• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Het besturingssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingervdw

Nieuw lid
Lid geworden
23 aug 2016
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Ik heb een laptop met Windows 10, en heb wel vaker problemen sinds ik windows 10 heb. Vanmiddag kon ik niet via het Windows-ruitje linksonder naar de startpagina met de app-tegeltjes komen. Vervelend. Maar ik kon de belangrijkste programma's, zoals Word en Excel, nog wel openen door via Verkenner een bestaand Word/Excel document te openen en van daaruit een nieuw document aan te maken. Omdat het Windows-ruitje niet werkte, kon ik ook niet via de normale uitknop linksonder mijn computer uitzetten. Ik heb hem dan ook met de aan/uitknop van het toetsenbord moeten uitzetten.

Toen ik hem daarna weer aanzette, kon ik wel via het Windowsruitje linksonder naar de startpagina met app-tegels komen. Maar als ik Word aanklik, of Excel, dan krijg ik de melding:
"Het besturingssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren"

Ik heb mijn computer sindsdien nog een paar keer aan- en uitgezet, maar deze melding blijft.

Wat kan ik doen? Ik heb mijn laptop nodig voor mijn werk, en gebruik daarbij voornamelijk Word...
 
Het lijkt hier te gaan om een probleem met Office. Zou je kunnen vermelden welke versie van Office je op dit moment in gebruik hebt?
 
verwijder de Office en installeer deze opnieuw na een heropstarten van de pc ...
*je dient er wel op te letten dat je dus eerst de licentie noteert van deze Office voordat je deze gaat verwijderen ..
ook gebruik je best het Office verwijder tool zodat ook de register vermeldingen verwijderd worden ..aangezien je nergens vermeld welke Office jij gebruikt dien je zelf hier naar opzoek te gaan .
 
Probeer nu eerst het volgende: Via rechtsklik op de Startknop Configuratiescherm Programma's en onderdelen
Klik op Microsoft Office en kies voor Wijzigen.
In het Microsoft Office scherm kies je dan voor Reparatie.
 
gebruik dan dit tool om de office te verwijderen ... noteer wel je licentie ..



probeer eerst de optie van Abraham
 
Laatst bewerkt door een moderator:
verwijder de Office en installeer deze opnieuw na een heropstarten van de pc ...
*je dient er wel op te letten dat je dus eerst de licentie noteert van deze Office voordat je deze gaat verwijderen ..
ook gebruik je best het Office verwijder tool zodat ook de register vermeldingen verwijderd worden ..aangezien je nergens vermeld welke Office jij gebruikt dien je zelf hier naar opzoek te gaan .


Bedankt voor je reactie!
1. Zou het niet eerder gaan om Windows dat niet functioneert? Daar heb ik ook andere problemen mee, zoals ik al mailde.
2. Als het echt Office is dat het probleem geeft, hoe pak ik dat aan:
- waar vind ik licentienummer?
- Waar vind ik de office verwijder tool? Ik heb Office 2013.
- Hoe installeer ik het dan weer opnieuw? Ik heb geen zin op het opnieuw te moeten betalen. Het was al duur genoeg. En aangezien mijn computer al vaker kuren heeft is het de vraag of ik er nog in moet investeren.

Dank alvast!
 
je vermeld dat de start button links onder in de hoek het soms laat afweten ... zijn er nog andere zaken die het laten afweten want als dit enkel de start button is dan is dit nog te herstellen later komt dit aan bod ...als jij eerst dit wilt afhandelen gaan we hier mee verder !
 
Ja! Ik denk dat onze berichten elkaar gekruist hebben. Dank voor de snelle reactie! Ik ga het nu proberen.

--- Update ---

Het is gelukt! Microsoft Office doet het weer! Hartelijk dank voor de tip!:)

--- Update ---

je vermeld dat de start button links onder in de hoek het soms laat afweten ... zijn er nog andere zaken die het laten afweten want als dit enkel de start button is dan is dit nog te herstellen later komt dit aan bod ...als jij eerst dit wilt afhandelen gaan we hier mee verder !

Het gaat inderdaad om de startbutton. En dus ook de knop om hem uit te zetten. Maar ook de optie om van bureaublad naar de pagina met app-tegels te gaan is dan weg.
Op dit moment werkt het gewoon, dus ik weet niet of er nu actie nodig is. Maar ik hoor graag wat ik zou kunnen doen als het weer gebeurt. Veel dank alvast!
 
Doe in elk geval eens een scan naar Malware.
 
Het gaat inderdaad om de startbutton.
En dus ook de knop om hem uit te zetten.
Maar ook de optie om van bureaublad naar de pagina met app-tegels te gaan is dan weg.

Op dit moment werkt het gewoon, dus ik weet niet of er nu actie nodig is.
Maar ik hoor graag wat ik zou kunnen doen als het weer gebeurt.
Veel dank alvast!

de regel in je citaat dat begrijp ik niet ... of bedoel je dat het je niet lukt om naar de store te gaan !
m.a.w. er is meer aan de hand dan enkel de start button die het soms laat afwezen ...
dit is te herstellen via een opdrachtprompt (administrator)
 
de regel in je citaat dat begrijp ik niet ... of bedoel je dat het je niet lukt om naar de store te gaan !
m.a.w. er is meer aan de hand dan enkel de start button die het soms laat afwezen ...
dit is te herstellen via een opdrachtprompt (administrator)

Het is weer zo ver. Mijn start button doet het niet. Al dagen. Dat wil zeggen dat er helemaal niets gebeurt, als ik met mijn linkermuisknop op het windows-ruitje klik, linksonder. Geen aan/uitknop (maar ik zet mijn computer nu uit door er met mijn rechtermuisknop op te klikken, dan verschijnt wel een optie 'afsluiten of afmelden'.) Maar ik krijg ook geen startscherm met alle app-tegeltjes. Ik krijg alleen het bureaublad, maar daarop staan een hoop programma's (helaas) niet vermeld, zoals Word en Excel. Ik kan nu alleen een nieuw Wordbestand aanmaken door eerst naar Verkenner te gaan, daar een oud Wordbestand te openen, en vanuit dit bestaande bestand een nieuw Wordbestand aan te maken. Beetje irritant, maar in elk geval kan ik de belangrijkste via een omweg nog wel doen.

Je zegt dat het via een opdrachtprompt is te herstellen. Wat bedoel je precies? En hoe gaat dat in zijn werk?
 
ik bedoelde het volgende ...
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
ik bedoelde het volgende ...
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

Beste Emi,
Dank voor je reactie, maar dit gaat echt boven mijn pet. Het begint al bij de eerste zin: "start een opdrachtprompt op als administrator". ????? geen idee hoe ik dat moet doen. Daar houdt het dus al op voor mij.
Ook de rest ziet er angstwekkend uit voor mij. Want stel dat ik in die opdrachtprompt zou belanden, dan weet ik helaas ook niet hoe ik het moet afsluiten en mijn systeem zou moeten herstarten. Ik ben bang dat ik meer kapot maak dan dat ik 'restore'. En op dit moment kan ik in elk geval nog werken op mijn computer.
 
Ik ga je vooruit helpen.

klik op start en typ CMD. Er komt dan opdrachtprompt te staan. Daar kan je met de rechtermuisknop op klikken. Vervolgens kies je "Als administrator uitvoeren". Klik ja in de volgende melding.

lees de handleiding vervolgens verder.

Afsluiten doe je met het kruisje wat je rechts bovenaan vind. Dan is het zwarte venster weg en kan je de pc herstarten zoals je dat gewend bent. (gewoon start klikken en dan niet afsluiten maar opnieuw opstarten kiezen.)
 
Toen ik zocht op dit probleem in het Nederlands kwam dit als eerste resultaat naar boven. Ik mis alleen de oplossing. Ik liep vandaag ook tegen dit probleem aan en heb het op kunnen lossen door het verwijderen van Norton Internet Security.
 
Dit topic is van een jaar geleden zou je een nieuw topic aan willen maken met deze vraag. Dat is duidelijker.

Daarnaast is het ongewenst om op zulke oude topics te reageren.

Deze gaat op slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan