• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welkom scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou goed kunnen, ze waren weer eens te snel om de update uit te brengen.
Gelukkig ervaar ik geen problemen.
Maar er is als goed is vandaag ook al weer een extra update uit gebracht, dit zorgt al weer voor problemen bij iemand hier op de site.

Die extra update is bij de TS nog niet onder de laatste build draaide , als je opzoekt welk KB bij hem genstalleerd wordt dan zal je zien dat het om de laatste build versie gaat
 
NB. De optie Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldingscherm is NIET uitgeschakeld. Want als deze is uitgeschakeld dan wordt een eventuele afbeelding vervangen door een kleur.
De afbeelding van het vergrendelingsscherm is toch wat je bedoelt? Zoek of navigeer naar vergrendelingsscherm en je kunt de afbeelding kiezen die je zelf wenst.

Heb ik het gevoel dat er in dit topic enige verwarring is waar je het in kunt stellen ?

-Ed
 
Het instellen lijkt mij geen probleem, wat volgens mij het probleem is dat windows 10 het leuk vind de ene keer het scherm wel te laten zien en de andere keer krijg je alleen een blauwe achtergrond voor geschoteld tijdens het opstarten.
 
Het instellen lijkt mij geen probleem
De topic-starter heeft het over een welkom scherm en niet over een vergrendelingsscherm. Verwarring alom als daar geen helderheid over is / komt.
Verschillende malen heb ik dit topic gelezen en de twijfel blijft. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

-Ed
 
PC1 heeft als welkom scherm een achtergrond met het zicht op 2 rotsen via een grot opening plus "NAAM" en "Welkom".
Dit gaat over het opstart scherm, dit scherm krijg je te zien als je het wachtwoord moet invoeren.
 
PC1 heeft als welkom scherm een achtergrond met het zicht op 2 rotsen via een grot opening plus "NAAM" en "Welkom".
Dit gaat over het opstart scherm, dit scherm krijg je te zien als je het wachtwoord moet invoeren.

Ja precies en de ene keer krijg ik dat scherm te zien bij het opstarten en de andere keer dus een mooi blauw scherm
 
Heeft het niet te maken met het feit of je wel of niet met een wachtwoord inlogt? Mijn computer heeft ook een blauw scherm met een foto en mijn naam in het midden. Ik gebruik geen wachtwoord. Als ik een account aanmaak met wachtwoord invoer dan krijg ik de foto met de rotsen te zien.
 
Voor de goede orde: ik draai de meest recente Windows 10 (ISO versie 1607) in VirtualBox. Het woord 'Welkom' zie ik niet bij het scherm om in te loggen (wel mijn naam en het vakje voor een wachtwoord).

Overigens log ik in met een local account en is dat de reden waarom het verschilt.

-Ed
 
Ik gebruik zowieso het local account, maar nogmaals het scherm wisselt dus , dus de ene keer met foto op de achtergrond en de andere keer blauwscherm waar mijn foto instaat
 
Kun je met het vergrendelingsscherm dan niets aanvangen? Welke afbeelding je daar ook kiest / instelt, maakt dat niets uit bij een herstart?

Dit zie ik:
rssbnn.png
 
Laatst bewerkt:
klik eens op start>instellingen >accounts > aanmeldingsopties
scrol naar onderen en klik op de vermelding " vergrendelingsscherm " je kan deze hier aan /uit zetten

*je dient nog meer naar onder te scrollen en dan zie jij dus wel de optie om de achtergrond afbeelding bij het aanmeldingsscherm aan/uit te zetten ...
Ashampoo_Snap_2016.08.07_23h11m15s_002_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klik eens op start>instellingen >accounts > aanmeldingsopties
scrol naar onderen en klik op de vermelding " vergrendelingsscherm " je kan deze hier aan /uit zetten

*je dient nog meer naar onder te scrollen en dan zie jij dus wel de optie om de achtergrond afbeelding bij het aanmeldingsscherm aan/uit te zetten ...
Bekijk bijlage 8099

Yep dat weet ik allemaal en bij de afbeelding die je hier geplaatst hebt staat aan, maar toch gebeurd het dus dat het de achtergrond blauw blijft, maar ik lig daar verder niet van wakker.

Er zijn wel meer rare dingen die mij opgevallen zij bij de anniversary upgrade, bijvoorbeeld dat ik IE 11 heb vast gezet op mijn taakbalk , maar windows wil toch soms besluiten om daar anders over te denken.
Verder als ik ccleaner gebruik of bij het afsluiten automatisch binnen IE11 de gegevens te verwijderen en ik log daarna weer op deze site dan krijg ik geen melding meer m.b.t. cookies.

Ik heb de anniversary upgrade nu op 3 verschillende manieren genstalleerd , maar genoemde zaken blijven aanwezig, dus eigen conclusie tot nu toe dat het bugs zijn

--- Update ---

Verder als ik ccleaner gebruik of bij het afsluiten automatisch binnen IE11 de gegevens te verwijderen en ik log daarna weer op deze site dan krijg ik geen melding meer m.b.t. cookies.
Dat gedeelte heb ik ondertussen opgelost dat was een instelling die ik zelf over het hoofd heb gezien
 
Binnenkort zal Microsoft een Windows Refresh Tool uitbrengen. Nu is het nog beperkt tot drie talen.
Dan kun je helemaal schoon installeren en ben je tevens van alle bloatware af. Uiteraard is een back-up van data wel een vereiste.
Ik neem aan dat de product key automatisch wordt gezien met deze methode.

-Ed
 
Binnenkort zal Microsoft een Windows Refresh Tool uitbrengen. Nu is het nog beperkt tot drie talen.
Dan kun je helemaal schoon installeren en ben je tevens van alle bloatware af. Uiteraard is een back-up van data wel een vereiste.
Ik neem aan dat de product key automatisch wordt gezien met deze methode.

-Ed

Goede info!
Deze info mag wat mij betreft wel bij gepinde discussie komen te staan
 
is de optie " deze pc opnieuw instellen " niet hetzelfde als wat het Refresh Tool doet behalve dan dat bij de optie " deze pc opnieuw instellen " je wel dus een eigen landstaal kunt instellen indien je kiest om ook de systeem instellingen te verwijderen zodat je terug vanaf nul begint met het ingeven van land/taal instelling .
 
is de optie " deze pc opnieuw instellen " niet hetzelfde als wat het Refresh Tool doet behalve dan dat bij de optie " deze pc opnieuw instellen " je wel dus een eigen landstaal kunt instellen indien je kiest om ook de systeem instellingen te verwijderen zodat je terug vanaf nul begint met het ingeven van land/taal instelling .
Met jouw methode wordt bloatware wederom geinstalleerd (wat soms kan conflicteren).
Microsoft en gebruikers van Windows 10 zijn het helemaal beu dat PC-boeren dat telkens weer doen.
Er zijn ook andere methoden om hetzelfde te bereiken, maar dat is complexer en dus minder makkelijk bruikbaar voor gemiddelde gebruikers.

-Ed
 
ok duidelijk ...dit is dus om effectief van bloatware verlost te zijn voor de gebruikers van merk pc's
 
ok duidelijk ...dit is dus om effectief van bloatware verlost te zijn voor de gebruikers van merk pc's
Niet alleen dat. Bugs zoals -onder andere- in dit topic worden beschreven zijn dan verleden tijd.
Wat ik begrepen heb wordt deze tool in de insider versie getest en was het de planning om het tijdens de anniversary update uit te brengen.
Officieel is er nog niets naar buiten gebracht wanneer dat wel gaat gebeuren.
De 'how to' link eerder geplaatst is het meest recente bericht.

-Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan