• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Malware: deskgenie_289.001.007.apk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ger1ncf

Nieuw lid
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Door Malwarebytes is op mijn Samsung tablet malware gedetecteerd onder de naam: Android/Trojan.Downloader.Agent.CZ. Deze bevindt zich in de root directory 3C06-B026(storage/extSdCard/Download/deskgenie_289.001.007.apk). Malwarebytes vraagt deze root directory te selecteren om de malware te kunnen verwijderen. Echter: selecteren is niet mogelijk. Tevens staat er een pictogram voor van het robotje dat door Android wordt gebruikt bij het upgraden van het besturingssysteem. Vraag: kan ik deze malware verwijderen zonder daarmee een essentieel onderdeel van het upgradingssysteem te vernietigen? Zo ja, hoe kan ik deze alsnog selecteren voor Malwarebytes.
 
Scan anders ook eens met 360 security en kasparsky uit de play store, kijken of die ook iets vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Smartphones en tablets.
 
Ik heb zomaar eens het idee dat het hier om een fake melding gaat daar deze mappen in een toestel met de standaard software niet toegankelijk zijn.
 
Ook Avira detecteert de 'deskgenie'. Als ik deze door Avira wil laten verwijderen krijg ik de boodschap: "het bestand bestaat niet meer of is niet toegankelijk." Met name het laatste baart mij enige zorg.
 
Mocht het niet helpen, door de cache te legen, zou je er eens over kunnen nadenken om de telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten.
Onthoud wel dat alle bestanden op de telefoon dan weg zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan