• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows sleutel gelekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Hier wordt er gemeld dat de belangrijke Windows sleutel, de golden key is gelekt. Zelf weet ik het niet zeker daar belangrijke kanalen als Tweakers.net er niets over melden. Maar elders kom je ze wel tegen.
 
Wat is er nu precies aan de hand.
Windows 10 Redstone heeft als klein probleem dat Secure Boot is uitgeschakeld omwille dat Microsoft medewerkers zelf makkelijker erin konden komen.
En Microsoft heet om redenen onbekend dat niet gerepareerd en er komt dus nog een patch die Secure Boot gaat repareren.

In hoeverre dat ontwikkelteam nu gehackt is of niet is mij niet bekend, maar wat MS heeft gedaan wordt wel gezien als een beveiligingsprobleem.
 
Dat is het ook zeker. De vraag is nu nog in hoeverre ze het lek kunnen dichten.
 
Ik vermoed dat dit de problemen bij AlfaMale heeft veroorzaakt.
Belangrijk om te weten is ook of hij een officile Windows 10 gebruikt of een aangepaste versie.
 
Versie is officieel maar geupdate naar jubileumversie...Ik wil die win 10 niet,nooit fan van geweest,wil terug de win 7...Die krijg ik ook al niet geinstalleerd die win 7
(gedownl vd nieuwsgroepen)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan