• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bios w8woord vergeten toshiba sattelite

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Ben het w8woord vergeten,laptop staat al tijdje op zolder.
Heb alles al geprobeerd,Normaalgezien is het standaard w8woord TOSHIBA als je het vergeten bent maar werkt niet.
Hiren's boot cd werkt ook niet.
Nu kan ik erin via een bepaald progje,maar nu is mijn vraag of ik dat paswoord kan veranderen/wegdoen/resetten terwijl ik in windows 8 zit!?
 
Trek de batterij uit de laptop en haal de batterij van het moederbord wacht 2 minuten en start de laptop opnieuw op. Dan is de bios gereset ook het wachtwoord.
 
Heb de battery er 24 uur uitgelaten,werkt ook niet....Heb zitten zoeken naar 2 gesoldeerde puntjes die je moet kortsluiten maar er zijn er zoveel,de ene site zegt dat er xxx naast de puntjes staat de andere B500 of zoiets,zal van model tot model afhangen...zit dus vast,heb me gek gegoogled.

--- Update ---

Heb de battery er 24 uur uitgelaten,werkt ook niet....Heb zitten zoeken naar 2 gesoldeerde puntjes die je moet kortsluiten maar er zijn er zoveel,de ene site zegt dat er xxx naast de puntjes staat de andere B500 of zoiets,zal van model tot model afhangen...zit dus vast,heb me gek gegoogled.
 
De eerste optie had je al geprobeerd, maar jij schrijft het in jou bericht allemaal met hoofdletter, heb je dit ook met 1 hoofdletter ingevoerd?
De tweede optie zou je ook nog eens kunnen proberen. (zoals hier onder beschreven)

Een voorbeeld van een Toshiba backdoor wachtwoord is , niet verwonderlijk , " Toshiba . " Als het BIOS wordt u gevraagd een wachtwoord in te voeren , kan het invoeren van " Toshiba " kunt u toegang tot uw pc en de oude BIOS- wachtwoord te wissen . Een andere optie is om de linker toets ' Shift ' ingedrukt te houden tijdens het opstarten .
 
wat aarie25 vermeld betreffende het ingedrukt houden van de Shift key tijdens het opstarten om het bios paswoord te omzeilen klopt maar dit geeft je geen mogelijkheid het te verwijderen ... het laat je wel toe om het besturingssysteem op te starten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan