• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

personen app

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gewaardeerd
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
1.496
Waarderingsscore
0
Hallo, ben ik weer eens. Ff rustig geweest. Nu heb ik een probleem met mijn personen app. Als ik daar op klik krijg ik melding: Deze app kan niet worden geopend. Er is een probleem opgetreden met Personen.Neem contact op met de systeembeheerder om de app te herstellen of opnieuw te installeren. Heb sfc /scannow gedaan en de uitkomst daarvan bijgesloten. Heb die log gevonden maar die is zo onnoemelijk groot en daar heb ik dan nog geen verstand van. Is er een manier om dat op te lossen? Zou er heeeeeel erg blij mee zijn.

Ik heb windows 8.1
 

Bijlagen

  • sfc__scannow.png
    sfc__scannow.png
    11,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt door een moderator:
er werden systeemfouten gevonden die dus niet hersteld konden worden ...
pas het volgende toe ...

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
Ben meteen begonnen en nu pas klaar. Heb de uitkomst bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 2016-08-14_Scan.png
    2016-08-14_Scan.png
    8,9 KB · Weergaven: 43
er word vermeld dat er fouten zijn ...daarop heb jij de opdracht " DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth " ingegeven maar ook daar op kreeg je een foutmelding 0x800f081f (er werd dus niets hersteld ) en de reden hier voor is dan ook dat de repair source ( het herstel bestand) niet meer aanwezig is en dus niet gevonden kan worden !
*ben jij weer te ijverig geweest met opruimers ?

57b0d12bf15c0-Ashampoo_Snap_2016.08.14_22h12m20s_002_.png

**wil jij dat het probleem verholpen word dien je deze pc te vernieuwen ( helaas zit er niets anders op of je dient in het bezit te zijn van een eerder aangemaakte backup welke je dan kunt terug plaatsen )


de groene regel ontbreekt in uw afbeelding en zodoende is er geen herstel geweest !
**bezie de onderste afbeelding eens in het eerder bericht !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had backups maar die waren al oud, heb ik vandaag weggegooid. Grrrrrrrrrrrr.
 
dat denk ik dus niet dat dit met een update te maken heeft ... DISM (Error 0x800f081f) and SFC (Failed to Repair)

--- Update ---

@Tineke41 bezie jij ook eens de link die ik juist geplaatst heb daar staat dus een mogelijke oplossing ( deze had ik eerder niet gezien omdat ik niet verder gelezen had ) ... het komt er op neer dat je een iso dient te mounten of een Windows dvd dient te plaatsen en vervolgens de dism.exe terug op te starten met als opdracht DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess*
let op : de letter X vervang je door de letter van je cd/dvd drive
 
Haaaaaaaaaaaaaaaa, Heb even een potje zitten janken en toen ben ik de backup die ik als laatste had gemaakt gaan herstellen. Dacht dat toen de fout al was. Nu is die klaar en wat schetst mijn verbazing ik kan de apps weer gebruiken. Ik ga nu slapen. Morgen ga ik het weer proberen.
Even een vraagje Emi. Ik zou een windows dvd moeten plaatsen. Moet ik een windows dvd hebben?
 
je zegt dat je een backup heb terug geplaatst en zodoende werkt de app " personen " weer en toch wil jij nu de hier boven genoemde opdracht uitvoeren ...!
wil jij een Windows 10 dvd dien je het media creation tool te gebruiken om deze dan aan te maken ...
je kiest dan voor de iso en als de iso aangemaakt is krijg je de vraag om deze te branden op een dvd ..
57b0e9b874b97-Ashampoo_Snap_2016.08.14_23h56m17s_004_.png
 
Als morgen nog alles werkt, doe ik natuurlijk niks meer. Maar ik werk met windows 8.1 en heb geen dvd daarvan. Ik vroeg dat voor het geval morgen weer de apps niet zijn te gebruiken. Maar ik hoop dat ik een keer geluk heb en dat morgen nog alles werkt natuurlijk. Last het wel even weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haaaaaaaa, Heb al gereageerd op vorige discussie maar zie die niet terug. Alles werkt nog, kan alle apps openen. Zal dus heel zuinig zijn op die laatste backup. Gelukkig dat ik die gemaakt had, toen nog wel alles goed was, maar ik kan me niet herinneren wat ik gedaan heb dat die fout er opeens was. Blijft deze discussie nog lang bewaard? Mocht het nog eens voorkomen dan kan ik hier dan kijken hoe ik de creation tool moet gebruiken. Bedankt voor alles.
 
Natuurlijk blijft deze discussie bestaan, net zo als al het andere hier op dit forum.

En het Media Creationtool van Microsoft dient ervoor om Windows 10 te downloaden en eventueel te installeren.
 
Haaaaaaaaaaaa Abraham, Ik heb de creation tool gebruikt om een iso bestand te maken van windows 8.1. Denk dat is nooit weg. Maar nu krijg ik een foutmelding. Weet nu niet wat ik moet doen, om bestand op dvd te krijgen.
 

Bijlagen

  • 2016-08-15_ISO_fout_.png
    2016-08-15_ISO_fout_.png
    12,8 KB · Weergaven: 45
En het Media Creationtool van Microsoft dient ervoor om Windows 10 te downloaden en eventueel te installeren.

het media creation tool dat ik door gelinkt heb aan Tineke is wel degelijk deze om de Windows 8.1 te verkrijgen .
dit kan je nagaan indien je met je muis op de toepassing ga staan namelijk komt dan er een beschrijving te voorschijn ..
zie de hier onder vermelde afbeeldingen ..
om het me gemakkelijker te maken heb ik de naam van het media creation tool wat aangepast ...

Ashampoo_Snap_2016.08.15_10h57m54s_006_.png

Ashampoo_Snap_2016.08.15_10h58m42s_008_.png

57b1863fcf3da-Ashampoo_Snap_2016.08.15_10h55m22s_005_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Juist.
Zo lang de directe download mogelijk is - is dat natuurlijk makkelijker.
 
Haaaaaaaaaaaaaaa mannen, Vandaag heb ik de hele dag alle apps kunnen downloaden en gebruiken. De rest vergeet ik vanaf nu. Ga straks weer een backup maken, dan heb ik er 2 die werken. Bedankt allebei he.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan