• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen brandprogramma in Windows 10 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lezers,
Na een topic gelezen te hebben over Linux Mint en de voordelen daarvan op oude(re) computers heb ik het ISO-bestand van Linux Mint gedownload alsmede CdBurner-XP dat nog even een update meekreeg. Mijn CD/DVD-brander is een HL-DT-ST DVDRAM GSA-4082B Ata device en heeft me nog nooit in de steek gelaten (tot dit moment dan, waarbij ik wil opmerken dat ik sinds kort Windows 10 heb geinstalleerd).

Nadat ik een lege DVD in de brander leg en Cd-burner-XP begint met het met branden de ISO wordt in mum van tijd de dvd weer uitgeworpen met de onderstaande foutmelding (zie plaatje). De vraag is: Doe ik iets stoms bij de instellingen van Cd-burner-XP of is er iets anders aan de hand?

Helaas is het voor mij geen optie om e.a. op een USB-stick te zetten omdat het BIOS geen ondersteuning geeft aan opstarten vanaf USB....

De foutmelding is:

57ab1a657347e-Foutmelding.png


Wie kan me zeggen hoe ik in Windows 10 een ISO naar DVD kan branden? En moet dat via de zojuist opgehaald programma daarvoor kunnen lukken? Ik kom er eventjes niet uit.

Oh ja, ik geloof er geen steek van dat dit aan de brander ligt aangezien ik er enkele weken nog prima mee uit de voeten kon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou CD xpburner opnieuw kunnen downloaden en herinstalleren om te kijken of dit het probleem verhelpt.
 
Helaas is het voor mij geen optie om e.a. op een USB-stick te zetten omdat het BIOS geen ondersteuning geeft aan opstarten vanaf USB....
Ik zou graag weten of iemand dat kan verklaren en of het eventueel hersteld kan worden.

Anders had ik je graag LiLi aanbevolen.

-Ed
 
Ne herinstallatie werkt het nog steeds niet !
 
Heb je al eens een andere CD geprobeerd?
 
Lili is toch ook booten vanaf een usb stick? Daarin voorziet mijn bios nu net niet... Alleen dvd of harddisk.. Helaas
 
om te weten of deze pc ( laptop wellicht ) kan opstarten van af een usb stick dien de TS de volledige naam /merk /serie te vermelden van deze pc ...

--- Update ---

er zijn hier geen problemen met het branden van een Linux mint iso naar een dvd met CdBurner-Xp

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hans, gebruik een USB=stick in combinatie met Rufus.

Vanmiddag heb ik Linux Mint Sarah op mijn SSD erbij gezet, maar helaas na het installeren van de Intel MicroCode doet Sarah niks niks meer.
Dus dat wordt eventueel een nieuwe installatie via USB - ca 10 minuten voor nodig in combinatie van SSD en snel internet.

https://rufus.akeo.ie/?locale=nl_nl
 
Laatst bewerkt:
Maar het bios van allebei mijn computers ondersteunen het booten vanaf usb niet! Dat is toch een eerste vereiste wanneer je wilt booten vanaf usb ?? Of bestaat er daarvoor iets wat ik nog niet ken niet ken?
 
Nee - je zal eerst de stick als eerste moeten zetten in Boot of anders via F12 in bootmenu de stick kiezen.

In mijn Bios staat de stick nu als eerste - dus boven de Windows bootlader.
Anders kon ik niet eens van de stick opstaten.
Grub werkt wel goed nu!
 
ik denk dat de Hans gewoon een ander dvd-tje diende te gebruiken ..immers geeft de xp burner bij hem dit ook aan .
 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga ashampo proberen.

Voor Emi nog dit:
Het was ooit in 2006) een Targa, maar er zijn in de loop der tijden zoveel dingen aan veranderd dat het nu echt geen Targa meer is.

In Speccy heb ik kunnen vinden:

Processor = AMD Athlon 64 X2 5200+
Ram= 6 GB DDR2 326 mhz
Moederbord= Asustek M2N-E SLI socket AM2
DVD= HL-DT-ST- dvdram gsa 4082B Ata

Ik weet niet of je hier iets aan hebt Emi ??
 
wel ook jij kan gewoon via een usb stick opstarten ....
wellicht heb je deze optie nog niet geactiveerd in je bios ...
de onderstaande afbeelding komt dus uit de handleiding van je moederbord ... blz 96
57ab3f6c28798-Ashampoo_Snap_2016.08.10_16h49m45s_005_.png


57ab3eadcd985-Ashampoo_Snap_2016.08.10_16h45m15s_004_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ahhhh, de 1e stond altijd op CDROM en de 2e op Harddisk (ook was er nog een voor de floppy disk welke ik al eeuwen niet meer heb. In ieder geval bedankt Emi !

Abraham, ik ga jouw suggestie Rffus proberen. Niet nu ik moet straks weer weg maar morgen op mijn gemak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit had jezelf ook kunnen nazien ipv te zeggen dat je de optie niet had om te booten vanaf een usb stick !
 
Ik heb altijd naar de uitdrukking boot via USB... uitgekeken. Dat is de reden van mijn misschien wel erg domme vraag.... En misschien ook wel omdat ik al erg lang stokoude computers gebruik en daarom denk achter lopen.
 
ik gebruik hier ook nog een desktop van het jaar 2002 deze is dus 14 jaar ... en toevallig heeft deze ook een Asus moederbord namelijk de m2n-cm-dv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan