• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BT muis houdt het voor gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Mijn Logitech Bluetooth mouse is er ineens mee opgehouden te werken.
Alle pogingen om hem weer aan de gang te krijgen mislukken.
Ik heb SETPOINT, het installatie programma voor Logitech mouses ge-denstalleerd en opnieuw ge-installeerd
Na opstarten wordt de muis herkend, bij aanklikken verschijnt "connect" en als ik daar op druk krijg ik "connection to BT laser travel mouse failed."
Hij werkt wel op ons tablet!
wat kan er mis zijn?
perloc
 
Als hij op de tablet wel doet, dan iets er iets met de computer. (bluetooth functie)
Heb jij de laatste dagen een windows update gehad?
Heb jij na het verwijderen van de setpoint eerder de computer opnieuw opgestart?

Welk type nummer muis heb jij precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update kon nog wel eens waar wezen. Herinner me niet meer wanneer exact.
IK heb bovendien daarna de upate functie uitgezet!!
Dat gedram van Windows (7) om de update te installeren is meer dan ergelijk, als je druk bezig bent met iets anders.
Voor mij hoeft er geen update iedere dag, week, maand.
Na het verwijderen van setpoint heb ik niet opnieuw opgestart. Dat kon niet omdat er nog files openstonden van mijn zoon.
Kzal het nog eens proberen maar de laptop moet ik delen met zijn zoon. Dus later.
Ik gebruik nu een andere laptop met WinXP. Daar zit wel BT op maar of het werkt?..... Setpoint ge-download maar installatie ging mis.
Trouwens setpoint is belachelijk groot! Megabytes!! Ik vind zoiets altijd verdacht: wat wordt er allemaal genstalleerd???
Muis is een V470
perloc
 
Het kan zijn dat er een update is uitgebracht, die niet goed werkt en daardoor jou muis kuren heeft gekregen.
Dit zou je eens kunnen nakijken in de update lijst.

Ook de setpoint verwijderen, even opnieuw opstarten, opnieuw downloaden, zou je kunnen proberen, wanneer jij tijd hebt.

Setpoint is ook voor xp geschikt ->
Softwareversie: 6.67.83
Berichtdatum: Sep 08, 2015
Besturingssysteem: Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP (or older), Windows 10
Bestandsgrootte: 81 MB

Ik verwacht niet dat er veel bijzonders wordt geinstalleerd, dan alleen dat programma.

Als je bij xp de firewall even uitzet en dan gaat installeren lukt dit dan wel?
Download je hem met Explorer?
 
Ik heb geen hoop dat de BT op de WinXP ooit zal werken. Dat is tot nu toe nooit gelukt. Ook in Control Panel is geen BT te vinden.
Dus laten we dat maar zitten.
Op de Win7 laprop wil de oude 64bit versie, die altijd heeft gewerkt, niet installeren want komt gelijk met de mededeling dat er een nieuwe versie is. Dat is wel kort door de bocht!
Die heb ik gedownload, maar na opstarten gebeurt er helemaal niets meer!! 5 minuten gewacht, nauwelijs enige HD activiteit.
Download normaal verlopen.
En nu?
perloc
 
Weet jij welke versie jij erop hebt gezet?
Welk type setpoint heb jij erop gezet? slim of volledig?

Smart Installer: snellere installatietijd, installatie start terwijl onderdelen worden gedownload. Internetverbinding vereist tijdens installatie. Wanneer u installatieproblemen ondervindt met het Smart Installer-pakket, download dan het Full Installer-pakket.
Full Installer: volledige download met alle bestanden voor alle ondersteunde apparaten. Hiermee kunt u offline installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Smart installer, online werkt niet.
Oude versie SetPoint6.67.15.64.exe start niet op maar zegt dat er een nieuwe is
Nieuwe gedownload SetPoint6.67.83.64.exe rklik en run: er gebeurt helemaal niets.
perloc

--- Update ---

Ohhh ja, de muis is een V470. Vergeten, sorry!
perloc
 
Kijk eens of hij in programma en onderdelen staat, zoja verwijderen, computer herstarten.
Download dan ccleaner -> https://www.piriform.com/ccleaner
Wel de groene knop gebruiken -> Download Free Version
Als je dit hebt gedaan ccleaner openen, op de knop register klikken en dan op fouten laten zoeken en klik op herstel geselecteerde fouten.
Hier kun je eventueel een back-up bestand aanmaken.
Als je dit heb gedaan, probeer dan de hier onderstaan de versie te downloaden, is de nieuwste versie (Softwareversie: 6.67.83)
http://support.logitech.com/nl_nl/software/setpoint

Mocht dit ook niet werken, dan gaan we even met malwarebytes kijken of er geen rommel op de computer staat.
 
Nb. Ik heb een logitech 235. En ik heb setpoint eraf. De muis werkt dan ook. Bij mij dan.
 
Korrigan: Bij mij is setpoint noodzakelijk. Nadat ik die had genstalleerd werkte de muis. In het verleden dan, maar wel jaren achterelkaar.
aarie25: Op de eerst plaats wil ik melden dat BT op deze laptop werkt. Mijn zoon gaat Internet op via BT van zijn smartphone.
2. De muis is niet terug te vinden in Device Manager. (ik heb alles in het Engels)
3. Ik heb het register schoongemaakt met Eusing Free register cleaner. Ik heb ccleaner een keer in het verleden gebruikt en na een schoonmaakactie ben ik in huilen uitgebarsten. Bij wijze van spreke dan. Die had zoveel nogal belangrijke data verwijderd dat ik me heb voorgenomen dit programma NOOIT meer te gebruiken!! Ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen.
4. Ik heb die SetPoint gedownload en genstalleerd, maar het probleem persisteert.
5. Deze laptop is kortgeleden helemaal virusvrij (nou ja, je weet maar nooit) gemaakt maar het zou kunnen dat.....
Ik zal MBAM draaien en het resultaat toezenden. Dus dat komt nog.
perloc

--- Update ---

MBAM heeft niets gevonden!! 0 Threats.
perloc
 
Dat jij ccleaner niet wilt gebruiken dat snap ik helemaal :smile:
Dit heeft bij mij nog nooit voor problemen gezorgd, maar dat wil niets zeggen natuurlijk.

Ik blijf het wel een vreemde zaak vinden.
Dus de bluetooth functie op de computer werkt wel goed? dus het ligt echt aan de muis of setpoint.
Geeft setpoint weer aan dat er een nieuwere versie is die je dan moet downloaden?

--- Update ---

Scan ook eens even met de volgende 2 om zeker te zijn dat er niet op de computer zit.

Scan eerst eens met Jrt (Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren)
http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe

Scan daarna na eens met adwcleaner
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide scanners gedraaid en beiden hebben threats verwijderd.
BT mouse geprobeerd maar nog steeds mis.
Wil je de logs zien?
perloc
 
Als dat zou kunnen, mocht er nou veel gevonden zijn dan kan Abraham even helpen.

We zouden windows ook nog even op fouten kunnen laten zoeken, misschien dat het programma daarna weer goed werkt.

Had je nog gekeken of er van de week nog updates zijn geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, vandeweek zeker geen updates want updates staat uit.
Hier zijn de 2 logs:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
Version: 8.0.7 (07.03.2016)
Operating System: Windows 7 Home Premium x64
Ran by Lurdes (Administrator) on 27/08/2016 at 12:43:26.87
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

File System: 10

Successfully deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\47OGEAN8 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\7KAFD3O1 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\HPF6WSWM (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\T89FSDV0 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\Z7DI9WMM (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\47OGEAN8 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\7KAFD3O1 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\HPF6WSWM (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\T89FSDV0 (Temporary Internet Files Folder)
Successfully deleted: C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\Z7DI9WMM (Temporary Internet Files Folder)

Registry: 0


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on 27/08/2016 at 12:47:28.92
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

# AdwCleaner v6.010 - Logfile created 27/08/2016 at 12:54:02
# Updated on 12/08/2016 by ToolsLib
# Database : 2016-08-24.2 [Local]
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
# Username : Lurdes - LURDES-HP
# Running from : C:\Users\Lurdes\Downloads\adwcleaner_6.010.exe
# Mode: Clean
# Support : https://toolslib.net/forum


***** [ Services ] *****


***** [ Folders ] *****

[-] Folder deleted: C:\Users\Lurdes\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Free Registry Cleaner
[-] Folder deleted: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Free Registry Cleaner


***** [ Files ] *****


***** [ DLL ] *****


***** [ WMI ] *****


***** [ Shortcuts ] *****


***** [ Scheduled Tasks ] *****


***** [ Registry ] *****

[-] Key deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{C6565F37-655B-4c9e-AA5F-0307AC976ED4}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\OCComSDK.ComSDK
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\OCComSDK.ComSDK.1
[-] Key deleted: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FA7B2795-C0C8-4A58-8672-3F8D80CC0270}
[-] Key deleted: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
[-] Key deleted: HKCU\Software\Classes\CLSID\{BEBBC426-4F16-4567-8FE1-BE198C982027}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{A07E5BFF-B16C-4ABA-A30F-514213A945E6}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B9D64D3B-BE75-4FA2-B94A-C4AE772A0146}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FA7B2795-C0C8-4A58-8672-3F8D80CC0270}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{47A1DF02-BCE4-40C3-AE47-E3EA09A65E4A}
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{1112F282-7099-4624-A439-DB29D6551552}
[-] Key deleted: HKU\S-1-5-21-1493893573-1309653070-212488821-1000\Software\Mozilla\Extends
[#] Key deleted on reboot: HKCU\Software\Mozilla\Extends
[-] Key deleted: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Eusing Free Registry Cleaner
[-] Key deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\DOMStorage\softonic.com


***** [ Web browsers ] *****


*************************

:: "Tracing" keys deleted
:: Winsock settings cleared

*************************

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [2336 Bytes] - [27/08/2016 12:54:02]
C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [2569 Bytes] - [27/08/2016 12:52:29]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [2482 Bytes] ##########

perloc
 
Graag merk en type aanduiding van jouw notebook.
Ik vermoed dat Bluetooth in de machine middels een tiptoets of een schuifknop is uitgeschakeld!
 
Ik zie dat jij dingen heb geinstalleerd via softonic, dit kun je beter niet doen omdat je dan gratis rommel mee krijgt.

Om ze zien of er geen fouten in jou windows zit, doe het volgende eens, dit neemt wel even wat tijd in beslag, aan het einde van de scan komt er een melding in beeld te staan of er fouten zijn gevonden en of ze hersteld konden worden.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Abraham54: HP G62. Er zit een toets met een zendpaaltje op het KB. Dat staat aan, dus dat is het niet. Geel = uit, blauw = aan.
De muis wordt ook herkend door BT maar de communicatie komt niet tot stand. Ik kom tot aan "Connect" en dan krijg ik een gele melding dat het is mislukt. Dat komt gelijk op nadat ik connect heb geactiveerd.

aarie25: de eerste, chkdsk c: /f is gelukt als administrator. Parse errors en de rest heb ik niet gezien. Helaas verdwijnt het resultaat vrijwel gelijk na de test.
De tweede, sfc lukt niet. Als ik aanklik "Run as administrator" en een yes geef, dan komt in een flits een MS-DOS beeld op en verdwijnt gelijk en gebeurt er verder niets meer.

Ut is wel een hoop gelazer met die computers. Ik ben de helft van de tijd kwijt aan herstel werkzaamheden. Veel lof voor jullie allemaal die het geduld opbrengen om de helpende hand te bieden!!
perloc
 
Heb jij wel de goede tekst gebruikt? want het moet zijn chkdsk /r, jij heb het over chkdsk c: /f .
Je moet de tekst goed overnemen, anders maak je misschien meer kapot en dat wil niemand.

Geen dank hoor, ik help graag mensen :smile:
 
Staat in jouw Windows 7 in Services alles waar Bluetooth bij staat op handmatig of automatisch?
 
aarie25: Nu chkdsk met /r. /R is voor bad sectors checking. 0 gevonden!
Abraham54: staat op handmatig. (Er zijn een heleboel services maar we hebben het gevonden.)
Naar auto zetten?
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan