoel...
57a47a5f2f277-Ashampoo_Snap_2016.08.05_13h31m36s_005_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar waarmee kan ik dan een backup maken??
Als het niet gaat met Instellingen-Bijwerken en Beveiliging-Backup
Back-ups maken met bestandsgeschiedenis-Automatisch back-ups maken van mijn bestanden-Aan.
Is dit dan helemaal niet te gebruiken??? Waarom is dit dan aanwezig?? En wordt er regelmatig gevraagd het Externe station opnieuw aan te sluiten?

Mvg schorpioen40
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry ik ben iets te ijverig geweest in mijn eerdere conclusie ....

indien jij dus de backup optie neemt dan gebruik je in feite de bestandsgeschiedenis ...en dit gaat dus wel maar pas als je daarvoor specifiek een station voor heb geselecteerd zag ik juist ...
neem je de optie om een systeemkopie aan te maken dan dien je dus ook eerst een specifiek station daarvoor aan te duiden ..

**dat jij de vraag steeds krijgt om dus je externe station aan te sluiten laat me eerder vermoeden dat deze regelmatig de verbinding verliest ..zit er speling op de usb kabel ! *indien zo dien je deze vast te leggen !
 
De interne beackup van Windows heb ik nooit kunnen begrijpen. Daar zitten veel fouten in die steeds weer terugkomen. Neem een compleet ander programma waardoor je onafhankelijk ben van Windows en het programma met al zijn fouten.
 
--- Update ---

Emi,als ik bij meer opties kijk zie ik dat de externe schijf herkend is(grootte 486Gb) klik ik op backup maken krijg ik weer de melding Uw station opnieuw aansluiten,de verbinding met het station voor bestansgeschiedenis is te lang verbroken enz.
Ik had de aansluitkabel ook al vervangen maar dat had geen resultaat!

Rubensky aan welk programma denk je??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb je hier effe een filmpje aangemaakt hoe je dus bestandsgeschiedenis dient te activeren of te wel hoe je je een systeemkopie aanmaakt ..


--- Update ---

--- Update ---

Emi,als ik bij meer opties kijk zie ik dat de externe schijf herkend is(grootte 486Gb) klik ik op backup maken krijg ik weer de melding Uw station opnieuw aansluiten,de verbinding met het station voor bestansgeschiedenis is te lang verbroken enz.

verwijder dan eens de schijf via de optie dat aanwezig is bij meer opties " station niet meer gebruiken " en daarna voeg je deze weer toe !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ik maak graag images, dat is een kopie van de schijven. Die kan je op exacte grote kopiren of kleiner. Dat doe ik al jaren met Macrium Reflect.
 
Emi,ik heb dezelfde instellingen als beschreven op je film,echter je moest een station aanwijzen voor de backup(station toevoegen) dat kon ik niet vinden was bij mij al ingesteld op Extern station,dus heb ik gekozen voor "Station niet meer gebruiken" en daarna kon ik zelf station toevoegen.
Resultaat:Ik kon Backup maken en Geen meldingen van opnieuw opstarten!!!
Ik denk dat mijn probleem hiermee is opgelost!
Heel Veel Dank!!!

Mvg schorpioen40
 
graag gedaan ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan