• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet verbinding word steeds verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Sinds een dag of twee heb ik last dat mijn internet verbinding steeds word verbroken tijdens het surfen.
Ik zie dan onderin een geel driehoekje en kort daarna een rood kruisje.
Als ik even wacht dan is dat weer weg en heb ik weer verbinding.
Dit alles gebeurt trouwens ook als ik geen internet open hen staan.
Ook mijn telefoon verliest op dat moment Wi-Fi.
Weet iemand wat dit kan zijn.
Alvast bedankt
 
aangezien het ook op je telefoon gebeurt moet je eerder aan de modem gaan denken ...het kan dat deze soms zijn verbinding verliest !
dit kun je door je provider laten nagaan ... of het ligt aan de lijn (bekabeling van de provider tot bij u) of het ligt aan de modem en in dit laatste geval dient deze dan vervangen te worden !
 
Reset de modem door in het resetgaatje een pinnetje te duwen totdat de leds gaan knipperen.
 
Oftewel modem even van de stroom halen (echt uittrekken), tot 20 tellen en terug insteken. Enkele minuten wachten en kijken of de verbinding terug OK is.
Is allemaal een beetje afhankelijk van je provider. De modem kan al wel eens stuk gaan en dan kan je (meestal) gratis een nieuwer model ophalen. Welke provider heb je?
 
Oftewel modem even van de stroom halen (echt uittrekken), tot 20 tellen en terug insteken. Enkele minuten wachten en kijken of de verbinding terug OK is.
Is allemaal een beetje afhankelijk van je provider. De modem kan al wel eens stuk gaan en dan kan je (meestal) gratis een nieuwer model ophalen. Welke provider heb je?

Nee dat is dus geen hard reset, net als wat Abraham54 al zei, pinnetje in reset gaatje stoppen en zeker 5 sec ingedrukt houden.
 
De modem twee minuten van de stroom halen kaan de problemen oplossen; de resetmethode hersteld ook de DNS instellingen in de modem.
 
Ik heb de stroom er 30 minuten af gehad maar helaas zonder resultaat.
Ik zal ook strak nog een keer resetten zoals abraham zei.
Ander morgen even ziggo bellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik verlies de verbinding op de pc die zit met een kabel aangesloten.
En dan is ook automatisch de wifi weg
 
Oke dat werkt dus ook niet.
Had je het modem al gereset zoals Abraham zei?
Je zou Ziggo eens kunnen bellen, die kunnen het modem uitlezen en zien of hij kapot is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de verbreking op alle apparaten die je gebruikt? Anders moet je even naar het apparaat zelf kijken. Dan kan je bijvoorbeeld eerst eens een Winsock reset uitvoeren.
 
De verbinding word inderdaad verbroken op alle apparaten.
Het is een motorola surfboard sb5100 modem.
Er zit verder geen reset knopje op of iets waar een paperclip in kan.
Ik heb ook al ziggo gebeld en hij zei " zo dat is een oudje u krijgt meteen een nieuwe modem toegestuurd"
 
Ziggo is jouw provider en hoe lang heb jij die modem al?
En welk abonnement bij Ziggo heb jij - want dat ding is antiek!
 
Inderdaad antiek. Even gezocht op het internet Compatible with Windows 95, 98, 2000, Me, NT, XP, Mac OS, Linux, and UNIX
 
mooi he .
ik heb hem al vanaf 2005.
 
Contact opnemen met Ziggo dat je mede dankzij de modem niet eens hun langzaamste verbinddingssnelheid kan halen omdat de modem maximaal 38mbps aankan en dat de modem niet goed meer fuctioneert.

Als je Alles-in-1 hebt, bel je gratis daarvoor naar 1200
 
Hemel lief, dit is nu dus een perfect voorbeeld van een slapende klant.
Oke als het werkt waarom zou je vernieuwen, maar met dat modem ben je Fred Flintstone
 
Alles is al geregeld en het nieuwe modem komt er aan.
@pdexie eerlijk gezegd boeit het me niet erg veel als het werkt vind ik het prima.
Ik kan gewoon alles doen wat ik wil zelfs call of duty multiplayer .....prima voor mij.

--- Update ---

Over fred flintstone gesproken.... Heb je mijn tv nog niet gezien hahaha
 
Misschien kan je die modem nog verkopen aan een techniek museum? Dan verdien je er nog wat aan. :smile:
 
Helaas maar ziggo wil hem graag voor in hun eigen museum hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan