• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe "gaming" desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogierKr

Nieuw lid
Lid geworden
22 aug 2016
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hi iedereen,

Hierbij mijn vragenlijst. Ik hoop dat het enigzins realistisch is wat ik hier tegen elkaar afzet. Uiteraard wordt het geen topshelf pc op dit budget, maar ik hoop dat er iets moois van te maken is.

Tijdstip:
rond 15 september

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
850

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc?
beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken?
Games en videobewerking

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Adobe premiere pro, Dead by daylight, League of legends

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc?
SSD
16gb aan ram(heb wel eens veel chrome tabbladen open terwijl ik videobewerk of game+muziek aan etc)
DVD writer
(redelijk) stil qua geluid(dempende behuizing en stille koeler?)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig?
Nee

- Welke software heb je nodig?
Windows 10 (online licentie is 31.98, snap niet waarom de prijs bij Azerty zo hoog is)

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
2 uiteindelijk


3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Azerty, tenzij er een betere deal is :p

Ik ben nieuw in de wereld van hardware, uit nieuwsgierigheid en omdat ik wil leren hoe alles zich tot elkaar verhoud, was ik zelf ook gaan knutselen en had de volgende onderdelen bij elkaar geraapt: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B8401%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B520169%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B737686%5D=1&product%5B801505%5D=1&product%5B811621%5D=1&product%5B837550%5D=1&product%5B858671%5D=1&product%5B925156%5D=1
Ik weet alleen niet of dit allemaal goed bij elkaar past, of dat dit de beste keuze is voor mijn wensen binnen het budget.

Hartelijk dank alvast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor jouw reactie anson :)

De koeler paste verwijder ik dan gelijk, scheelt weer geld.
Ik had de Samsung 750 EVO als enige opslag medium toegevoegd ipv een traditionele HDD, om mijn OS op te draaien voor snelheid. Dit had ik gedaan zodat ik later nog een HDD of SSD toe zal voegen voor de grote opslag(wanneer ik weer wat extra budget heb). Tot die tijd red ik me met externe HD's. :)

Zeker een goede toevoeging, betreffende de kaarten. Zal mijn budget overwegen op het moment van aanschaffen en kijken of ik anders nog hier en daar wat kan schuiven voor 1 van deze 2 mooie kaarten.

Bedankt voor de feedback!
 
Graag gedaan en succes. Misschien topic bumpen voor controle tegen de tijd!

Sent from my SM-G928F using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Ik zou inderdaad ook voor een iets duurdere videokaart gaan. Uiteindelijk ga je hier meer plezier van hebben. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de RX 470 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan