• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na installatie van windows 10 heb ik er een nieuwe partitie bij !

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Hallo, ik dacht dat mijn update naar Windows 10 vlekkeloos was verlopen, maar toe ik zojuist een backup van het nieuwe systeem wilde maken zag ik ineens dat er een mij onbekende partitie van 450 MB was aangemaakt! Hoe is dit nu mogelijk? Ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb e.a. nog met Acro9nis disk director Home na gekeken een het klopt inderdaad. Hieronder een plaatje ervan. Wat kan en/of moet ik nu doen?

57a4e30820c71-Ineens_450Mb_partitie_erbij_gekomen.jpg


--- Update ---

En hieronder ook een plaatje van Windows 7 schijfbeheer.

57a4f530db2f8-Tweede_schijf_beheer_nu.jpg
 
Hoi Hans, dat is de patitie met rescuebestanden.
In Windows 7 is die 100 MB, in Windows 8 is die 350 MB en in Windows dus 450 Mb.
Niks vreemds mee, alleen dat hij achter de systeempartitie staat is nieuw.
 
je dient niets te doen dit is namelijk je herstel partitie ...
deze partitie heeft hetzelfde doel als de Windows 10 recovery cd /usb stick en laat je dus verschillende herstel mogelijkheden zien .
 
Maar ik kreeg nu een melding van EaseUS dat mijn backup (schijf image van C ) niet geslaagd is. Bekijk schijfbeheer eens Abraham, dat klopt toch niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is normaal dat deze na de systeempartitie komt te staan ...

57a4f807f1761-Ashampoo_Snap_2016.08.05_22h30m34s_014_.png


--- Update ---

Maar ik kreeg nu een melding van EaseUS dat mijn backup (schijf image van C ) niet geslaagd is. Bekijk schijfbeheer eens Abraham, dat klopt toch nniet?

je dient dan ook de partitie voor de C en de partie na de C mee te nemen in deze backup
de D partitie dien je niet mee te nemen !
 
OK, dank je wel Emi. Weer iets erbij geleerd!

--- Update ---

Toch nog een probleem. Nadat ik de backup weer wilde draaien kreeg ik onderstaande foutmelding. Ik weet niet wat ik er mee aan moet, maar de schijf image sector by sector loopt nu wel.

Hieronder de foutmelding:

57a4ff9b35292-Foutmelding.jpg


Hoe dan ook, dit is niet goed, wat kan ik in hemelsnaam nog doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is geen foutmelding - echter dienen de partities zonder partitie letter sector voor sector gekopieerd te moeten worden!
Klik op OK om door te gaan.
Dit is heel normaal - dat doet de Paragon Back-Up bij mij ook, ook met het terugzetten!
 
Ja Abraham, ik kreeg de keuze sector voor sector en dat heb ik toen gedaan. De backup was geslaagd. Alleen heb ik er geen idee van of ik wel alles heb wanneer ik ooit een image restore moet doen.
 
je dient je niet ongerust te maken ...de restore gebeurt vanzelf en de partities ( ook deze die verborgen zijn ) worden dan terug geplaatst ..
 
Ik heb geen ervaring met de software die over het algemeen hier aangeraden.
Ik gebruik al tijden Paragon.
Daar moet ik dan eerst een virtuele container aanmaken en daarvoor kies ik de partities die er in moeten zitten en kies dan op afmaken en krijg dan even later de bevestiging dat de container is gemaakt.

En dan klik onder de menubalk op een groen gekleurde v om de virtuele container om te zetten in een back-up op een locatie van mijn keuze.
En die back-up van Windows 10 laatst duurde wel even.
 
Gelukkig is er niets mis met de partities, ik schrok wel even! Ik had hiervan nog niets gelezen. Ik denk toch dat ik maar een nieuwe externe schijf aanschaf, alleen maar voor backup doeleinden.
 
Ik heb geen ervaring met de software die over het algemeen hier aangeraden.
Ik gebruik al tijden Paragon

Abe,

Maak je met die software dan een backup of een Image?
 
Paragon doet dat op een andere wijze dan bijv. de Windows Image back-up, maar het resultaat is gelijk na een recovery.
Alleen met dit verschil dat Paragon niet eerst de hele harde schijf/SSD verwijdert en weer aanmaakt
De recovery CD van Paragon werkt met een Linux systeem.
 
Ga er ook maar eens naar kijken denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan