• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welkom scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik heb een vraag over het welkom scherm van windows 10.

Ik heb 2 PC's geupgrade naar w 10.

PC nr.1 heb ik geupgrade van w 8.1 naar w 10

PC nr.2 heb ik geupgrade van w 7 naar w 10.

Onlangs beide PC's geupdate naar de jubileumupdate. (de actie ging bij beide PC's prima en binnen een half uur was alles geregeld. Beide PC's hebben een SSD schijf)

PC1 heeft als welkom scherm een achtergrond met het zicht op 2 rotsen via een grot opening plus "NAAM" en "Welkom".

PC2 heeft alleen een gekleurde scherm (in mijn geval blauw) met "Naam" en "Welkom".

NB. Ik wil geen "account" aanmaken.

Ik hoop dat e.e.a duidelijk is overgekomen.

Vraag: Hoe komt dat verschil en hoe kan ik het welkom scherm van PC 2 wijzigen zoals het welkom scherm van PC 1.

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan aandragen.

Alvast bedankt.
 
Het scherm kun je wijzigen door -> start -> instellingen -> persoonlijke instellingen -> dan de achtergrond aanpassen naar keuze.
Waarom dit anders is weet ik niet, misschien een instelling die anders staat.
Ik ben van windows 7 naar windows 10 gegaan ook met de 2 rotsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aarie25 goede morgen. De achtergrond van het bureaublad wil ik niet wijzigen. Het gaat mij om het welkom scherm. Zodra je PC opstart krijg je een welkom scherm met vermelding van NAAM en WELOKM. Dat scherm bedoel ik. Daarna gaat het over naar het bureaublad met alle eventuele pictogrammen.
 
Goedemorgen Ikkwav! Ja daar heb ik het ook over ( de achtergrond van het begin scherm).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas aarie25, het welkom scherm blijft egaal blauw met vermelding NAAM en WELKOM
 
Helaas aarie25, het welkom scherm blijft egaal blauw met vermelding NAAM en WELKOM

De ene keer start mijn laptop op met welkom scherm met egaal achterkant en de andere keer start mijn laptop op met welkomscherm met een achtergrond erbij.
Dus zal wel een bug zijn .
 
Ik hoop inderdaad dat het een bug is en dat het op de een of andere manier gerepareerd kan worden en of er toch een oplossing voor handen is.

--- Update ---

NB. De optie Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldingscherm is NIET uitgeschakeld. Want als deze is uitgeschakeld dan wordt een eventuele afbeelding vervangen door een kleur.
Kan e.e.a. wellicht worden gecorrigeerd door een register aanpassing?
 
Vreemd, misschien dat er een bug tijdens de installatie is ontstaan.
Ik heb andere er nog niet over gehoord.
Hoe heb jij de upgrade gedaan? Via windows update?
 
Via instellingen>>bijwerken windows update>>meer informatie>>geschiedenis van updates voor windows 10>>jubileumupdate nu downloaden.

E.e.a. ging heel vlot zonder problemen.
 
Er zijn problemen door die manier van updaten, er waren ook mensen die een foutmelding kregen en het niet lukt.
Toen die mensen het net als ik het op een andere manier deden, werkte het wel zonder problemen.
Bij mij ervaar ik geen problemen.
 
Wat is die andere manier arie25. En als je al die jubileumupdate heb genstalleerd, kan je dan opnieuw installeren?
 
Ik hoop inderdaad dat het een bug is en dat het op de een of andere manier gerepareerd kan worden en of er toch een oplossing voor handen is.

--- Update ---

NB. De optie Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldingscherm is NIET uitgeschakeld. Want als deze is uitgeschakeld dan wordt een eventuele afbeelding vervangen door een kleur.
Kan e.e.a. wellicht worden gecorrigeerd door een register aanpassing?[/Q

Kijk hier eens, het kan handmatig of het script downloadenhttp://www.askvg.com/tip-disable-or-remove-windows-10-lock-screen/

http://www.askvg.com/tip-disable-or-remove-windows-10-lock-screen/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
arie25 dat is dezelfde die ik gebruik heb, alleen ik heb dat niet via die link gedownload maar zoals ik die beschreven heb hierboven.
Overigens, ik heb een syteembackup gemaakt van voor de jubileumupdate. Als ik die restore en dan weer opnieuw de jubileumupdates installeer, wellicht dat het dan wel goed gaat. Of is dat geen goed idee.
 
Dat zou nog een optiekunnen zijn, maar gebruik dan wel mijn link, die werkt op 1 op andere manier beter.
 
Vreemd, misschien dat er een bug tijdens de installatie is ontstaan.
Ik heb andere er nog niet over gehoord.
Hoe heb jij de upgrade gedaan? Via windows update?

Ik ben het al vaker tegen gekomen, EMI heeft hier al ergens in een topic gezegd dat hij het probleem ook heeft.
Het heeft dus totaal niks te maken met het instaleren van de upgrade.

En straks alles weer opnieuw genstalleerd en dan zien dat het "probleem" er nog is

Ik heb mijn laptop de 1e keer geupgrade via windows update , en de 2e keer via de link van microsoft waar je de anniversary upgrade kan downloaden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik begin te begrijpen hoe e.e.a. is ontstaan. Volgens de link van jockers #13, is voor het eerst in windowns 8 de Lock screen gentroduceerd met datum en tijd + background wallpaper.
Daarom is mijn pc met w 8.1 naar w 10 en daarna >>jubileumupdate wel voorzien van die afbeelding met die rotsen en naam+welkom.
De pc met windows 7 heeft dat dus niet.
Persoonlijk denk ik ook dat een gebruikers account die ik in w 7 niet had ook te maken heeft met dat welkom scherm afbeelding.
Bij w 8 heb ik (per ongeluk ik weet niet waarom) wel een gebruikers account.

Mijn welkom scherm van PC nr1 laat ik maar zo als die is. Ik was alleen heel benieuwd waarom de ene PC wel een afbeelding heeft bij het welkom scherm en de andere niet.
 
Dat zou goed kunnen, ik heb ook een account hier met wachtwoord en heb dan ook de 2 rotsen.
Maar als het jou niet stoort kun je het zo laten.

--- Update ---

Ik ben het al vaker tegen gekomen, EMI heeft hier al ergens in een topic gezegd dat hij het probleem ook heeft.
Het heeft dus totaal niks te maken met het instaleren van de upgrade.

En straks alles weer opnieuw genstalleerd en dan zien dat het "probleem" er nog is

Ik heb mijn laptop de 1e keer geupgrade via windows update , en de 2e keer via de link van microsoft waar je de anniversary upgrade kan downloaden

Zou goed kunnen, maar er zijn veel problemen met de update, vastlopers, niet reageren,
dus vandaar dat ik dacht dat er iets niet goed was gegaan met de upgrade.
Maar hij is er al achter wat het probleem is
 
Dat zou goed kunnen, ik heb ook een account hier met wachtwoord en heb dan ook de 2 rotsen.
Maar als het jou niet stoort kun je het zo laten.

--- Update ---



Zou goed kunnen, maar er zijn veel problemen met de update, vastlopers, niet reageren,
dus vandaar dat ik dacht dat er iets niet goed was gegaan met de upgrade.
Maar hij is er al achter wat het probleem is

Er zitten wel meer bugs in de anniversay upgrade, zo worden bijv dingen in IE11 onthouden die niet onthouden zouden moeten worden en vergeet IE11 dingen die wel onthouden zouden moeten worden.

Ik denk dat de upgrade via windows update is terug getrokken en dat er binnenkort een andere build via windows update uitkomt
 
Dat zou goed kunnen, ze waren weer eens te snel om de update uit te brengen.
Gelukkig ervaar ik geen problemen.
Maar er is als goed is vandaag ook al weer een extra update uit gebracht, dit zorgt al weer voor problemen bij iemand hier op de site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan