• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

smartphone alarm-app

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter rr

Nieuw lid
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
27
Waarderingsscore
0
L S,
kan iemand in dit forum wat meer informatie geven over mogelijkheden om op de smartphone met gps (binnen bereikcondities uiteraard) een noodalarm-functie, mogelijk compatibel met 112, aan te geven ? Ik doel hiermee eigenlijk vooral op panieksituaties (bijv. ongeluk in het donker op onbekende lokatie e d ) waarbij niet verwacht kan worden dat men de gps opstart en de lokatie doorgeeft. De Indiase overheid stelt zoiets per 1-1-2017 verplicht op nieuwe smartphones (Olaf v Miltenburg 26/4 j l) , verder schijnt er een Eco112 app te zijn die dit ongeveer bewerkstelligt en ook de fa Tensing werkt aan een What3words meldsysteem. Vooral voor senioren en gehandicapten met een riskante aandoening lijkt dit een welkome, soms mogelijk levensreddende, oplossing.
M v g
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er zelf niet mee bekent, maar hij is wel via de playstore te krijgen -> https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.mobilemed.echo112
De link hier boven is wel in de engels en heeft minimaal Android 4.0 nodig.
Maar het lijkt mij wel een goede app te zijn voor mensen die het nodig hebben.

Hallo Aarie,
bedankt voor je reactie, de mijne hier is door lange afwezigheid helaas fors laat.
In elk geval heb je er te waarderen aandacht aan besteed, en dat is meer dan de weinig zeggende reacties van SeniorWeb en HCC die ik op dezelfde vraag kreeg , en waarvan ik gezien de doelgroep toch meer had verwacht. Nu weet ik niet of je die app nog hebt uitgetest [of laten uittesten], ik heb zelf verder nog niet nagegaan of er nadere ontwikkelingen zijn.
Mocht jij nog wel meer weten, dan graag
m v g
 
Ik heb het zelf niet getest, maar als je iets uit de Playstore haalt, zijn een paar dingen goed om naar te kijken.
Dat is hoeveel keer iets is gedownload, hoeveel sterren een app als beoordeling heeft en wat de reacties zijn van mensen.
Als je nu kijkt in de playstore dan zie je dat het 100,000 keer is gedownload, 4,3 punten van de 5 heeft en door 802 mensen is beoordeeld.
Waarvan 519 mensen 5 sterren geven en 145 mensen 4 sterrengeven, dus lijkt het mij een prima app.
 
Hallo ? , inderdaad lijkt je suggestie een goede aanbeveling. Ik heb inmiddels ook iets verder gekeken en zie bijvoorbeeld
: http://helpapp.nl/app en ook http://helpapp.nl/faq [klik daar bv op Moet gps aan ...] en http://www.helpbijnood.nl/uitleg.php
Er zijn gelukkig ook meer tijdschriftsites e d die er aandacht aan besteden. Ook die apps lijken bruikbaarvoor diverse noodgevallen.
Belangrijk lijkt mij dat tijdens de oproep GPS geactiveerd wordt en dit blijft onduidelijk zonder praktijktest.- bij de app Help bij nood staat expliciet dat bij de iPhone de gps automatisch wordt geactiveerd en bij Android men dit zelf moet doen [wat in echte panieksituaties niet echt handig is]. Ik hoop maar dat enig forum of instanties als consumentenbond, EHBO e d het de moeite waard vinden dit soort apps grondig tegen het licht te houden.
 
Wat jij zegt klopt volgens mij niet helemaal -> bij de app Help bij nood staat expliciet dat bij de iPhone de gps automatisch wordt geactiveerd en bij Android men dit zelf moet doen.
Want ik lees in jou eerste link, dat het werkt voor zowel Apple als Android, ik kan nergens vinden dat je bij Android het zelf moet aan zetten.
Zou ook raar zijn, dat het bij de ene merk wel werkt en bij een ander niet.
Ja dat zouden goede apps kunnen zijn om eens te testen op hun werking.
 
Wat jij zegt klopt volgens mij niet helemaal -> bij de app Help bij nood staat expliciet dat bij de iPhone de gps automatisch wordt geactiveerd en bij Android men dit zelf moet doen.
Want ik lees in jou eerste link, dat het werkt voor zowel Apple als Android, ik kan nergens vinden dat je bij Android het zelf moet aan zetten.
Zou ook raar zijn, dat het bij de ene merk wel werkt en bij een ander niet.
Ja dat zouden goede apps kunnen zijn om eens te testen op hun werking.

Dag Aarie, nog wat laatste commentaar. Onder de FAQs bij http://helpapp.nl/faq [klik daar bv op Moet gps aan ...] zie ik toch dit staan , laatste zin "
"Moet**GPS**aan**blijven**staan**om**de**HELP!**app**te**gebruiken?
Nee, dit is niet nodig. De HELP! app maakt gebruik van de zendmasten van je telecomprovider om je locatie te bepalen. Dit wordt constant gedaan, het systeem moet immers weten of jij in de buurt bent van een noodsituatie. De iPhone geeft hierbij bovenaan een pijl-icoon weer, dit betekent echter niet dat GPS wordt Waarom**ontvang**ik**alarms**die**kilometers**van**mij**verwijderd**zijn?**gebruikt.
Als je alarm slaat of een alarm ontvangt wordt bij de iPhone GPS automatisch ingeschakeld, bij Android telefoons wordt je erop geattendeerd dat je dit zelf moet doen. "

Overigens zal ik de testvraag van de week nog neerleggen bij de Consumentenbond en SeniorNet - weet jij evt nog een andere ingang ?
 
Hallo Peter,

Oke dus bij Android moet je het toch zelf inschakelen, nu is dat gelukkig een kleine moeite.
Even het scherm naar onderen vegen en dan aanzetten.
Nee ik zou verder geen ingang weten, hoe je nog verder kunt aanpakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan