• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Leeftijd omrekenen in jaartal (php/mysql)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Ik wil een leeftijdsschema maken dat zich jaarlijks vanzelf aanpast. Hiervoor heb ik in mijn mysql een tabel gemaakt met de kolommen "groep" en "leeftijd". De ingevulde leeftijden matchen dus met de leeftijd die iemand in een bepaalde groep heeft.

Op de website wil ik achter elke groep echter niet alleen de leeftijd neerzetten, maar ook het geboortejaar. Dat getal is dus elk jaar anders. Hoe kan ik dat geboortejaar laten uitrekenen op basis van de leeftijd die in de database is vastgelegd?

Online vind ik wel heel veel over het omrekenen van een geboortejaar naar een leeftijd, maar ik wil het juist andersom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met PHP zou ik de leeftijd in jaren aftrekken van het huidige jaartal:

<?php
echo date('Y') - $leeftijd;
?>

Je moet dan wel zorgen dat de leeftijd altijd up2date is! Dat is lastig en daarom gebruiken de meeste websites de geboortedatum, die is altijd hetzelfde nl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan