• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scanner weigert alle diensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Nog niet zo lang heb ik een Canon MG 6650 All in One. Helaas weigert het scanprogramma sinds enkele dagen ; normaal is er een optie van JPG of PDF maken (afgezien van meteen kopiren), maar na de opdracht voorbereid te hebben doet hij even of hij bezig is, en dan gebeurt er niks. Gedeinstalleerd met Revo en opnieuw vanaf cd genstalleerd, maar het blijft precies net zo. Gelukkig hebben we in huis ook nog een HP 380 ( 42.-- bij een duitse grootgrutter) waar ik zelfs van XP mee naar 7 kon, en ook nog een scanprogramma vond, maar dat is voor noodsituaties. Zou jammer zijn van het dubbele stel inktpatronen als die canon weg moet.
 
de Canon MG 6650 op welke Windows word deze gebruikt nu ...dacht dat je een nieuwe desktop had ...is deze dan voorzien van de W10 !
 
@Emi: ja, de nieuwe desktop met W 10, en daar was aanvankelijk geen probleem mee tot voor een dag of 2.
@aarie25: ik ga dat bekijken en ik meld me weer.

--- Update ---

20 minuten later: de gezipte software opgehaald en uitgepakt en genstalleerd. Hoewel er identieke plaatjes "langs kwamen" tijdens de installatie lijkt het nu allemaal beter te zijn: in eerste instantie kwam een gescande A4 als bijlage in een eventueel te verzenden mail terecht, en dan valt er verder goed mee te werken.Heel hartelijk dank. Vreemd, dat mijn dvd kennelijk niet meer bij de tijd was.

--- Update ---

helaas wordt er alleen maar JPG gemaakt; bij "document"= dpf aantikken geeft hij niet thuis. Ik zal eens overleggen met Canon Nederland.
 
Wil je laten weten wat er uitkomt bij Canon?
Ik ben wel benieuwd daar door het probleem is ontstaan en hoe het wordt opgelost.
 
Aangezien het wel even kan duren voor dat Canon eventueel reageert nog eens Systeemherstel toegepast: van de wal in de sloot. Scanprogramma reageert niet meer. De-installatie met Revo stagneert bij ieder Canon-item bij laatste controle op achtergebleven bestanden. En dan moet ik elke keer Revo afsluiten met Ctrl/Alt/Del. en weer opstarten.Toen besloten Revo te deinstalleren en een nieuwe versie op te halen. En dan (vandaag voor de 2e keer) opnieuw Printprogramma installeren. Dat houd je van de straat, maar in ieder geval kan ik van een document of zo weer een jpg maken (en tot zo ver was ik al eens eerder gekomen...)Volgens mij moet het toch aan de Canon-software liggen, eventueel de combinatie met W 10.
 
staat de canon dan ook ingesteld als het standaard toestel bij apparaten en printers
indien deze dus het standaard toestel is rechtsklik hier op en kies dan "eigenschappen van printer " werd hier dan de juiste poort geselecteerd ... ik neem bijvoorbeeld de USB001 virtuele poort ..
 
Welke windows 10 draait er? De Windows 10 Anniversary Update of de eerste versie?
 
de verjaardagsversie (krijg geen emailbericht meer, vandaar de vertraging met de reactie)
 
Het zou goed kunnen dat de printer nog niet werkt met de nieuwste versie van windows, even op de site kijken of een mail sturen.
Ik zelf gebruik een Epson en als ik op de site kijk staat er het volgende over de printers, dit geldt nog niet voor de printer van mij.
Die ondersteunt alleen nog windows 10.

Epson en Windows 10 / Windows 10 Anniversary Edition

Epson wil Windows 10 / Windows 10 Anniversary Edition ondersteunen en ontwikkelt continu toepassingen en apparaatdrivers voor al onze digitale fotografieproducten die voldoen aan de nieuwe algemene standaarden van Microsoft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nog even @ Emi: USB001 poort.
Wat betreft Windows 10: die verjaardagsupdate heb ik vanaf het begin, en deze storing is pas sinds enkele dagen.
En: ik hb geschreven naar Canon, maar wacht op een reactie. Gelukkig hoef ik niet alle dagen iets te scannen naar PDF.
 
Oke even afwachten wat hun zeggen, wel vreemd dat hij eerst heeft gedaan.
 
Caonon Nederland ng eens een bericht gestuurd, kennelijk nog vakantie daar in Amsterdam. Vandaag ga ik bellen: 020 7219103 tussen 09 en 17 u.
 
nog even @ Emi: USB001 poort.
Wat betreft Windows 10: die verjaardagsupdate heb ik vanaf het begin, en deze storing is pas sinds enkele dagen..
klopt indien je gebleven was bij de KB3176934 dan werkte de printer ook normaal maar aangezien de KB3176936 later kwam aankloppen kwam ook het probleem met de printer in uw geval het niet meer kunnen scannen ..
*bij mij veroorzaakte deze KB3176936 het probleem dat deze hier off-line kwam te staan en dat Windows zelf wilde beslissen van welke printer er geprint werd alhoewel dat deze HP printer de enige is die daadwerkelijk aanwezig is .. het terug opstarten van de setup-betreffende deze HP printer zorgde er hier voor dat deze weer te gebruiken was en als de standaard printer in aanmerking kwam.
 
Vandaag Canon gebeld, en in feite is de zaak opgelost. Op mijn suggestie dat het "aan W 10 of aan de verjaardagsupdate" kon liggen kwam geen commentaar. Wat ik niet wist dat ik via vergrootglaasje-zoeken met intikken van IJCanon al meteen in een handig schermpje kom waarmee allerlei instellingen te regelen zijn.
2hyi4l.jpg

En waarmee via "Instellingen" ook weer makkelijk de map in te stellen is waar het resultaat terecht komt.
 
Het kan soms aan iets kleins liggen, maar mooi dat het is opgelost!
 
Onlangs al eerder gehoord van iemand anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan