• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

outlook 2010 kan het .ost bestand niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronkrabben

Ron (natuur moet je zien)
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
422
Waarderingsscore
0
Zodra outlook 2010 wordt gestart volgt er de melding dat de standaart mappen niet geopend kunnen worden.eerst een verbinding met microsoft exchange plaats moet vinden om het ost bestand te kunnen lezen, als ik daar naar toe ga kan ik nergens iets vinden wat mij hiermee verder helpt
 
Wat heb jij verandert in jouw computer - of moet deze inderdaad verbinding maken met een.
Heb jij bijvoorbeeld jouw map Documenten verplaatst naar een andere lokatie?
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet dat ik weet, ik heb alleen de laptop naar een eerder herstelpunt gezet vanwege deze foutmelding maar heeft niet geholpen.
 
Start nu eerst verkenner op en klik dan C:\ open.
Rechtsboven in zoekveld typ je Outlook.pst en geef je Enter.

Is de locatie gevonden, noteer die dan bijv. in Kladblok.

Start nu Outllook en klik linksboven op Bestand.
Standaard opent Info al en rechts zie jij accountinstllingen, klik nu de knop liks ervan en vervolgens op de melding daaronder.
Er opent nu een kleiner venster met daarin jouw e-mailadres.
Klik nu in dat vester op de tab Gegevensbestanden - daar staat vermeld waar dat Outlook.pst bestand volgens Outlook moet staan.

is de lokatie om onbekende redenen verandert, klik dan op toevoegen en plak de nieuwe lokatie daain.
Stel de nieuwe locatie als standaard in en verwijder dan de oude locatie.
 
Het pst bestand wordt niet gevonden, we een 3 tal oude backup en een migrate bestand uit 2011

--- Update ---

Outlook kan niet worden gestart
 
Dan heeft iemand het outlook.pst verwijderd.
Zit het ook niet meer in de pullenmand?
 
Helaas is de prullemand hartstikke leeg, is er een herstel mogelijk?
 
Jammer genoeg niet.
Normaal vanaf Office 2010 staat bij een nieuwe installatie Outlook.pst in de map Outlook in de map Mijn documenten.
 
Het schoot mij te binnen dat we gisteren met het microsoft account moesten aanmelden, dat was voorheen niet het geval en daarom heb ik het lokale account weer te gebruiken.
Ik heb net de synchronisatie tussen lokaal en microsoft ingesteld en outlook kon weer bij bij Exchange we kunnen nog niet verzenden en ontvangen vanwege de melding bewerking is mislukt kode 0x80004005 de server is offline. 0x80040126 server offline
dit moet nog opgelost worden
 
Kan je het bestand ook niet vinden als je deze gewoon via de accountinstellingen in Outlook probeert te openen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan