• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Partities op SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb in verleden mijn HD naar SSD overgezet, kijk via Aomei naar mijn schijf en zie dat op de SSD schijf 4 partities staan, mag en kan ik deze laatste 2 verwijderen, weet niet hoe deze daar gekomen zijn maar de grootste van de 2 staat er 323 mb in gebruik, volgens schijfbeheer is dit een herstelpartitie, hoe komt die daar?
 
Gewoon lekker zo laten of eten ze brood?
Partities zijn door W10 dan erop gezet en niet voor niets vermoed ik.
 
Ik zou hier in elk geval een afbeelding van schijfbeheer posten, dat geeft altijd verheldering.
Ik zou nog niets verwijderen, want op die herstelpartitie zal wel je fabrieksinstallatie staan. Die andere partitie zou de reserveruimte (over provisioning) van je SSD kunnen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op mijn testpc deze partities verwijderd en alles bleef gewoon werken (en nog steeds). Ik veronderstel dat die partities iets te maken hebben met de installatie van W10, met na installatie geen toegevoegde waarde meer. Anderzijds op mijn 2 werk pc's laat ik ze toch maar staan. Net zoals Lange Pier al zei: nier paranode zijn en gewoon laten staan, ze zijn echt klein in omvang en in een beheerprogramma la verkenner zie je ze toch niet.
 
Ik heb even naar die herstel partitie gekeken. De naam zorgt een beetje voor verwarring. Het is niet d herstelpartitie om je computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar een herstel partitie voor als Windows niet meer wil opstarten. Hij bevat WindowsPE. Blijkbaar een uitgeklede Windows versie om elementaire hersteloperaties te kunnen uitvoeren. Veel herstel CD/DVD's bevatten zo'n aangepaste versie.
Je kunt hem dus wissen zonder er iets van te merken, maar zorg dan wel dat je een USB/CD versie hebt. Anders zeker laten staan.
 
Bij een UEFI bios worden meerdere kleine partitie's aangemaakt, kan dus ook bij U zijn. Niet verwijderen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan