• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ip camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Hoi,

Ik heb al 1 jaartje een ip cam van foscam en krijg deze niet werkende omdat in de handleiding staat dat ik een statisch ip adress nodig heb,
heb naar m'n provider gebeld en een statisch ip adress kost behoorlijk wat meer,maar ze zeiden dat het met een dynamisch adress ook gaat,
kan iemand mij zeggen hoe aub?En ook nog rekening houdende met m'n VPN.
Heb me suf gezocht maar geraak er niet uit!
Moet ik mijn vpn trouwens instellen in internetoptie's ook of gebeurd dat vanzelf(het werkt wel hoor)want als ik naar what's my ip adress ga dan
zie ik een ander ipv4 adress en een ander land!Is het aan te raden om een router te gebruiken ook,want heb het gedacht dat er nog anderen op m'n netwerk zitten!!! :frusty:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen router,alleen een modem van Telenet!!!???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt gebruik maken van een dienst als noip.com (www.noip.com). Deze hebben een tool welke je op je pc/server installeert, deze kijkt op gezette tijden welk ip-adres je hebt en koppelen dit aan een (tot op zeker hoogte) door jouzelf te kiezen domeinnaam. Sommige routers/modems bieden hier ook ondersteuning voor. Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid.
 
Ja ik heb hem met een kabel op de modem aangesloten,dan naar no ip.com alles ingesteld en ik hang de camera buiten,wat denk je???
Niks werkt nog.
 
Probeer je nu vanaf je lokale netwerk de IP-cam te bereiken via je internetadres? Dat gaat bij veel routers/modems niet lukken.
Bovendien moet je in de router de poort waarop je de camera wilt bekijken forwarden naar het IP-adres van de camera.
Heb je van Telenet een gecombineerde modem/router? Hoeveel netwerkpoorten zitten er op?
 
Ja sorry Hans ik ben niet echt een xpert,zijn dat de poorten waar bij staat tcp of udp of beide???
Neen is alleen een modem,maar zou ik niet beter een router installeren?
Computer is binnengeweest bij een (expert) en heb het idee dat er vanalles verandert zonder mijn toedoen,
had mijn netwerk verborgen en nu staan er 5 verbindingen op zelfs de verbinding met m'n printer vb HP 2000 series all in one
dan druk ik op verbinding maken,voer de netwerksleutel in en gaat niet,de wps button kan ik in dit geval niet gebruiken.
 
Hoeveel netwerkaansluitingen zitten er op het apparaat? 1 of 4? Als het er 1 is, is het (waarschijnlijk) een modem, als het er 4 zijn is het een modem/router.
Als het alleen een modem is kun je er maar n apparaat op aansluiten, dus niet n een pc/laptop n een IP webcam (tenzij je een modem hebt wat geschikt is voor twee apparaten, die dan dus ieder een IP adres van de ISP zouden moeten krijgen).
Dan heb je dus inderdaad een router nodig.
Ja, die poorten zijn het. Die moeten geforward worden naar het IP adres van de webcam.
 
Er zijn 4 netwerkaansluitingen,dus moet ik instellen protocol tcp of udp of beide en welke poort moet ik invullen?
 
Dan is het dus een modem/router. De portforwarding moet je instellen naar het IP adres van de cam. Begin met beide. Normaliter moet dat poort 80 zijn, tenzij er in de manual van de cam een andere poort staat aangegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Hans,is gelukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan