• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waar loop jij tegen aan na de windows anniversary update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdexie

Deleted
Lid geworden
4 apr 2014
Berichten
2.580
Waarderingsscore
5
Zo als eerder gemeld heb ik een totale clean installatie van de windows verjaardagsupdate gedaan.

Wat ik nu merk is het volgende: de icone cache wil regelmatig corrupt zijn, dat is wel op te lossen, maar had er bij andere windows 10 versies geen last van.

Verder heb ik ingesteld dat op stroom mijn beeldscherm pas na 4 uur op zwart moet gaan, maar dit gebeurd al na een half uur.

Verder heb ik IE 11 vast gepind aan mijn taakbalk, maar toch regelmatig dat windows 10 die instelling uit zichzelf veranderd.

Als ik mijn laptop aanzet heb ik meestal een achtergrond met die 2 rotsen, met een foto van mezelf , maar het kan ook soms gebeuren dat ik bij het opstarten alleen een blauwe achtergrond krijg met mijn foto.

Dit zijn de dingen die mij tot nu toe opvallen , zijn de dingen bij andere hier herkenbaar, of ervaar je andere rare dingen bij de anniversary update?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik vreemd vind is dat ik al mijn privacy instellingen opnieuw moest gaan zitten doen. Moest al die vinkjes weer uitzetten e.d. Daarnaast waren al mijn extra instellingen uit het register weer verdwenen wat ik ook erg vervelend vond. En o ja, het hiberfil bestand stond weer aan.

Maar verder vind ik het een prima update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier werkt alles goed en vindt ik sommige dingen beter of mooier geworden.
Alleen is het wat Rubensky al zegt, tijdens de update moest je weer alles uitzetten.
Ik denk dat veel mensen dit misschien niet eens hebben zien en dan alles aan hebben laten staan, zodat microsoft nog meer informatie van mensen krijgt.
 
Dat denk ik ook. Want veel mensen zullen voor het gemak de Express instellingen kiezen en zodoende staat alles weer zoals Microsoft het eigenlijk hebben wil.
 
Het is mede ook de datahonger van Windows 10 geweest, die mij hebben besloten terug te gaan naar Windows 8.1 Pro.
 
De privacy instellingen had ik al tijdens de installatie van de jubileumupdate weer naar mijn wens gezet.
Maar na de installatie merkte ik dat me opnieuw gevraagd werd met welk programma ik jpg en png bestanden wilde openen na een dubbelklik. Microsoft probeerde opnieuw de app Foto's te pushen, terwijl ik daarvoor al had ingesteld dat dat moest gebeuren met Windows Photo Viewer.
Ik denk dat deze instellingen (sommige standaardprogramma's en de privacy instellingen) na iedere grote update opnieuw gecontroleerd en gecorrigeerd zullen moeten worden.
Ook acht ik het niet onmogelijk dat in de toekomst sommige programma's (zoals Windows Photo Viewer) gewoon verwijderd zullen worden door een update van Windows 10.
 
Tot nog toe is er niets bekend over het verdwijnen van deze programma's. Maar ik ben het absoluut met je eens Porrelaar en het zal mij ook niet verbazen als Microsoft daartoe besluit.
 
Zo als eerder gemeld heb ik een totale clean installatie van de windows verjaardagsupdate gedaan.
Ik dacht dat je gisteren de methode van de Windows Refresh Tool had toegepast?

-Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch wel een slinkse manier van microsoft om steeds zelf de programma`s te kiezen, in plaats van de mensen dat zelf te laten doen.
Maar ik Blij na elke update de instellingen controleren.
 
Vandaag ook even die update uitgevoerd, ging eigenlijk vrij vlot, tot nu toe geen problemen, wel aan het begin gekozen voor 'aanpassen' en zo'n beetje alles wat te maken heeft met Microsoft-verbinding uitgevinkt. Ook schijfopruiming uitgevoerd en systeembestanden verwijderd; voor als ik terug wil heb ik vr het updaten een Acronis-image gemaakt. Het enige waar ik tegenaan loop: ondanks het opruimen van systeembestanden staan er nog twee mappen op de C-partitie: Windows.old en Windows10Upgrade. Vooral van die laatste map ben ik niet helemaal zeker, ik denk dat die ook weg kan, of vergis ik me nu?
 
die mogen beiden weg ...de Windows.old zal na 1 week niet meer te gebruiken zijn .
 
Thanks Emi...opgeruimd staat netjes <_<

--- Update ---

Alleen kan ik die map Windows.old niet heleml verwijderen: het enige dat er nog in zit is een map Windows, de rest is er allemaal uit. Zelfs met de tool Unlocker laat die map zich verder niet verwijderen.
 
Thanks Emi...opgeruimd staat netjes <_<

--- Update ---

Alleen kan ik die map Windows.old niet heleml verwijderen: het enige dat er nog in zit is een map Windows, de rest is er allemaal uit. Zelfs met de tool Unlocker laat die map zich verder niet verwijderen.

Dat geintje heb ik ook meegemaakt, dat de map leeg is maar windows.old blijft erin staan, wat ik heb gedaan is opgestart via veilige modus en toen kon ik de map wel verwijderen.
 
of je hernoemt deze eerst naar "Windows.old map" en je klikt deze met rechts aan om te verwijderen ..
deze komt vervolgens in je orullenbak van waar je deze dan ook kunt verwijderen.
 
Dat geintje heb ik ook meegemaakt, dat de map leeg is maar windows.old blijft erin staan, wat ik heb gedaan is opgestart via veilige modus en toen kon ik de map wel verwijderen.
Je bent me net voor....laat dat nou precies datgene zijn wat ik hier nog even als een update van m'n eigen berichtje wilde melden: in de veilige modus opstarten en toen was het zo gepiept :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan