• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verse windows 10 anniversary installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdexie

Deleted
Lid geworden
4 apr 2014
Berichten
2.580
Waarderingsscore
5
Nieuwe manier om windows 10 opnieuw te installeren:

Als je via start naar instellingen gaat en vervolgens kiest voor bijwerken en beveiliging, dan vervolgens naar systeemherstel dan heb je helemaal onderin nu staan: Meer Herstelopties.

Als je op de blauwe tekst klikt: Opnieuw beginnen met een schone installatie van windows kom je op de volgende site terecht:


https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh

Scroll op die site naar beneden naar Download hulpprogramma nu en windows wordt nu opnieuw gedownload en genstalleerd, maar nu zonder bloatware of andere meuk.

Hier heb ik het proces uitgevoerd, ik moest na de installatie wel een 4 tal drivers installeren.
 
Klopt, maar nu is hij dus ook in het Nederlands te gebruiken .
Verder heb ik hem uitgevoerd op mijn lenovo laptop en windows is nu opnieuw genstalleerd zonder bloatware.

Ik heb gekozen dat er niks bewaard moest blijven, 4 drivers heb ik moeten installeren.

Verder de dingen als office , antivirus/ firewall etc

Het enige wat niet werkt met een versie windows 10 anniversary is dat core temp niet meer werkt, maar op desbetreffende forum zijn al meerdere meldingen daarover gemaakt.

Ik zelf merk dat waar ik zelf tegen aanliep binnen windows die nu verdwenen zijn

Oww en wat wel fijn was dat de gehele nieuwe windows installatie binnen de 40 min gepiept was
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CoreTemp zal waarschijnlijk wel werken als je het tool handmatig opstart.
En anders probeer je CoreTemp met adminrechten op te starten of via Comptabiliteits instellingen......
 
Nee wat ik ook geprobeerd heb, core temp krijg ik niet aan de praat.
Het heeft iets met een certificaat te maken.
Er zijn bij het forum van core temp meerdere meldingen hierover gedaan, ik zelf heb me daar ook aangemeld maar mijn bericht moet daar schijnbaar nog steeds goedgekeurd worden.

http://www.alcpu.com/forums/viewtopic.php?f=62&t=5720&start=25

Het probleem doet zich dus alleen voor als er dus een totaal nieuwe anniversary update heeft plaats gevonden.

Gelukkig ben ik het probleem nu alleen bij core temp tegen gekomen.

--- Update ---

De rc9 van core temp werkt trouwens perfect binnen de anniversary update
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het nu ook in het Nederlands mogelijk is. Ik neem aan dat de product key wordt gezien en dat Windows geactiveerd is?

-Ed
 
Ja mijn windows versie is geactiveerd, maar dat is ook niet zo raar, aangezien mijn laptop met windows 10 home geleverd werd en de key dus in bios opgeslagen zit
 
Heb het deze middag ook toegepast bij een oudere laptop en het werkt snel en eenvoudig. Bloatware weg, alles mooi schoon.
Mijn eigen software erop zetten duurt wel iets langer, maar dat is zeker de moeite waard.

Eigenlijk een must voor iedereen die een merk-PC / laptop / tablet heeft of wil kopen. We zullen die PC-boeren eens de oren wassen!

Dit kan toch geen issue worden voor de garantie van een nieuw aangeschaft apparaat?

-Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het deze middag ook toegepast en het werkt snel en eenvoudig. Bloatware weg, alles mooi schoon.
Mijn eigen software erop zetten duurt wel iets langer, maar dat is zeker de moeite waard.

Eigenlijk een must voor iedereen die een merk-PC / laptop / tablet heeft of wil kopen. We zullen die PC-boeren eens de oren wassen!

Dit kan toch geen issue worden voor de garantie van een nieuw aangeschaft apparaat?

-Ed

Nee is totaal geen issue voor je garantie en trouwens ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn oorspronkelijke herstelpartitie is in takt .

Maar waarom zou ik nog terug gaan naar de eerste versie van windows 10?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan