• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bastiaandub

Nieuw lid
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Ik heb een ASUS laptop, is indertijd gekocht met win7. Nu staat daar een legale win10 op. Geen OEN versie.

Daarnaast heb ik een HP laptop met een legale win10 Oen versie.

Kan ik de legale win10 van de asus overzetten naar de HP laptop? Op de laptop van Asus wil ik. nadat win10 verwijderd is, nl weer een legale win7 op plaatsen.

Het waarom vraag me dat maar niet heel ingewikkeld.

Bas Dubbelaar
 
Hallo Bas, zo moeilijk hoef jij het niet te doen.
Beide notebooks zijn door MS geregistreerd voor Windows 10.
Dus daardoor kan je Windows 10 zelfs schoon installeren indien je dat wil.
Je weet toch ook dat er nu een nieuwe versie van Windows 10 is uitgekomen?
 
Ik begrijp het niet allemaal, vanmorgen bij mijn computerboer, in Indonesia, geweest die weigerde om de besturingssytemen over te zetten. Verboden zei hij. Dat heb ik tegengesproken maar hij bleef daar bij.
Dat er een nieuwe win10 uit is wist ik niet.
Op die HP staat een engelstalige win10 oen op en daar schijn je geen nederlandstalige op te kunnen draaien. En ik wil persee een nederlandstalig systeem hebben.
 
Wat is eigenlijk Windows OEM ??
 
OEM Licenties zijn bedoeld voor zelfbouw pc's en voor genstalleerde pc's dat wordt gedaan bij fabrikanten. Een retail key is bestemd voor de losse verkoop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan