• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pictogrammen in taakbalk manipuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Ik gebruik een antivirus programma van een derde partij. Windows Defender gebruik ik niet en heb hem verwijderd. Voor mij is het irritant, dat het pictogram van Windows Defender toch aanwezig blijf in de taakbalk, in het gedeelte naast datum en tijd. Ik heb op allerlei manieren al geprobeerd, om het pictogram van Windows Defender verwijderd te krijgen uit de Taakbalk. Helaas tot nog toe zonder resultaat. Weet iemand een manier, om dat voor elkaar te krijgen of misschien een programmaatje waarmee dat kan. Ik zou dankbaar zijn voor een tip of suggestie om het bewuste Pictogram verwijderd te krijgen uit de taakbalk en ik hoor dat graag,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
 
Re: Pictogramman kin taakbalk manipuleren

Windows Defender permanent uitzetten
Wil je Windows Defender voor altijd uitschakelen?

Klik dan om te beginnen met de rechtermuisknop op start.
Door nu op Uitvoeren te klikken verschijnt er een klein venster in beeld.
Voer hier in het tekstvak de tekst regedit in en klik op OK.

Vanuit de Register-editor navigeer je naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\ Microsoft\Windows Defender.
Klik nu in de menubalk achtereenvolgens op Bewerken > Nieuw en DWORD (32-bits)-waarde.
Klik vervolgens in het rechterpaneel met rechts op de nieuwe waarde en selecteer de optie Naam wijzigen.
Geef de waarde de naam DisableAntiSpyware.
Klik nogmaals met de rechtermuisknop op de waarde en kies voor Aanpassen.
Door de Waardegegevens op 1 te zetten en op OK te klikken, schakel je Windows Defender op permanente basis uit:

--- Update ---

je zegt ik heb hem verwijderd ...
wel dit is een standaard meegeleverd onderdeel van de Windows 10 en verwijderen kan dus niet ...uitschakelen kan dus wel .
 
Normaal zou je het pictogram van Windows Defender niet mogen zien, wanneer je zelf een antivirusprogramma hebt genstalleerd. Jij ergert je aan dat pictogram en vraagt je af of je zelf kunt bepalen welke pictogrammen er in het rechter gedeelte van de taakbalk (= het systeemvak) getoond worden. Die mogelijkheid bestaat:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk en kies dan Instellingen.

57b1965075c88-taakbalk_instellingen.png


In het venster dat dan opent scrol je iets naar beneden. Onder Systeemvak klik je op 'Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven'.

57b197f8ed9fb-selecteren.png


Wacht even totdat de lijst geladen is. Zoek dan in die lijst Windows Defender en zet het schuifje achter Defender op Uit.

57b1972ab8956-Defender_staat_uit.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat doe je dus anders, start taakbeheer op en ga naar het tabje opstarten en klik met je rechtermuisknop op defender en klik dan op uitschakelen
 
Ik heb alle gesuggereerde oplossingen geprobeerd en kan melden dat de methode van Pdexie heeft gewerkt, mijn hartelijke dank voor iedereen en speciaal voor Pdexie, die een werkende oplossing wist waar ik al lang naar op zoek was.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
Weert
 
Geen dank graag gedaan, maar fijn dat je het hier terug gekoppeld hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan