• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ubuntu en .deb packages

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Ed, ik zit momenteel in Mint en heb nu WPS Office genstalleerd.
De spellingscorrectie is al Nederlands.
Heb jij enig idee hoe de rest ook in het Nederlands krijg?

Het ziet er indrukwekkend uit - bijna Microsoft Office 2013!
 
Laatst bewerkt:
Heb jij enig idee hoe de rest ook in het Nederlands krijg?
Helaas Abraham, je zult je Engels een beetje op moeten poetsen. Inderdaad gelijkend op MS Office 2013, heel fraai en gratis.
Het heeft exact dezelfde mogelijkheden als de betaalde Windows versie.

Makkelijk h die .deb bestanden! Vandaar dit topic eigenlijk. Het is nog maar de vraag of er van deze software ooit een snapbestand wordt gemaakt.

--- Update ---

Even zichtbaar maken voor anderen: WPS Writer

2r79bg2.png


--- Update ---

WPS Presentation:

flzu6e.png


--- Update ---

WPS Spreadsheets:

281a1sp.png
 
Ik had al gevonden dat Nederlands niet ondersteund wordt in de layout, maar dat is voor mij geen probleem.
De werking en opslag mogelijkheden zijn perfect voor een Office in Linux - je kan met WPS dus opslaan in de oude - of nieuwere versie van Microsoft office.
Bijvoorbeeld met de tekstverwerker dus als .doc of als .docx
 
De werking en opslag mogelijkheden zijn perfect voor een Office in Linux - je kan met WPS dus opslaan in de oude - of nieuwere versie van Microsoft office.
Bijvoorbeeld met de tekstverwerker dus als .doc of als .docx
Dat is het prettige van WPS Writer, al die mogelijkheden zijn er. Directe omzetting naar PDF is ook blijvend aanwezig (i.t.t. Windows WPS Office: na een maand proefperiode is die mogelijkheid niet meer aanwezig en dien je te betalen).
 
Wat jij daar laat zien is voor Windows - ook dan is WPS mogelijk.
Alleen waarschijnlijk met dezelfde taal restrictie als in Linux, waar geen Nederlandse versie voor aanwezig is en je het dus moet doen met de Engelstalige versie of de Duitse versie.
 
Dat klopt, Abe.
Ik reageerde hierop:
EvC zei:
Directe omzetting naar PDF is ook blijvend aanwezig (i.t.t. Windows WPS Office: na een maand proefperiode is die mogelijkheid niet meer aanwezig en dien je te betalen).
Ook bij de gratis versie van Windows WPS Office blijft die mogelijkheid (Save tot PDF) dus aanwezig.
 
Bedankt voor de link, Ed. Dus toch flinke beperkingen bij de gratis Windows versie na 30 dagen. Op een watermerk op PDF bestanden zit je niet te wachten.
De website van WPS is daar niet echt duidelijk over; het artikel van Computer!Totaal wel.
 
En voor zover ik dat gezien in WPS in mijn Linux, zit daar niet opslaan als PDF bij.
Maar ik vind dat niet zo'n punt - Libre Office kan dat wel.
 
En voor zover ik dat gezien in WPS in mijn Linux, zit daar niet opslaan als PDF bij.
Iets te vluchtig gekeken: Save As=>Export to PDF
WPS Office Linux heeft alle functies zonder beperkingen (het aantal Linux PC's doet er niet toe: want opensource, geen key dus).

Heb met verschillende templates heel mooie CV's gemaakt in kleur met foto. Ik ga dat niet als .doc of .docx versturen: dan geef je het format weg!
Een PDF is weliswaar iets groter maar wel door iedereen te openen.

@porrelaar: De website voor de Windows versie is inderdaad onduidelijk. Eigenlijk is het een stiekum verdienmodel op deze manier.
Eenmaal gewend stuit je na 30-dagen ineens op beperkingen die vooraf niet bekend zijn. Wel zie je een dagteller bij het opstarten.

-Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan