• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet explorer 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1962

Nieuw lid
Lid geworden
11 aug 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo,
Bij het starten van eerste sessie van IE11 verschijnt er bijna direct na het starten een pop-up met "Uw startpagina en zoekinstellingen kiezen ..." Ik kan dan wel kiezen tussen Microsoft instellingen en huidige instellingen, maar de Gereed button blijft grijs. Ik kom dus niet uit deze pop-up. Wel kan ik een tweede sessie van IE11 starten, en dan verschijnt er geen pop-up.
Wie kan mij helpen???
 
Ik heb de melding vandaag ook op een pc gezien. Wat je moet doen is het volgende: je moet 1 van de bolletjes die er staan aanklikken en vervolgens kan je kiezen voor gereed.

Heb zelf geprobeerd de melding te omzeilen maar dat is mij helaas niet gelukt.
 
Het vervelende is dat ik wel een bolletje kan aanklikken, maar dat de button voor gereed licht grijs blijft en dus niet reageert.
Net als "klik hier voor informatie", hier kan ik op drukken, maar er gebeurt vervolgens niets.
 
Heb je de browser al eens opnieuw gestart? En wordt het bolletje wel zwart of blijft het grijs?
 
Opnieuw opstarten van de browser en opnieuw opstarten van de PC helpt niets.
 
Wat gebeurd er als jij de startpagina al wijzig, door het op de volgende manier te doen. (tijdens de tweede sessie)

Open Internet Explorer, selecteer de knop Extra en selecteer vervolgens Internetopties.
Voer op het tabblad Algemeen onder Startpagina de URL in van de site die u als startpagina wilt instellen. U kunt meer dan n URL toevoegen, of de website toevoegen die u op dat moment bezoekt door op Huidige gebruiken te klikken. Als u meer dan n URL toevoegt, moet u elke URL op een aparte regel opgeven.
Selecteer Toepassen en vervolgens OK. De volgende keer dat u een nieuwe browsersessie of een nieuw venster opent (of de knop Startpagina selecteert), worden uw startpagina's automatisch geladen.
 
Heb ik geprobeerd, maar dit helpt niet. In de tweede sessie wel de website gewijzigd en dit neemt die ook open. Maar met een nieuwe eerste sessie is het gelijk weer mis.
 
Kan je eens een foto sturen waarin het bolletje wel zwart is maar je niet op gereed kan duwen? Kan me het namelijk echt niet voorstellen. Misschien kunnen we dan zien wat er fout gaat.
 
Probeer het volgende:

Binnen IE 11 ga naar extra dan naar internet opties vervolgens naar geavanceerd en klik op geavanceerde instellingen herstellen en daarna op opnieuw instellen.
Klik daarna op toepassen en laat daarna windows opnieuw opstarten, kijk dan of het je het wel kan veranderen.
 
Kan je eens een foto sturen waarin het bolletje wel zwart is maar je niet op gereed kan duwen? Kan me het namelijk echt niet voorstellen. Misschien kunnen we dan zien wat er fout gaat.

Mijn vader heeft exact hetzelfde problem. Het scherm is echt niet weg te krijgen. Afsluiten van die betreffende sessie van IE 11 kan alleen maar via taak beheer. Gebruik van andere browsers zoals Firefox of Safari geeft geen enkel problem. De tweede sessie van IE 11 is gewoon te gebruiken.
Ik wil nu proberen om IE11 opnieuw te installeren om te zien of dat het probleem oplost. Wel dus eerst even een andere browser geinstalleerd (Firefox) en daar alle favorites in opgeslagen ;-). Je bent dus niet de enige met dit probleem.
 
Hoi Harry en George,

Ik had dit probleem ook sinds vandaag: bij mij heeft het geholpen om de meest recente cumulatieve beveiligingsupdate van internet explorer te deinstalleren.
 
Dus is het voor vele weer het bekende update probleem.
@Saeurebomber
Alleen krijg je morgen de update weer aangeboden, nadeel van windows 10, updaten kun je niet uitzetten.
 
Update naar IE11 gedeinstalleerd. Machine draait nu op IE10 en dat werkt voor nu prima.
Ik zou nog een nieuwe versie van IE11 kunnen installeren maar daar wacht ik even mee totdat deze bug eruit is ;-).
 
Update naar IE11 gedeinstalleerd. Machine draait nu op IE10 en dat werkt voor nu prima.
Ik zou nog een nieuwe versie van IE11 kunnen installeren maar daar wacht ik even mee totdat deze bug eruit is ;-).

Vaak ligt het aan de invoegtoepassingen in IE als zaken na updates niet goed meer werken, je zou het kunnen uitproberen door ze uit te zetten, proberen en weer aan te zetten. Eventueel de invoegtoepassingen opnieuw installeren,
 
Weten jullie absoluut zeker dat het rondje zwart is? Ik kreeg dezelfde vraag heb proberen te klikken. In eerste instantie lukte dit niet tot ik precies op het rondje klikte toen ging het wel.
 
Probeer het volgende:

Binnen IE 11 ga naar extra dan naar internet opties vervolgens naar geavanceerd en klik op geavanceerde instellingen herstellen en daarna op opnieuw instellen.
Klik daarna op toepassen en laat daarna windows opnieuw opstarten, kijk dan of het je het wel kan veranderen.

Dat had ik al bij nr 9 geschreven
 
Update naar IE11 gedeinstalleerd. Machine draait nu op IE10 en dat werkt voor nu prima.
Ik zou nog een nieuwe versie van IE11 kunnen installeren maar daar wacht ik even mee totdat deze bug eruit is ;-).

Anders zou je altijd nog edge kunnen gebruiken, mocht dit weer komen.
 
De edge is sinds de anniversary update een heel stuk verbeterd en werkt best prettig ja
 
Hallo,
Bij het starten van eerste sessie van IE11 verschijnt er bijna direct na het starten een pop-up met "Uw startpagina en zoekinstellingen kiezen ..." Ik kan dan wel kiezen tussen Microsoft instellingen en huidige instellingen, maar de Gereed button blijft grijs. Ik kom dus niet uit deze pop-up. Wel kan ik een tweede sessie van IE11 starten, en dan verschijnt er geen pop-up.
Wie kan mij helpen???

Beste Harry1962,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook ik kan beide bolletjes aanklikken en 'gereed' blijft grijs.
Een tweede sessie geeft geen probleem. Heb jij het inmiddels opgelost? En zo ja, hoe?
 
Beste Harry1962,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook ik kan beide bolletjes aanklikken en 'gereed' blijft grijs.
Een tweede sessie geeft geen probleem. Heb jij het inmiddels opgelost? En zo ja, hoe?

Wil jij Explorer blijven gebruiken? anders zou je bijvoorbeeld Edge of Google chrome eens kunnen proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan