• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VMware voor Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok ik ga me er ook eens op toeleggen echter is dit voor deze avond of voor morgen moet sebiet weg .
Wat ik van die site begrijp is dat het 2de terminal command bedoeld is om de locatie van het .bundle pakket te vinden (in mijn geval in de map downloads).
Het 3de terminal command is bedoeld om de .bundle installer te activeren (en dat lukte meteen, woepi...).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De dag is nog vroeg Abe. Eerst even van de vreugde van het installeren genieten.:yahoo:
 
Ik begrijp dat de succesvolle nieuwe stap tot vreugde bij jou heeft geleid.
 
Wat ik van die site begrijp is dat het 2de terminal command bedoeld is om de locatie van het .bundle pakket te vinden (in mijn geval in de map downloads).
Het 3de terminal command is bedoeld om de .bundle installer te activeren (en dat lukte meteen, woepi...).

fijn dat het dan bij u gelukt is en waarschijnlijk dit omdat je dus de Linux op een eigen schijf heb geinstalleer ik daar een tegen heb dus een virtuele Linux via VMware en tracht dus in deze virtuele Linux nogmaals VMware te installeren om zo een Windows te draaien ...ik heb dus geen Linux geinstalleerd op een eigen schijf of als dual boot op een 2de partitie !
 
Begrepen Emi. Nu je dit zo schrijft besef ik inderdaad dat het bij jou in die setting onmogelijk is.
Dual boot heb ik ook een tijd gehad tot het fenomeen virtualisatie in beeld kwam.
In Windows was er destijds een XP-mode: is ook virtualiseren. Waarschijnlijk was dat voor mij de aanleiding om me te verdiepen.
De SSD heeft nu n Linux partitie en daarbinnen virtualiseer ik wat ik wil. Windows moest ik wel kopen.
Een gewaagde stap? absoluut niet: al vanaf elementary OS Luna (2013) wist ik dat dat voor mij de weg was.
De Pantheon desktop omgeving was de trigger: simpel/heel strak en daardoor intutief.:cool:
Vanaf dat moment kwam er rust. Geen fragmentatie, geen indexatie en gierende fans (destijds), geen AV en updaten gaat als een speer.

Natuurlijk zijn er soms problemen. Zie dit topic...
 
al bij al is het je gelukt ..
 
Hou er overigens wel rekening mee, dat de virtuele Windows in Linux wel van antivirussoftware voorzien dient te zijn.
Dat gold ook voor de virtuele XP in Windows zoals jij ook hebt gedaan.
 
Zeker, Defender doet wat het moet doen (hoop ik).
 
Redelijk goed tegenwoordig.
Alleen het updaten van de database vind ik hopeloos.
 
Nog geen gebruik gemaakt van VMware.
Doel is ook om te kijken hoe deze VM omgaat met full-screen weergave van een Linux OS.
Voor Ubuntu gerelateerde besturingssystemen vereist dat extra handelingen en daarom zoek ik tevens een goed beschreven universele tutorial.
Voor Ubuntu kun je uiteraard elke Linux distributie invullen maar dat is in dit geval niet de bedoeling.
 
Het gaat om een goed beschreven universele how-to artikel of video over het realiseren van full-screen weergave van een gevirtualiseerd Linux OS.
Welke VM men gebruikt is waarschijnlijk niet belangrijk?

--- Update ---

Kan ik hier een embedded youtube video plaatsen?

[youtube]sharedyoutubeurl[/youtube] werkt niet in een voorbeeld (of ik doe iets fout).

--- Update ---

Knop 'Insert Video' gevonden.:smile:
 
Mijn dank, Abe. Een video zegt soms meer dan woorden.

Wanneer je een Linux OS virtualiseert dan is het beeld niet full-screen: er zijn extra handelingen nodig om dat te bewerkstelligen.
Door de installatie van Guest Additions verkrijg je het beoogde resultaat. (in de video wordt VirtualBox gebruikt met Xubuntu als Linux OS).

Ik zocht een duidelijke uitleg om het terminalgebruik zo begrijpelijk mogelijk weer te geven.


VirtualBox is er voor Windows en Linux.
 
De komende tijd ga ik VMware als enige virtuele machine gebruiken na lang gexperimenteerd te hebben met VirtualBox.
De reden is dat VirtualBox in de praktijk voor sommige besturingssystemen wat steekjes laat vallen of het zelfs niet mogelijk maakt om een distributie te installeren.
Zo probeerde ik laatst Ubuntu Gnome te virtualiseren, met geen mogelijkheid was het werkend te krijgen.
VMware klaarde het klusje zonder moeite.

Op de afbeelding zie je mijn huidige besturingssysteem: Zorin OS 12

5853fe284a0ee-Schermafdruk_van_2016-12-16_15-38-24.png
 
Even een zijpaadje... Mag toch wel, Ed?
Op een ander computerforum werd Zorin OS aangeraden als vervanging voor Windows XP op computers die te oud of te zwak waren voor nieuwere versies van Windows.
Dat leek me wel wat voor mijn oude XP computer uit 2004. Daar zat slechts 1GB aan werkgeheugen in en meer kon het moederbord niet aan.
De installatie van Zorin liep al niet lekker: paar foutmeldingen. Uiteindelijk was het OS wel genstalleerd. Alle programma's werkten en ik kon er mee op internet. Enkel de HP netwerkprinter nog installeren.. En daar kreeg ik me toch een aantal lastige vragen over voorgeschoteld waar ik het antwoord niet op wist. Ik ben geen nerd en zeker geen Linux geek. Natuurlijk had ik hulp kunnen gaan vragen op een forum, maar ik vond dat het installeren van een printer niet zoveel hoofdbrekens zou mogen kosten.
Dus downloadde ik Xubuntu, brandde de iso op een schijfje en startte de pc daarvan op met de bedoeling om Zorin te vervangen door Xubuntu. Ha, deze installatie verliep vlekkeloos en de installatie van de netwerkprinter was een eitje: Printer toevoegen > Netwerkprinter... mijn printer werd direct gevonden en ik kon hem aanklikken > software installeren > Klaar! Het installeren van de netwerkprinter nam onder Xubuntu niet meer dan twee minuten in beslag.

Nu weet ik wel dat Zorin wordt aangeraden aan voormalige gebruikers van XP, omdat dit OS qua uiterlijk wat weg heeft van Windows, maar het maakt mij echt niets uit of de knop Start nu links onderaan of rechts bovenaan staat.
Wat was voor jou de reden om te kiezen voor Zorin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een zijpaadje... Mag toch wel, Ed?
Wat was voor jou de reden om te kiezen voor Zorin?
Graag zelfs.:smile:

De keuze voor Zorin is niet zozeer omdat het op Windows lijkt maar omdat het panel - of zo je wilt de taakbalk - zich gedraagt zoals in Windows.
Dat wil zeggen dat je applicaties kunt vastpinnen en dat het openen van een applicatie of browserpagina niet met een extra windowbutton in de taakbalk wordt weergegeven.
Behalve Zorin is er geen enkele Linux distributie die die mooie Windows taakbalk eigenschappen heeft toegepast.
Overigens maakt Zorin gebruik van de Gnome-3 desktop omgeving en kun je het daarom niet echt een lichtgewicht distributie noemen (de grootte van een ISO zegt weinig over snelheid of soepelheid).
Je haalt Xubuntu aan, die heeft de Xfce desktop en is veel geschikter voor oudere computers.
Tevens hebben we het hier over op Ubuntu gebaseerde besturingssystemen. De ondersteuning voor randapparatuur heeft uiteraard niet stilgestaan en mag je tegenwoordig best goed noemen.
Als ik het uiterlijk tenslotte ook meeneem dan ziet dat er goed verzorgd uit. Nautilus als bestandsbeheerder was even wennen maar is best intutief.
Alles opsommend (en in een virtuele machine getest) vond ik het tijd dat Zorin mijn opvolger zou worden van Linux Mint 18 Xfce.

--- Update ---

Nog wat aanvullingen over Zorin.
Wellicht is het een inspiratie voor anderen.:smile:

Interessant is om de site GNOME Shell Extensions te bekijken.
Daar zie je wat er genstalleerd is en wat je toe kunt voegen (gewoon het schuifje op ON zetten en je kunt installeren)
Voorheen was ik nogal gehecht aan distributies met de Xfce desktop omgeving.
Nu ik met GNOME 3 in Zorin te maken heb probeer je toch equivalenten te zoeken voor applicaties die je gewend was.
Zo heb ik OpenWeather en Internet Radio toegevoegd (in de taakbalk zichtbaar).
Het zijn volwaardige vervangers geworden voor RadioTray en My-Weather-Indicator in de Xfce desktop.

Radiostream URL's voor Internet Radio vind je hier en hier.

58442f458a77e-Schermafdruk_van_2016-12-04_15-30-41.png


584430e4a570c-Schermafdruk_van_2016-12-04_16-05-41.png
 
Wat zonde dat ik VMware niet eerder heb gebruikt. Nu het mijn enige virtualisatie applicatie is ben ik gedwongen om er mee om te gaan.
Eigenlijk ook wel logisch als je merkt dat er over VirtualBox veel meer wordt geschreven en er veel meer tutorials te bekijken zijn.
Full-screen mogelijkheid pas je aan in de systeeminstellingen van het gast-OS. Bij VirtualBox doe je dat d.m.v. de VirtualBox Guest Additions.
Aansluiting voor USB randapparatuur is een fluitje van een ent. Er wordt keurig gevraagd of je van het host-OS wilt overschakelen naar het gast-OS, simpeler kan het niet.

Verdere kennismaking en verslaggeving volgt...

Windows 10 met taakbalk kleurinstelling van Start 10 (Stardock).
Ingeplugd is een USB stick. VMware vraagt toestemming voor het gast-OS.
5856cd1b8cf93-Schermafdruk_van_2016-12-18_18-12-13.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan