• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Steeds 2 desktop.ini bestandjes op Windows 10 (32bit) Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Hallo lezer(s),

Ik heb met succes op zowel mijn 32 bits alsmede mijn 64 bits (oude) desktops Windows 10 (met de laatste updates) geinstalleerd.
Het merkwaardige is dat ik op het bureaublad van de 32 bits computer 2 desktop.ini bestandjes heb staan. Wanneer ik ze wil deleten dan krijg ik de waarschuwing dat dit consequenties voor andere applicaties kan hebben.

Het gekke is dat ik dit op de andere 64 bits computer helemaal niet heb. Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om die twee ini bestandjes veilig te verwijderen? Volgens mij behoren ze daar niet te staan...
 
ik zou ze zeker niet verwijderen .. open de C en maak je een nieuwe map aan verplaats vervolgens deze 2 bestandjes naar deze map zodoende dat ze niet meer op je bureaublad staan maar toch nog aanwezig blijven .
 
Ok Emi, dank je wel.
 
Heb jij toevallig de instellingen van je map beheer veranderd? Heb je bijvoorbeeld de opties verborgen mappen en stations Wel weergeven aangezet? Met daarnaast het vinkje bij Extensie van bekende bestandstypen verbergen uit? Nu vaak worden er dan 2 files die desktop.ini heten zichtbaar op het bureaublad.
 
In de bestandjes desktop.ini zitten de instellingen voor de map- en zoekopties opgeslagen. Verwijderen of verplaatsen heeft geen zin, ze worden direct weer aangemaakt, waarbij je de oorspronkelijke instellingen kwjt bent. De enige mogelijkheid is inderdaad om systeembestanden weer te verbergen waardoor deze bestandjes onzichtbaar worden maar wel gewoon aanwezig blijven.
 
Hallo Rubensky en Hans60,

Verborgen systeem bestanden zet ik (soms) alleen maar aan of uit met de mij vertrouwde Totalcommander (32+64 bits). In Windows 10 heb ik dit nog nooit gedaan, ik zou ook niet weten hoe ik dat moest doen.
 
In de verkenner linksboven bij Organiseren > Map- en zoekopties > Weergave > vinkje zetten bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'.
Dan zouden de bestandjes niet meer zichtbaar moeten zijn.
Mochten ze dat nog wel zijn dan moet je in hetzelfde scherm nog de button 'Verborgen bestanden, mappen of stations niet weergeven' selecteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dank je wel Hans60.

--- Update ---

Hans60, het is gelukt, dank je wel. Systeembestanden verbergen was voldoende.
 
Inderdaad! Nu zijn die essentile, maar als je niet weet waar ze van of voor zijn vervelende, bestanden weer verdwenen. Fijn dat het is opgelost.
 
Graag gedaan, bedankt voor het terugmelden!
 
Graag gedaan, bedankt voor het terugmelden!

Ik had zelf dat probleem niet hoor. Sterker nog mijn reactie was om de bestanden uit te schakelen. Omdat ik me kan voorstellen dat ze irritant zijn als je niet weet waar ze van zijn je gooit ze weg en ze komen weer terig. Zelf pas ik deze bestanden regelmatig aan dus bij mij staan ze er wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik kan me herinneren dat ik deze ini files vroeger te pas en te onpas overal zag staan, maar ik wist nooit waarvan ze waren. Hoe dan ook Op mijn bureaublad ben ik ze gelukkig kwijt :smile:
 
En nu weet je een beetje waar ze van zijn. Hier heb je wat meer informatie:

Maak u vooral geen zorgen over deze bestanden. Desktop.ini bestanden zijn systeembestanden van Windows zelf waarin (map)informatie wordt opgeslagen van uw gebruikersprofiel. In eentje er van word informatie opgeslagen voor alle gebruikers (%PUBLIC%\Desktop), in het andere wordt informatie opgeslagen van uw persoonlijk profiel (%USERPROFILE%\Desktop).

Deze informatie in de desktop.ini bestanden heeft enkel als doel om te weten waar het icoontje vandaan komt en waar de locatie van de map zich bevindt. Bij mappen waarvan u de eigenschappen kan aanpassen, wordt eveneens deze informatie opgeslagen in het desktop.ini bestand (bijvoorbeeld als u een ander icoontje gebruikt voor een map).

Bron: http://www.pcleek.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan