• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Europese equivalenten voor Outlook.com / Gmail

  • Onderwerp starter caem0018
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

caem0018

Gast
Uiteraard om privacy redenen wil ik d.m.v. dit topic eens peilen wat de mogelijkheden in ons continent zijn.
Onlangs heb ik de content van Gmail gemigreerd naar Outlook.com. Dat voelt al iets beter.
Maar toch blijf ik het gevoel houden dat het onderbrengen van mijn mail-content naar Europa een betere stap is.

Gratis is natuurlijk wenselijk maar heeft vrijwel zeker ook addertjes onder het gras. Een heel bescheiden bedragje per maand zou nog kunnen.

Voorwaarde n is een betrouwbare dienst wat betreft continuteit. Niets zo erg als een sluiting om wat voor reden dan ook.
Voorwaarde twee is dat een e-mail clouddienst een directe migratie vanuit Outlook.com toestaat (en dan vallen er waarschijnlijk veel af).

Wellicht is er een top-vijf samen te stellen.:smile:

-Ed

--- Update ---

Overigens heb ik deze e-mail migratie site gevonden.
Kennen jullie die?
 
Laatst bewerkt:
Re: Europese equivalenten voor Outlook / Gmail

Helemaal veilig is het niet want natuurlijk kan ook daar iets mee gebeuren maar je kan het ook als volgt aanvliegen: Bij een webhoster neem je een eigen domein bijvoorbeeld caem0018. Daaraan koppel je een mailadres. Het staat dan op de servers van de Nederlandse host. Maar zolang jij ieder jaar je domein betaalt verdwijnt het in principe niet.

Maar ja, te overwegen, deze optie is niet gratis.
 
Titel en startpost zijn op verzoek aangepast. Outlook werd daarbij door mij gewijzigd in Outlook.com, omdat er verwarring hierover was ontstaan.
Tevens is het topic opgeschoond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om een voorzetje te doen (betaald): mailbox.org
Daar hoort bij: deze migratie service

-Ed

--- Update ---

Ik merk nu dat die site met e-mail encryptie werkt. Er wordt geschreven dat er een sleutel nodig is om content te openen en te versturen.
De ontvanger moet dus ook een (toegestuurde) sleutel gebruiken om het te openen?
Nu gebruik ik Outlook.com puur als opslag. Veel activiteit vindt er dus niet plaats.
 
Nee hoor. Als het goed is heeft de ontvanger deze niet nodig. Dat kan eigenlijk ook niet. Want als je dan een bedrijf mailt waar je nog nooit eerder contact mee hebt gehad dan moet je hen eerst bellen met de sleutel om de mail te openen. Dat is natuurlijk een beetje onlogisch.
 
Even onderbroken door een accountwisseling gaat dit topic nog onveranderd door.
Aanvullingen op het onderwerp worden zeer op prijs gesteld

-Ed
 
Hoi Ed, dan nu een vraag aan jou: zoek jij een e-mailadres eindigend op .eu?
In geval dat zo is - dat kan (nog) niet bij mijn weten.

Voorbeeld: Microsoft heeft voor gebruikers van de webmaildiensten momenteel de e-mails van het NCF geblokkeerd.
Dat komt omdat er 1x .nl en 2x .uk in de naam voorkomt.
 
Hoi Ed, dan nu een vraag aan jou: zoek jij een e-mailadres eindigend op .eu?
Geen voorkeur eigenlijk. Wel heb ik de neiging om het eerder bij organisaties te zoeken: .org dus.
Mijn eerste voorzetje is zo'n voorbeeld.
Continuteit vind ik ontzettend belangrijk, hoewel dat tegenwoordig met alles onzeker is.

-Ed
 
Binnen eigen land ben ik ook aan het zoeken.
Lastig nog als je een lijstje zoekt hoeveel mailopslag er bij onze providers mogelijk is.

Webmail Direct is tot nu het karige resultaat.

--- Update ---

Nadeel bij Nederlandse providers is uiteraard dat als je veranderd, je de bulk e-mails maar moeilijk (of onmogelijk) kunt migreren (verhuizen).
 
Voorbeeld: Microsoft heeft voor gebruikers van de webmaildiensten momenteel de e-mails van het NCF geblokkeerd.
Dat komt omdat er 1x .nl en 2x .uk in de naam voorkomt.
Dit wil niet tot me doordringen, Abe. Iets specifieker graag en de reden waarom Microsoft zo handelt (of meent zo te moeten handelen).
 
Outlook.com heeft me de afgelopen dagen enorm gefrustreerd met een inlogprobleem.
Ik ga nu mailbox.org proberen en kijken of een migratie vanuit outlook.com mogelijk is.
Het gedrag van die Amerikanen ben ik helemaal zat!
 
Heb een directe migratie (verhuizing) kunnen doen van Outlook.com naar Mailbox.org.
Bij Mailbox.org een 3 voucher gekocht voor de Audriga verhuisservice (extern Duits bedrijf) en de verhuizing van al mijn data volbracht.
De accounts van Gmail en Outlook.com kan ik nu verwijderen.
Gelukkig nu alles in Europa (Duitsland) ondergebracht (voor 1 per maand) waarbij encryptie mogelijk is.

Hier zie je hoe dat gaat:
5808b03fc3233-Schermafdruk_2016-10-20_13-47-58.png


En dit is het resultaat na de verhuizing:
5808b0b84c5ca-Schermafdruk_2016-10-20_13-12-47_gegumd.png


--- Update ---

De accounts van Gmail en Outlook.com kan ik nu verwijderen.
En dat laten beide niet direct toe.
Gmail laat dat pas na 2-dagen toe zodat je er nog op terug kunt komen.
Microsoft -en dus outlook.com- laat dat pas na een week toe omdat ik onlangs 2x een ander primair-alias-emailadres heb geactiveerd om een inlogprobleem te tackelen.
Aanmelden is geen probleem maar er vanaf komen eist wat geduld!
 
Tijdens het Audriga-verhuisproces was ik wel benieuwd hoe Microsoft zou reageren bij deze activiteit.
Weliswaar heb ik via Audriga met een outlookaccount mijn data benaderd, maar toch zou Microsoft dat moeten verifiren.
En dat gebeurde ook via een email met een verzoek om te beamen dat die activiteit van mij afkwam.
Klik je in die mail op Recente activiteiten controleren dan kom je op je Microsoft account pagina uit om daar een bevestiging te doen.
Na die bevestiging was de migratie naar mailbox.org binnen Audriga mogelijk.
Een keurige interventie van Microsoft.

5811fbfeca45d-Schermafdruk_2016-10-27_14-37-29-gegumd.png
 
Wisselen van E-mailaccount is iets wat ik denk ik niet zo heel gemakkelijk meer zal doen. Alleen al vanwege het feit dat veel mensen mijn mailadres hebben en mij daarop kunnen benaderen.
 
Naast Mailbox.org zijn er ook Posteo, Tutanota en ProtonMail.

Een vergelijkingstabel

Recente test

Waarderingen op een rijtje

Sehr gut
1,4 Mailbox.org
1,4 Posteo
Gut
2,2 Mail.de Plusmail
2,3 GMX Topmail
2,3 Web.de Club
2,5 Web.de Freemail
2,6 GMX Freemail
2,6 Telekom Freemail
2,7 Freenetmail Basic
2,7 Telekom Mail & Cloud M
Befriedigend
3,0 AOL Mail
3,1 1 & 1 Mail Basic
3,2 Yahoo Mail
3,3 Microsoft Outlook.com
3,4 Google Mail
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan