• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gewaardeerd
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
1.496
Waarderingsscore
0
Hallo, Vanmorgen wilde ik iets ophalen van mijn harde schijf (I: ) en krijg ik een melding zoals bijgesloten ping laat zien. Ben ik nu alles kwijt van mijn I:/schijf?
 

Bijlagen

  • 2016-08-21_Schijf_I.png
    2016-08-21_Schijf_I.png
    7,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt door een moderator:
rechts klik op deze schijf kies extra en doe een schijf controle ....
ook Crystaldiskinfo kan gedraaid worden om na te gaan of de schijf overleden is...
 
ik zie schijfcontrole niet staan, wel repareer schijf.

--- Update ---

ik zie schijfcontrole niet staan, wel repareer schijf.


Is Crystaldiskinfo een programmaatje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry .. rechts klik op deze schijf kies "eigenschappen" klik verder op "extra" en doe een schijf controle ....
en ja Crystaldiskinfo is een programma dat je dient te draaien
 
Als ik die schijfcontrole wil doen krijg ik melding dat dat niet kan omdat er geen toegang tot de schijf is. Als ik daar op hardware klik zie ik daar de seagate expansion SCSI disk device wel staan. Als ik daar op eigenschappen klik zie ik wat op de bijgesloten .png staat.
 

Bijlagen

  • 2016-08-21_Seagate.png
    2016-08-21_Seagate.png
    18,6 KB · Weergaven: 37
wat krijg je te zien indien je gewoon de eigenschappen van deze externe schijf opvraagt !

--- Update ---

dus rechtsklik op de schijf > eigenschappen
 
Zie op de plek waar eerst (I: Seagate device stond nu lokale schijf staan.
 
plaats eens een afbeelding ...
 
Hierbij de .png
 

Bijlagen

  • 2016-08-21_Deze_PC.png
    2016-08-21_Deze_PC.png
    46,2 KB · Weergaven: 35
rechts klik op de externe schijf en kies eigenschappen daarvan plaats je een afbeelding ...
 
Emi voorheen stond er bij (I:/ seagate device nu staat er bij I: lokale schijf. Heb dus op lokale schijf I:\ geklikt eigenschappen en dan krijg ik te zien wat op .png staat.
 

Bijlagen

  • 2016-08-21_Eigenschappen.png
    2016-08-21_Eigenschappen.png
    16,7 KB · Weergaven: 32
denkelijk is dit een Raw indeling geworden ....
je kunt eens proberen met los te koppelen en vervolgens weer aan te sluiten maar denk dat dit niets zal veranderen ...
vermoedelijk dien je deze externe schijf te formateren wil je deze kunnen gebruiken .
 
maar dan ben ik de inhoud kwijt?
 
ja maar nu ook Windows kan niet met een Raw indeling...
indien je de schijf nu formateer en er niets anders meedoet dan kun je vermits je nog een andere externe schijf heb de bestanden terug halen door deze schijf I te scannen met een recovery tool zoals de pc inspector .
belangrijk is dat je de gevonden bestanden naar een andere media laat wegschrijven ...
 
Hier snap ik niks van. laat ik dan maar doen in de winkel waar ik die gehaald heb. Ik was nog even naar configuratiescherm gegaan. Daar naar apparaatbeheer en dan naar schijfstations. Daar staat de seagate nog wel bij, zie .png . als ik dan daar naar eigenschappen ga staat er bij algemeen deze png Oeps nu weet ik niet of de 2e png wordt bijgesloten.

--- Update ---

Hier nog een .png
 

Bijlagen

  • 2016-08-21_Config.scherm.png
    2016-08-21_Config.scherm.png
    17,4 KB · Weergaven: 26
  • 2016-08-21_Config.scherm_001.png
    2016-08-21_Config.scherm_001.png
    36,5 KB · Weergaven: 24
jij dient gewoon eens de usb stekker los te halen en deze daarna weer aan te sluiten (desnoods op een andere plaats) ..
kan immers zijn dat de schijf dan via de verkenner wel weer te gebruiken is maar vrees ervoor ...
mijn vrees is dat deze schijf met een bewerking bezig was en dat jij of deze heb losgetrokken of dat jij de pc heb uitgezet waardoor deze nu dus een RAW indeling heeft gekregen .
 
Heb de stekker er al een paar keer uitgehaald en weer er in. Heb dat crystaldiskinfo geinstalleerd en gedraaid en daar stond inderdaad dat het een raw indeling was. Dus ga morgen even naar de winkel. Hoop dat die het kunnen herstellen. Bedankt voor de moeite Emi.
 
de enige optie is om de schijf te formateren ... dit zullen die van de Winkel je ook meedelen .

--- Update ---

eerder denk ik dat ze u trachten te overhalen om gewoon een nieuwe te kopen .... laat je niets wijs maken .
 
Zal proberen niet overstag te gaan, maar ik ben geen held.

Nog even iets anders. Iedere keer als ik een bericht heb getypt moet ik directe mailnotificatie weer inschakelen. Ik kijk op goed geluk of jullie al gereageerd hebben.
 
ik heb hier de mailnotificatie nooit aanstaan ... vind het zelfs vervelend als ik hieromtrent steeds een mail moest krijgen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan