• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VMware voor Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Op de site van VMware ben ik hopeloos aan het dwalen om een Linux 64-bit equivalent te zoeken voor VirtualBox.

Kan iemand mij vertellen hoe het heet en waar ik het kan vinden?
Het is bedoeld voor Xubuntu 16.04 en is dus Ubuntu gerelateerd (.deb liefst).

-Ed
 
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoel. VMware is een virtualisatie programma en virtualbox ook. Dus ze zijn hetzelfde je kan ze dus niet binnen elkaar draaien. Of bedoel je wat anders?
 
Ik merk soms wat steekjes die VirtualBox laat vallen. VMware schijnt beter te zijn (en waarschijnlijk ook een betaalversie).
Om te ervaren of het meer kwaliteit heeft wil ik graag eerst weten hoe het heet en waar het op die site te vinden is.
 
Op de site van VMware ben ik hopeloos aan het dwalen om een Linux 64-bit equivalent te zoeken voor VirtualBox.

Kan iemand mij vertellen hoe het heet en waar ik het kan vinden?
Het is bedoeld voor Xubuntu 16.04 en is dus Ubuntu gerelateerd (.deb liefst).


-Ed
Vmware workstation player is ook gratis voor Linux, zoek daar eens op, kan niet linken, die free versie werkt prima.
 
Dank heren, VMware workstation Player dus. Er staat bij: free and paid. Wanneer weet ik welke het is, want ik krijg maar n download te zien?
 
sorry ik was nog aan het zoeken en zag niet dat Abraham al het nodige gelinkt had .

--- Update ---

Dank heren, VMware workstation Player dus. Er staat bij: free and paid. Wanneer weet ik welke het is, want ik krijg maar n download te zien?

er is maar 1 download geef je de licentie in dan verkrijg je de pro versie ...geef je geen licentie in verkrijg je de gratis versie .
 
Dank Emi, onze posts kruisten elkaar.

Note: The download for VMware Player is common for both the Free and Professional versions. After installation, adding a license key licenses the product for commercial use.
 
de vraag is dus of je een licentie heb !
 
Geeft de freeware versie beperkingen waar ik rekening mee moet houden? Duur zeg, die Pro versie.
 
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoel. VMware is een virtualisatie programma en virtualbox ook. Dus ze zijn hetzelfde je kan ze dus niet binnen elkaar draaien. Of bedoel je wat anders?

hier heb je gelijk in dat je de een niet in de andere kunt draaien ...
wat wel kan is dat je de installatie folder naar een usb stick laat weg schrijven en zodoende VMware kunt gebruiken vanaf de stick op eender welke pc aangezien je de virtuele station(s) in deze map komen te staan als een single file

ook kun je VMware op een 2de interne HDD installeren indien de Windows op een SSD bevind en zodoende vrijwaar je de SSD
om dit te verwezenlijken dien je tijdens het installeren van VMware de C: te vervangen van de installatie folder naar de drive letter van je HDD bijvoorbeeld vervang je de C: door de G: **ik heb dus mijn SSD ontlast door VMware op een HDD te installeren .
57af95469ddb5-Ashampoo_Snap_2016.08.13_23h44m41s_006_.png


--- Update ---

Geeft de freeware versie beperkingen waar ik rekening mee moet houden? Duur zeg, die Pro versie.

ja de freeware heeft minder mogelijkheden ...ik had ook eerst de freeware versie ...
 
Het is een .bundle pakket. Dat wordt puzzelen...

--- Update ---

Voor de duidelijkheid: Het Linux pakket van de VMware site is een .bundle pakket en dat wil ik installeren in Xubuntu.
Was het maar een .deb pakket.
 
lees de tekst eens door in de eerdere link die ik plaatste in bericht 6 betreffende "To install VMware Player on a Linux host:" daar spreekt men dus over de bundle !
 
En dan kom je bijvoorbeeld op deze site terecht.
Een uitdaging dus om het te begrijpen. Bij VirtualBox was het een eitje.
Krijgen snappy packages dan toch een toekomst? Ik hunker naar een standaard.
 
je dient toch maar te volgen wat er vermeld word onder ""To install VMware Player on a Linux host:"" daar staat geen link waar jij naar verwijst !
 
Mijn oogjes worden zwaar. Een klus voor later!
 
het lukt hier ook niet om VMware te installeren op de Linux mint18 "Sarah"
zelfs niet via de werkwijze vermeld in de link waar ik zelf naar verwees !
 
Het is me alsnog gelukt met de info van deze site.

Hier staan beide freeware versies naast elkaar. Het vergelijken kan beginnen.
Nogmaals Windows 10 kan helaas niet want er mag maar n installatie met een retail licentie werkend zijn.
Jammer eigenlijk want ik wou deze software in VMware testen.
In VirtualBox Windows 10 werd mijn processor als niet geschikt gezien voor virtualisatie terwijl het dat uiteraard wel is.

t011ep.png
 
ok ik ga me er ook eens op toeleggen echter is dit voor deze avond of voor morgen moet sebiet weg .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan